Uprostřed ničeho (PetraFido)

47 6 13
                                    

Tento pokrm bude z limitovaných surovin, protože byl příběh stažen z Wattpadu ještě před dokončením recenze. Vzhledem k nemožnosti vrátit se ke zdroji se mohou objevit nepřesnosti.

***

Jeden chce milovat, ale bojí se. Druhý miluje, ale někoho jiného.

Sendvič pro PetraFido hned na první pohled zaujme názvem, který stanovuje i celkovou náladu díla. Prázdnota nás bude chvíli doprovázet, avšak bránit se jí dá za pomoci vřelé duše, která může být i spřízněná, kdoví! Temnější tóny šikany a sebepoškozování (vhodnost pro 18+) koření lehký absurdní humor, v rámci kterého jsou lehké dotyky mezi hochy vnímány jako možný indiánský zvyk. A jistě, pokud se po sexu s přítelkyní začneme bavit o krásných očích spolužáka, tak můžeme říci, že vztah nebude mít moc dlouhé trvání. A z možného romantického trojúhelníčku se velice rychle stává úsečka plná „emotional damage".

Co se týče peprné složky, charaktery protagonistů, Danny a Ayga, ze začátku nejsou zcela jasné, a nebýt smajlíkových oddělovačů, splynuly by v jedno. Oba mají podobné řečnické manýry (jen Ayga není tak sprostý) a zvlášť u Dannyho je někdy hořce znát, že ho psala žena, co se snaží vystupovat jako neformální muž. Pokud dojde na intimní scény, zejména popisy styku, taky ty se někdy odehrávají až v tuze romantickém duchu. Onen neformální, sprostý přístup je pryč a v textu se zaměřujeme na věci, které by však danému charakteru měly být úplně fuk. Snadno tak můžete najít ostrý kontrast, kdy někoho pošlete „do prdele" a hned na to poeticky přemýšlíte, proč nemůžete „bejt jako oblázek v moři".

Konzumaci díla může znepříjemnit samotné prostředí školy. Postava ředitele a jeho promluvy s žáky působí strojově, a to i když připočítáme vliv amerického školství. Příběh je vyprávěn ze dvou pohledů, nicméně některé části popisují prakticky totéž a opakují se jak scény, tak i problémy. U některých kapitol tak máte pocit, že jste je již navštívili, což může navodit pocit nechtěné frustrace. Řeší se to samé, nicméně příběh jako takový se nikam neposouvá.

A nyní zpátky k tomu křupavému. Chemie mezi postavami klape, jejich kontakt je uvěřitelný, a chutná o to sladčeji, když se spojí s temnějšími scénami, které s sebou přináší kupříkladu šikana. Text se nebojí jít do hloubky a řeší problémy, které by se tak mladým lidem dít neměly. Úspěšně se střídají „aww", „aaa", „iii" momenty a jakmile najdete tempo, jen těžce se od příběhu odtrhnete.

K dezertu se dá říci jen tolik, že byť dílo na Wattpadu nenajdete, stojí za to si ho pohlídat. Jistě, školní prostředí a samotné vyjadřování protagonistů (které je alespoň v začátcích na jedno brdo) by stálo za vylepšení. Stejně tak se některé scény a problémy zbytečně opakují a člověk má pocit, že se nikam neposouvá. Nicméně vztah mezi protagonisty společně s drsnějšími scénami šikany, absurdním humorem a scénami pro 18+ tvoří zajímavý mix, který může oslovit nejednoho čtenáře. Z tohoto důvodu si dílo Uprostřed ničeho vysloužilo mývala Čtenáře, který ho může doporučit komukoli, kdo si libuje ve střídání pohledů, přitahuje ho čtení o lásce a nevadí mu trocha té temnoty.

  Z tohoto důvodu si dílo Uprostřed ničeho vysloužilo mývala Čtenáře, který ho může doporučit komukoli, kdo si libuje ve střídání pohledů, přitahuje ho čtení o lásce a nevadí mu trocha té temnoty

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.
Mývalí recenze pro pohodářeKde žijí příběhy. Začni objevovat