65

1.4K 158 58
                                    


Aku dan Ihah bergerak ke beranda setelah selesai makan.

"kau tak bagitahu aku pun selama ni kau berjiran rupanya dengan dia. Ohh patutlah dia nyanyi lagu si Shawn tu, you walk out by my house i wanna call out your name bagai. Sebelah rumah kerash rupanyaaa"

Eii dia ni, dahlah Aeshraf ada kat dalam tu, suara tu pun ish.

"kau ni, slowlah sikit. Nanti dia dengarlah"

Aku mencuri tengok ke dalam. Nasib baik dia tengah kat dapur. Basuh pinggan ke bang.

"alah bior, bior dia tahu. Susah sangat nak bagitahu biar aku jelah yang bagitahu"

Ihah mula nak bergerak masuk tapi aku tahan.

"eh eh eh wehhh kau tak payahlah"

Ihah kembali berdiri di sebelah.

"ish aku tak pahamlah hengko ni. Apa yang susah sangat nak bagitahu dia? Bagitahu jelah kau suka dia. Benda simple pun tak boleh buat"

Ihah mula bercakap dengan tangan bergerak kejap ke atas kejap ke bawah. Waris Karam Singh Walia rupanya.

"tak yang sekarang ni hengkau yang stress ni apehal?"

"aku tak bolehlah tengok orang bendul macam kau ni"

"eh biadap kau"

Aku pukul lengan Ihah dan menjeling dia lalu membaringkan kepala di atas tembok.

"em, nanti aku bagitahulah. Kau takyah risau ah. Aku sebenarnya—eh? mana minah ni?"

Aku toleh kiri kanan dia takde. Aik? mana dia ni? terjun ke? aku tengok bawah. Takde pun mayat dia.

Aku masuk.

"nampak Ihah tak?"

Aku tanya pada Yoongi yang tengah duduk sambil berbual
bersama abang Syafiq dan Aeshraf.

"dia baru tanya jamban kat mana tadi"

Biadap betul dia ni. Kau pun sama je, ape susah sangat ke nak bagitahu aku kau nak berak? ni tinggalkan aku kat luar bercakap sorang-sorang macam orang gila.

Tengah aku mencarut Ihah dalam hati, tiba-tiba mata ni menangkap Aeshraf yang sedang merenung aku.

Aku pandang dia, dia pandang aku. Lepastu dia alihkan pandangan.

Dia..dia tak senyum.

Aku pun terus masuk bilik, tutup pintu. Aku berdiri belakang pintu.

Masa makan tadi pun sepatah haram dia tak keluar suara.

Dia marah aku ke?

Hmm, entahlah. Aku pergi ke arah tandas dan lampu aku tutup.

"woi Yaya! buka lampulah aku nak berak ni!"

kekekekekekekekek

"nak terang bukalah sendiri, aku nak tidur"

Laju aku melompat ke atas katil. Padan muka. Tulah tinggalkan aku lagi bercakap sorang-sorang. Haa ni bercakaplah kau sorang-sorang.

"Yaya! aduh seriouslah kau ni? Yaya oi! wehh! aku dalam kegelapan ni weh, nak cebuk pun tak nampak siot! YAYA!"

🎶🎵🎶

Sejak kejadian kat kem haritu, keadaan dah tak sama macam dulu.

Aku pun dah tak boleh masuk sekolah tu sesuka hati, kontrak jadi pembantu kak Ija pun dah habis. Sekolah tadika pun dah siap diperbesarkan. So, masa balik sekolah kembali pada waktu yang asal, pukul 1.

CRUSH haku hensem || KTH  [Completed✔️]Where stories live. Discover now