(6) Vanessa

409 12 2
                                    

"Här är ditt rum. Du delar det med en annan tjej" säger Ben och ställer ner en kartong på den bäddade sängen.
Rummet är runt och två sängar står mittemot varandra. Framför dom står en byrå och bredvid sängarna står ett nattduksbord. I mitten av rummet är det ett stort fönster där man kan sitta och bokhyllor står bredvid det.
"Okej" mumlar jag och sätter mig ner på sängen men väser till när magen dras ihop.
Jag vakna up för fem timmar sen ungefär så klockan är framåt 18.00.
"Alla är nere och äter nu men du behöver inte gå ner" säger Ben och går mot dörren.
Kvinnan som jag nu vet heter Margot gav mig någon flaska som jag ska ta en klunk av varje kväll och morgon. Den smakar en blandning av hostmedicin och penseln, gånger 3... Dessutom så är den grön och när du öppnar stiger rök från den. Aptit retande? Inte de minsta...
Jag har fått låna ett par jeans och en tröja som är ljust rosa.

Ben stänger dörren bakom sig och han går iväg.
Jag sitter kvar på sängen en stund innan jag bestämmer mig för att undersöka lådan.
Jag går långsamt fram till lådan och öppnar den.
Pennor, suddgummin, block och massa böcker. Jag kräver djupare ner i lådan och drar upp en vit skjorta.
Umm, okej? Jag antar att de är skoluniformen. Jag drar även upp några mörkblåa kjolar och strumpsbyxor. Jag fiskat även upp några mörkblå långärmade tröjor.
Jag lägger kläderna i byrån. Jag tar upp en av böckerna.
"Mörkrets historia" mumlar jag, dafuck!?
Jag tar upp en annan bok och läser "Runtydning för nybörjare" jag lägger ner böckerna. Vad är det för ställe jag hamnat på!?
Jag tar upp fler böcker och lägger dom på sängen. Jag lägger även blocken och pennorna där.
Jag känner i botten och något rektangulärt ligger kvar. Jag tar upp den. De är en ram och när jag vänder på den är det en tjej och kille som ler mot kameran.
Som sitter på en bänk och bakom dom hänger murgrönan över en hög stenvägg.
Tjejen är kvinnan på bilden fast yngre och killen har ett samma hår färg som jag. På ramen står det Jessie och Jon 1980.
"Syns imorgon!" Hörs en ljus röst utanför.
"Bye!" Svarar två andra röster och handtaget trycks ner och en mörkhårig tjej går in i rummet.
Hon stannar upp och stirrar förvånat på mig.
"Umm, hej?" Säger jag nervöst.
"Hej?" Svarar hon "och du är?"
"Melanie" hon nickar eftertänksamt innan hon stelnar till.
"Melanie Harris?!" Tjuter hon och jag nickar skrämt. Hon rusar fram till en bokhylla dom är full av böcker. Hon börjar leta innan hon drar ut en bok och kastar den till mig.
Jag fångar den men flämtar till när magen drar ihop sig.
"Har du gjort dig illa?" Frågar hon och vänder sig om.
"Ett tips: spring aldrig med en kniv... I en skog"
"De lär man sig ju i ettan..." Flinar hon "slå upp sidan 254"
"Okej" säger jag och börjar bläddra i boken.
"Jag heter Vanessa Williams" säger hon och jag slår upp rätt sida.
'Dödens dag 19 juni
Den 19 juni hölls den traditionella prisceremoni i Midsummerdale.
Under ceremonin blev staden angripen av dom kall blodiga.
Melanie Harris var den enda som överlevde attacken. Många kroppar hittades aldrig-'
Jag såg upp.
"Varför gjorde dom de? Vilka var det?"

----------------------------------
Hoppas ni gillade de!
Ganska tråkigt kapitel... Men nästa blir bättre!
Ledsen för stavfel och sånt 😊

SecretsWhere stories live. Discover now