Hlas zlomených duší - AU Fate (Ashala20)

73 16 0
                                    

„Jejich profese se liší jako yin a yang, přesto mají mnoho společného. Na jedné straně nebojácný voják, který ví, co chce a zaměřuje svou pozornost jen na to. A na druhé žena, která neléčí zranění těla, ale duše. Každý z nich zažívá jiné dny, a přesto je něco spojuje."

Dnešní pokrm od Ashala20 nás zavede do alternativního vesmíru Fate, který určuje všechny prvky sendviče i samotnou chuťovou paletu. Hlavní položky představují hrdinové Farah a Saul, jejichž vztah se dá připodobnit k bochníku chleba, který někdo vhodil do skartovačky a my se nyní snažíme zachránit, co se dá. Avšak nemějte strachy, netrvá dlouho a z toho rozdrásaného zjizveného chlebíku se stává materiál na měkounkou kuličku lásky. Samotný vztah protagonistů je chuťovým tahačem pokrmu, ovšem nejedná se o jedinou linku, kterou vám autor nabízí. Dílo obsahuje prvky magie, které vše zamotávají a jejichž zdroj tvoří zejména Farah a její pacienti. Nechybí ani členky Winx, ovšem v tomto případě nečekejte pouze přepis již známých dobrodružství. Jak jsme si řekli, jedná se o alternativní vesmír obsahující do jisté míry hravý plot twist, ve kterém zejména postava Farah dostává jinou minulost i budoucnost. Pro fanoušky Fate je toto tak neodolatelná příležitost zakusit něco nového a přesto známého.

Již popisek ve Wattpad meníčku odděluje členy a nečleny fandomu a dá se říci, že k nováčkům promlouvá v dosti nepřátelských tónech. Anotace jako taková je pro neznalé jen naprostý shluk nic neříkajících jmen a informací, kdy fráze „náš příběh začíná v půlce" má asi stejnou sílu jako „stalo se to před převratem ještěrek, ale dříve než dorazili trpaslíci". První seriózní kousnutí do příběhu nás vrhají do souboje, který opět představuje učiněný chaos, kdy jako nováčci netušíme, kdo je kdo a co vlastně která z těch postav umí. Magická složka je připravena tak, že neznalému čtenáři jen rozhodí zažívání. Autor spoléhá na to, že se nám při zaslechnutí jména vybaví i vše kolem a věnuje se tak pouze položkám, se kterými nově přišel (avšak i zde by kupříkladu akčním scénám prospěla dávka citového koření, které by obohatilo jinak unavující repetici popisů). Okruh strávníku je zde tak hořce limitován a pokud do něj nepatříte, je začátek slabý, nezajímavý a s velkou pravděpodobností bude příběh velice rychle opuštěn.

Z formálního hlediska jsou jednotlivé položky jazykově dobře zpracované, pouze přímá řeč zde zbytečně trpí. Uvozovací věty vlastní koření z velkých písmen, která na jejich začátek vážně nepatří a dialogy působí v několika místech kašovitě, kdy se do křupavých linek mísí omáčka děje patřící jinému mluvčímu. Chybí zde oddělení ve formě odstavců, které by podtrhlo gurmánský prožitek, a samotné dílo se tak maličko sabotuje.

Zmínili jsme zde křupavé linky promluv, a právě osobité dialogy jsou tím, co činí tento pokrm zajímavým. Zvláště Farah využívá do jisté míry přímočarý přístup okořeněný rázností a humorem, který však dokáže během chvíle změnit na akademický, profesionální, a hlavně podporující řeč psycholožky. Během promluv cítíte, že se do příběhu opravdu dostáváte a některé scény až vhání slzy do očí, a to v tom nejlepším slova smyslu! Postavy jsou zde vzájemně propojené, reagují na sebe a tvoří harmonii, v jejímž centru se nachází právě Farah, která nejenže naslouchá hlasům zlomených duší, ale též se mezi ně řadí. Dokáže omáčka společné minulosti zaplnit rány a učinit tyto dušičky celé, nebo na to nebude stačit ani veškerá zmrzlina světa? Autor na to ve svém vydatném díle nabízí odpovědi, ovšem pozor, pokud počítáte jen s jednou porcí a konec, pak vězte, že to vám stačit nebude. Závěr je do jisté míry otevřený a tento kousek představuje část větší hostiny, u které s nyní počítá se čtyřmi díly (to se však může změnit a čekejme, že to číslo spíše poroste).

Nyní přejděme k dezertu. Jak již název vypovídá, Hlas zlomených duší je fanfikce, která fanouškům Fate může udělat radost, a to jak svým alternativním vesmírem, tak i vztahem budovaným mezi protagonisty, který je pečlivě zpracováván na pozadí magických vlivů. Pokud však tento fandom neznáte, příběh vás rozhodně nezasytí. První kapitola je pro nováčky doslova gulášem, chybí zde jakákoli opora, která by nám pomohla pochopit hrdiny, jejich schopnosti a události, které tomu všemu předcházely. Zatímco dialogy jsou zde chuťovými tahači, akční scény místy klopýtají v jejich stínu a chybí u nich emoční investovanost. Konec jako takový je emotivní, ovšem pozor, do jisté míry otevřený a počítá se s tím, že tento příběh bude součástí série. Pokud by se toto dílo odměňovalo samolepkou pouze v závislosti na fandomu, jednalo by se o mývala Čtenáře, ovšem my se to zde snažíme vztáhnout k širší veřejnosti a pro tu tento příběh ještě připraven není. Hlas zlomených duší v tomto kontextu dostává We Can Do It mývala, který velice rád pomůže zpřístupnit tento alternativní vesmír i lidem, které by jednotlivé části pokrmu zaujaly a jen by potřebovaly pomoc s kontextem.

 Hlas zlomených duší v tomto kontextu dostává We Can Do It mývala, který velice rád pomůže zpřístupnit tento alternativní vesmír i lidem, které by jednotlivé části pokrmu zaujaly a jen by potřebovaly pomoc s kontextem

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.
Mývalí recenze pro pohodářeKde žijí příběhy. Začni objevovat