Sebulan kemudian~
"okay good, nasib baik semua dah siap, kalau tak mau naik singa saya harini, dahlah saya bad mood pagi tadi haihh"
Kata Madam Anis lepas selesai check semua kerja yang dah dihantar.
"kenapa moody tu madam?"
Tanya salah seorang budak kelas aku.
"awak tahu tak saya pagi tadi elok je parking kat tempat biasa untuk lecturer tu kan, tak lama lepastu saya tengok tayar kereta saya dah kena lock"
Aku cuma mendengar sambil tangan laju kemas barang yang bersepah atas meja ni.
"lah kenapa kena lock pula?"
Tanya Daneen.
"ada ke patut dia kata saya ni pelajar? Saya ni dah kawin tau, dah 3 tahun jadi pensyarah kat sini apekehe dia nak lock kete saya pula??"
Penuh perasan madam curhat, kelas aku ni pun kalau tak kepoh mana sah.
"ohh sebab madam nampak muda lagi, macam pelajar, tu dia lock tu"
Kata si Syahfi a.k.a ketua kelas. Bodek nombor satu budak ni.
"itu saya tahulah.."
Madam flip tudung slowmo acah budak46.
"...tapi tengok bebudak sekarang bergaya pun dah macam lecturer, kalah saya"
Saqeef yang dengar terus bersuara.
"ohh macam Daneen kan madam, bergaya macam kat fashion show, padahal pergi kelas je pun"
Disebabkan kitaorang berlima duduk satu meja, Daneen tak tunggu lama, laju kaki Saqeef disepak.
"aduhhh sakitlahh!"
Jerit Saqeef. Matanya terus membulat pandang Daneen.
"padan muka kau"
Balas Daneen siap jelir lidah.
"awak tak payah nak cakap orang Saqeef, awak tu pun sama je dua kali lima"
Kata Madam dan dipersetujui oleh ramai pihak nampaknya.
"entah hek elehh"
"dia pun sama"
"malu ke tu braderr"
"hapoooo"
Aku, Tirah dengan Fahri cuma geleng kepala je tengok dua ekor ni duk bergaduh. Mengingatkan aku pada Ihah dengan Mika je. Haihh rindulah kat dorang.
"dah, lagi tiga minggu nak start exam ye, next week bawa buku ni lagi kita ulang kaji"
"baik madam"
Madam pun keluar.
"weh lepasni gi library jom"
"buat apa?"
Tanya Tirah pada Fahri.
"lepak situ ah, nanti kang terus pi kelas ctu, kan dah dekat"
"ohh boleh gak"
Daneen pula bersuara.
"korang pergi ah, aku nak makan, lapar duh pagi tak makan"
Aku sumpah lapar, asyik berbunyi je perut dari tadi sampai si Fahri ni dengar. Masa dia tengok aku tadi aku buat tak tahu je. Haihh pasrah jelah.
YOU ARE READING
CRUSH haku hensem || KTH [Completed✔️]
Fanfiction+Bila kau ada crush pada budak sebaya kau tapi dia masih bersekolah (form 6) dan kau pula merupakan seorang guru. Guru tadika yang chumel... Pfftt.. ⚠️ amaran keras ⚠️ - cerita tak sempurna ni ada byk masalah seperti :- • grammar bm yang kelaut...