"inde sheyyheee sheyyheeyyloooww
inde sheyyloosheyylooseyyloloooooo
indesheyyheee sheyyheyylooooooowww
We're far from the shallow now~"Ishh minah ni, bising betul. Aku nak tidur pun tak boleh.
"weh Ihah, kau boleh senyap tak? aku ngantuk ni, tolong ah"
Ihah berhenti nyanyi dan toleh aku.
"iNde sHeYyheEe SheYyhEeyYloOowW
inDe sHeyYloOsheYylOosEyyLolOoOooO
iNdE shEyyHeeE shEyyHeYylOoOooOoWww
We'Re fAr FrOm tHe sHeYyLOow nAWw~"Sialan ini anak. Bikin gue mencarut di subuh hari.
"diamlahh, aku nak tidur ni"
Aku amik bantal dan tutup telinga.
"eii mana boleh tidur lepas subuh, rezeki tak masuk tahu tak? jom karok, INDE SHEEYYY"
"habistu melalak macam kau tu rezeki masuklah?"
Dia jeling aku. Dahlah semalam tidur lambat sebab nak tunggu inai ni kering. Aku sebenarnya tak nak pakai inai ni, tapi Ihah dengan mama beria gila suruh aku pakai. Cantik katanya. Hey, kalau orangnya dah cantik, tak payah pakai inai pun dah meletops tiawww.
Untuk pengetahuan uoll sumer, harini hari nikah aku dengan Aeshraf and actually AKU NERVOUS NAMATI NI TAUU YA ALLAHH tapi aku cuba berlagak tenang supaya aku tidak diserang panik. Tak kawin pula aku nanti.
Aku nikah time bulan puasa yall. Dahlah seminggu lagi nak raya. Dengar macam rushing kan? Ya, sebabnya haritu masa aku dengan Ihah nak pergi masjid solat terawih, Helmi tiba-tiba muncul. Gila terkejut beruk aku.
Dia kata dia dah dengar pasal aku nak kawin and start nak mengamuk. Dia tarik aku suruh ikut dia. Bapak ah time tu aku punya pegang Ihah memang macam nak patah tangan dia. Ihah pun tarik aku macam nak rak. Nasib baik masa tu dah dekat dengan masjid, so, jerit sikit orang ramai dah datang dan Helmi terus lari entah ke mana.
Time tu orang solat terawih, kitaorang duk menangis kat tangga. Aku menangis sebab takutlah kan, Ihah pula menangis sebab tangan dia sakit aku tarik. Tak solat terawih pun aduiyai, aje gasak menangis.
Sekarang ni kat rumah mama, Ihah stay sini dari semalam. Lepas subuh tadi minah ni dah buat karoke jamban. Pulak lagu ni cuma tahu part corus je, memang itu jelah yang diulang. Kau dahlah memekak sesubuh hari, lepastu nyanyi part itu aje, cer lah at least buka google search lirik ke.
"weh Ihah, harini...aku kawin ke?"
Ihah yang tengah humming tu pandang aku guna hujung mata. Sentap ler tu tadi.
"taklah, harini hari kawin aku dengan Aeshraf"
Laju aku jeling dia. Kauuuu! Jangan sampai aku lancarkan serangan dengan kuasa bulan aku akan menghukummuuuu, ke matahari kau nanti aku campak. Hangus terus.
"nervous doh"
Berdebar. Setiap hari rasa berdebar. Macam nak terkeluar jantung aku asyik berdegup laju je, nak berak pun tak senang.
"alah kau ni, lek ah, akad nikah je pun bukan ada kenduri"
Tulah, aku tahu, nak buat kenduri pun tak boleh, ada kena tangkap polis kang buat kenduri besar-besaran di siang hari time bulan puasa ni.
"weh, pukul berapa kak Sue tu nak mai ah?"
Aku tengok jam.
YOU ARE READING
CRUSH haku hensem || KTH [Completed✔️]
Fanfic+Bila kau ada crush pada budak sebaya kau tapi dia masih bersekolah (form 6) dan kau pula merupakan seorang guru. Guru tadika yang chumel... Pfftt.. ⚠️ amaran keras ⚠️ - cerita tak sempurna ni ada byk masalah seperti :- • grammar bm yang kelaut...