Faded souls (girl_from_Jupier)

45 7 4
                                    

„Tohle bude shrnutí mých myšlenek. Chorých výplodů mozku, ke kterým nemám kontext ani já."

Náš sendvič pro girl_from_Jupiter by se dal nazvat jedním slovem, a to CHAOS. Nikdy nevíte, na co narazíte. Bude to anglická slanina, nebo české pivo? Dostane se vám poetického řízku, či nakládané prózy ve formě povídky? U tohoto díla zkrátka nikdy nevíte, do čeho se zakousnete. Zda to bude slané, sladké, kyselé, nebo hořké. Jediná jistota pramení z krátkosti – každý kousek je technicky vzato jednohubka.

Spojení poezie a prózy, češtiny a angličtiny působí jako zajímavý nápad. Nicméně, ono provedení po většinu času pokulhává a místo plného bříška cítíme spíše zklamání. Zvláště čtenář, který se těší na kouzla českého jazyka dílo po několika částech s největší pravděpodobností odloží, protože je to samá angličtina.

Dílo jako takové má poněkud naivní podobu, což čtenáře nemusí nutně pálit na jazyku, ale pokud v angličtině čekáte složitější obraty a příběhy i básně vyvedené ve stylu rodilých mluvčí, tak nejspíš odejdete s prázdnou. 

Křupavou složkou tohoto pokrmu se stávají básně. Poezie v tomto pokrmů tvoří silnou stránkou, ať již ve své anglické, či české podobě. Opět se jedná spíše o jednodušší provedení zlehka zalité filozofickou omáčkou, ovšem k onomu slíbenému chaosu příjemně ladí. Básním chybí rytmus, připomínají spíše rychlý zápis myšlenek a čtenář má dojem, že text zachycuje momentální myšlenkové rozpoložení autora. Což se zdá být cílem celé sbírky. Osvěžující se může stát i složka du-formy, která ve zdejších literárních pokrmech nebývá zvykem.

A nyní k dezertu. Faded Souls je sbírka, která slibuje chaos. Ať již jazykový v podobě anglických a českých částí, tak i kombinací poezie a prózy. Angličtiny je zde přítomno výrazně více než češtiny, pokud se těšíte na tyto složky, můžete být zklamání.

Texty jsou psané jednoduše, básně nemají mnoho rytmu a spíše se jedná o rychlý zápis myšlenek. Dílo se pohybuje na hranici We Can Do It mývala a mývala Čtenáře. Nakonec si odnáší právě Čtenáře, protože dostává svému slovu: slibuje chaos, výplody mysli, sbírku náhod, a přesně to čtenář dostává. Pokud hledáte jen chvilkový odpočinek u jednoduše psaného díla, chcete si zapolemizovat a nevadí vám angličtina, je tato sbírka právě pro vás.

 Pokud hledáte jen chvilkový odpočinek u jednoduše psaného díla, chcete si zapolemizovat a nevadí vám angličtina, je tato sbírka právě pro vás

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.
Mývalí recenze pro pohodářeKde žijí příběhy. Začni objevovat