Yaya's"Sayang, nampak sto—aduh! auh! nampak stoking saya tak kat mana?"
Suara Aeshraf yang kedengaran agak kelam kabut itu aku dengar dari dalam toilet.
Pintu tandas aku buka dan terus menuju ke arah laci simpanan stoking.
Sepasang stoking aku hulur padanya yang sedang terbongkok-bongkok mencari di bawah katil.
"eh, macehh"
Katanya dengan sengihan. Dia duduk di birai katil sambil memakai stoking. Aku pula duduk di sebelahnya.
"kan saya dah kata stoking saya simpan kat laci tu"
Bukan aku tak sediakan, tapi biasalah ada hari aku tak sempat nak sediakan, lagi dengan keadaan aku yang tengah sarat ni. Jalan sikit pun mengah oi!
Jadi aku banyak kali juga bagitahu dia aku simpan stoking kat laci ke tiga tu. Haihh lelaki kan.
"hehehe, saya cari yang semalam punya"
"semalam punya saya dah letak kat bakul kotorlah"
Dia cuma menyengih dengan senyuman petaknya. Buatkan aku turut sama tersenyum.
"macam mana ni kalau saya takde nanti? Agaknya cari baju pun tak jumpa"
Kataku selamba.
Tiba-tiba Aeshraf berubah reaksi muka. Marah?
"apa ni cakap macam tu? Saya tak sukalah"
Marahnya dengan suara yang tegas tapi perlahan. Aku agak tersentap gaklah sebab aku maksudkan lain actually.
Dia terus bangun dan memakai tie sekolah di hadapan cermin. Muka ketat.
Ah sudah.
"eh, bukan tulah maksud saya. Saya sebenarnya nak cakap kalau saya takde kat rumah, kalau saya dah kat hospital nanti, awak kat rumah kan tanpa saya"
Aku dijeling tajam.
Gulp.
Salah cakap lagi ke?
Haihlah sayang.
Aku bangun dan pergi mendekatinya. Tie sekolah yang belum sempat dia pakai dengan sempurna, aku pakaikan.
Aku tahu dia tengah pandang aku tajam. Maghohlah kan.
"sorry...saya pun tak naklah cakap benda tak elok tu, saya cuma cakap kalau saya dah kat hospital nan—"
Bibir aku dicium sekilas. Terkejut aku.
"sayang ni, takmolah cakap pasal tu lagi. Hospital ke apa ke, saya tetap akan ada dengan awak. Saya tak nak awak sorang-sorang, awak isteri saya, awak syurga saya"
Aku dipeluk erat. Lahh pagi-pagi dah emosi dong.
"sorry.."
Kataku sepatah. Pelukkan dileraikan dan kami saling bertatapan.
"nanti saya balik kita ubah bilik okay? Sayang jaga diri tau and emm...saya nak minta awak doakan saya untuk harini boleh?"
Pintanya dengan muka agak serba salah gitu.
"kenapa? Ada exam eh harini?"
Dia angguk.
"haah, ada 'exam'. Sayang doakan semuanya dipermudahkan okay? Boleh?"
Alololo apanya yang tak boleh awak nii.
"mestilah boleh, saya selalu doakan awak"
Dia senyum lebar.
YOU ARE READING
CRUSH haku hensem || KTH [Completed✔️]
Fanfiction+Bila kau ada crush pada budak sebaya kau tapi dia masih bersekolah (form 6) dan kau pula merupakan seorang guru. Guru tadika yang chumel... Pfftt.. ⚠️ amaran keras ⚠️ - cerita tak sempurna ni ada byk masalah seperti :- • grammar bm yang kelaut...