Královský dvůr plný intrik se kombinuje s postavami z Marvel universa, které dostávají historický kabátek.
Nelekejte se ledové chladnosti sendviče pro Kratula84, protože jsou zde k nalezení chutě, které vás rozpálí. Je tu místo jak pro silnou romantiku, tak i intenzivní hněv, a to vše je obaleno v návykové chuti nepovolené lásky. Hlavním tahačem je zde princ Steve, jehož přítomnost nejednou udeří na ta správná místa. Autorka pro něj připravila hned dva vztahy (nejen uvedený "stony" aneb Steve & Tony, ale na své si přijdou i fanoušci dvojice Steve & Bucky). Kromě romantických ingrediencí se zde setkáváme také se složkou vypravěče, můžeme ho nazvat kronikářem, která do příběhu vstupuje za pomoci kurzívy a je příjemným ozvláštněním. Čtenář má pocit, jako by sledoval historický dokument, ale rozhodně nejde o nic nudného. Samotný začátek má díky tomu pikantně humorný podtón. Pomáhají tomu nejrůznější fráze jako „kvílející komando", což je vskutku pojem hodný zapsání a nemusíte patřit k rozvernému princi, abyste si jej vysloužili. Pokud máte přehled o Marvel vesmíru, či jste jen zhlédli nějaký ten filmík, potěší vás výskyt mnoha známých tváří i několik chutných paralel. Pokud jste v tomto ohledu nováčci, stále si děj vzhledem k povaze příběhu můžete vychutnat.
Již u první kapitoly je znát poněkud chaotický styl psaní. Hemží se nám to postavami, které jako by byly hozeny do kotlíku, promíchány a „kydnuty" mezi dvě housky, aniž by se s nimi jakkoli dál pracovalo. Více než jako vznikající příběh to působí jako závod „kolik narážek na Marvel stihneme udělat v jednom odstavci". Kromě vyjmenovávání postav je zde navíc přítomný hořký kruh, ze kterého se však nemůžeme vymotat. Řeší se zde „záhada" ohledně princova srdce, na kterou však většina čtenářů přijde po prvních pár větách a zbytek je tak ve znamení kyselosti. Když si odbudeme Stevovo prozření, tak se kruh zdá být přerušen a následuje jedna akce za druhou. To by mohlo být i chutné, pokud by vše nezůstalo osekané a nahňácané na jednom místě. Máme zde spoustu materiálu, který by šel dále rozvinout a jedna kapitola obsahuje děj, který by mohl za normálních okolností zaplnit hned několik částí, ale neděje se tak. Prvotní tempo působí uspěchaně a zvláště místa, která by s sebou měla přinést šok, jsou čtenářem zanechána bez větších emocí. To je velká škoda, ale vzhledem k nedostatku času, jenž byl věnován pro vybudování záhady, se nedal čekat jiný výsledek.
Objevuje se zde značné množství chyb, a to se s přibývajícími kapitolami jen stupňuje. Chybějící čárky nelichotí oku, a to hlavně v případě oslovení a oddělení vět. Obtížným kouskem na zkus je také kombinování minulého a přítomného času u sloves, psaní přímé řeči a záměny ji x jí. Zpětné čtení by příběhu jistě pomohlo.
Příjemným překvapením jsou zde scény, které se od zbytku díla vymykají svou uceleností a propracovaností. Ve středu pozornosti je opět princ Steve a jsou to právě tyto krásné, hřejivé a zlaté momenty, které z něj dělají hrdinu, jehož bychom následovali až na kraj světa. Jeho úvahy a vnitřní monology zahřejí na srdíčku a dodají pokrmu správnou úroveň sladkosti. Ať již jde o záchranu přítele a korespondenci, která v sobě kloubí klišé prvky s ryzí touhou někomu pomoci, nebo o osud dívek, kterým není umožněno, aby si našli pořádného manžela, a to kvůli záležitostem, jež nemohly nijak ovlivnit. Také se připravte na momenty, kdy budete mít až husí kůži, a to nejen díky chladu, který začne sužovat srdce hrdiny. V tu chvíli jste rádi, že jste se prokousali až do těchto míst. A jakmile se jednou chytíte těchto propečených kousků, už není cesty zpět. Dílo zatím není dokončeno, ale je dost možné, že se objeví i další dobroty.
A nyní k dezertu. Toto dílo má hned několik silných scén, které dostanou jak znalce, tak i neznalce fandomu. Celkové provedení však příběhu ubírá na kráse a mnoho scén, zvláště těch plných záhad a napětí, nezapůsobí tak, jak by mělo, a zvláště u začátku hrozí ztráta čtenářů. Z tohoto důvodu je Králi udělen We Can Do It mýval, který rád pomůže s rozvedením děje, jenž místy působí zbytečně osekaně.
ČTEŠ
Mývalí recenze pro pohodáře
De TodoPřipravte se na mňamku, vcházíte do mývalího revíru. Bude se podávat sendvič, připravený vám přímo na míru. VAROVÁNÍ: pokud své dílo předhodíte mývalím packám, stáváte se (ne)dobrovolně součástí gangu pohodářů, kde funguje zákaz štěkání a kousání.