Návrat mrtvých (ZelenyBlesk)

107 17 3
                                    

Lovci duchů vysílají online, ovšem máme problém. Duchové se jaksi zdají být offline. Kampak se ti nemrtví schovali?

Sendvič pro ZelenyBlesk  v sobě obsahuje hned několik zajímavých složek. Téma lovců duchů a zapojení techniky je v tomto kratičkém nedopsaném díle opravdu šikovně zakomponováno. Velice zajímavá je složka hlavního hrdiny, která je plná chutí tajemna. Ať již se jedná o nehodu, při které zahynula jeho rodina či o jeho dar spojený s vycítěním přítomnosti duší, jeho příběh vás zajímá a chcete o něm vědět víc. Stejně tak prokousání se k jeho parťákům jen povzbudí váš apetit. Němá postava do příběhu uvádí pro někoho neznámé (dá se říci i exotické) prvky znakování a nechybí zde ani situace, kdy postava zapomene nějaké slovo a musí si pomoci jinak/vypustit ho z vyprávění, což přidává na přirozenosti.

Anotace příběhu je příliš zdlouhavá, prozrazuje mnoho, a navíc je useknuta v půlce slova, což mohlo být způsobeno vyplýtváním znaků, které jsou k dispozici, ovšem na příběh to stále vrhá špatné světlo. Samotná stavba příběhu je pro vybranější jazýčky problematická. Věty jsou chrleny za sebou, nepůsobí provázaně a zdají se být jen hustou kaší, která se vůbec nevěnuje tomu šťavnatému, pro co jsme přišli. Text staví do popředí prvky, které pro příběh nejsou důležité, popisuje až zbytečné činnosti, které nic zajímavého nepřidávají a mohly by být vypuštěny (otevírání dveří, přesouvání se z jedné místnosti do druhé...). Naopak zde chybí více pocitů a myšlenkových pochodů, které čtenáři pomáhají dostat se do děje a dílo tak zůstává delší dobu bez reakce. Stejně tak kombinace opakování slov a zvláštních slovní spojení ("vyzařovat stín") čtení též neulehčuje.

Popisy míst působí od zbytku textu promyšleně, zdá se, že nad nimi autor přemýšlel a pohráváme si zde se jak se světlem a stínem, tak i teplem a chladem, což je k tématice "lovců duchů" jak dělané. Stejně tak z textu cítíte bohatou slovní zásobu, a to jak v názvosloví týkající se duchařiny, tak i v situacích, kdy máme zažívat děs a překvapení. Rozhodně je zde k vidění potenciál temného fantasy, které může v budoucnu potěšit bříška mnoha strávníků.

A nyní k dezertu. Téma lovců duchů je poutavé, stejně tak propojení tvorby videí s fantasy žánrem. Zapojení postavy, která se nedorozumívá běžnou řečí, je též trefa do černého. Textu jako takovému by rozhodně prospělo další čtení spojené s úpravou vět, které na sebe zatím nenasedají a věnují se činnostem, které nemusí být popsány, zatímco to důležité zůstává nevyřčeno a čtenář tak nemá na co reagovat. Návrat mrtvých dostává We Can Do It mývala, který je přesvědčený o poutavosti děje a rád pomůže s tím, aby se dostal až na povrch, ke čtenářům.


Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.
Mývalí recenze pro pohodářeKde žijí příběhy. Začni objevovat