(21) Its Hilarious!

303 11 6
                                    


🙆Melanies perspektiv🙆
"Vilken jädra koppling" fnyser jag irriterat.
"På torget den dagen hände något mellan dig och Cole. Vi vet inte vad, vi vet bara att det uppstod en koppling mellan er" svarar Charlie och det låter nästan som han läser högt ur en lärobok.
"Varför dödar ni inte bara mig då? Dör inte han också då?" Utbrister jag frustrerat och Ben skakar på huvudet.
"Du är den svagare i kopplingen. Det skulle inte hända något med honom då. Det är därför han vill ha dig. Han vill döda dig så ingen kan döda honom" fortsätter Charlie att rabbla och jag ser surt på dom.
"Jag vill fortfarande hem" muttrar jag.
"Lika envis som din mamma" flinar Charlie.
"Du kan gå tillbaka till dina vänner nu" säger Ben och jag nickar.
Det behöver han inte säga två gånger!
För jag förvandlas plötsligt till världens snabbaste människa och rusar iväg åt de hållet jag tror innegården är.
Jag verkar faktiskt hittat rätt för en gångs skull för snart ser jag en dörr där solljus skiner in.
Jag närmar mig dörren försiktigt och känner mot dörren för att försäkra mig om att jag kommer igenom utan att slå sönder näsan...
Min hand går igenom utan problem och jag konstaterar att det är fritt fram och kliver ut.
Min fot landar i en vattenpöl och vattnet går igenom skon som gör att foten blir blöt.
"Kom igen!" Surar jag och kliver ur vattenpölen "de där var fult spel"
Skratt ekar omkring mig och självklart står Stephanie med vänner och skrattar högst.
Jag firar av en sarkastiskt leende till dom innan jag snabbar på stegen bort från den dumma vattenpölen...
"Där är ni" säger jag glatt och sätter mig vid en bänk med bord där Vanessa och Cameron tagit plats.
"Vad ville dom" undrar Vanessa och sänker rösten som om hon var rädd att någon lyssna.
"Dom snacka om någon koppling" viskar jag tillbaka.
"Varför viskar vi?" Undrar Cameron och vi börjar skratta.
"Och varför är du blöt?" Fortsätter han och jag fnyser tillgjort.
"Någon bestämde sig för att gräva en pool utanför dörren"
"Tro mig du är inte den enda som badat idag" ler Vanessa och jag ler tillbaka.
"Du jag har funderat" säger jag efter en stunds tystnad och dom ser nyfiket på mig.
"Vad för utbildning får man på den här skolan?"
Dom ger mig blicken 'are u serious?'
"Du blir en enda grej; dräpare. Det är det skolan byggdes för" svarar Cameron.
"Men om man inte vill bli det då?"
"Då biter man ihop och uthärdar. För när du går ut genom skolansdörrar med betygen i handen så väntar bara nätter då du patrullerar och dödar varelser som hör hemma i mardrömmar" fortsätter Cameron och en svag rysning sprider sig över min kropp samtidigt drar Vanessa handen över halsen och låtsas spela död.
"Vänta va!" Tjuter jag och Vanessa fnittrar till lite men Cameron har samma bestämda minn.
"Du dödar tills något dödar dig" säger Cameron sedan och rycker på axlarna som om det inte vore något.
"Så du säger att den här skolan bara leder till död?"
"Nej, när du är för gamal eller blir skadad så går du typ i pension" lägger Vanessa till och jag sväljer.
Varför döda mardrömmar när det bara kommer flera? Blir det inte bara en mörk cirkel av det hela?

🙋Emilys perspektiv🙋
"Ge mig den!" Skrattar jag och sträcker mig efter min penna som Nash snodde för en sekund sen och han skakar flinande på huvudet.
"Vill du ha den så ta den" jag sträcker mig över bordet för att ta tillbaka min högt aktade penna men han hoppar undan utan problem.
Han räcker ut tungan innan han småspringer iväg från mig och in i labyrinten av hyllor med böcker. Jag springer fnissande efter men försöker kväva skrattet så gott de går.
"Haha, jättekul hurru! Nu vill jag ha min penna så läxan blir klar!" Utropar jag sarkastiskt men hyfsat lågt så inte bibliotekarien ska höra mig.
"De är inte kul!" Fortsätter jag med ett brett leende är klistrat i mitt ansikte och hur mycket jag än försöker sluta le kan jag inte.
"Det är faktiskt hysteriskt" säger en röst bakom mig och jag vänder mig om men hoppar bokstavligen nästan ur skorna när jag ser ingen mindre än Cole hålla min penna...

----------------------------------------------
Haha vad jag känner mig snäll med att avsluta så där *evil face* 😈

💛❤️Hoppas ni gillar de och glöm inte att kommentera och rösta❤️💛

Oh, Och någon som vet någon bra berättelse på svenska? 😊 Har typ bara läst engelska berättelser 😁

BTW jag tänker ladda upp ett kapitel varje fredag!
Så nästa kapitel kommer nästa vecka på fredagen! 👏

SecretsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu