56

1.3K 190 75
                                    


Sekarang ni waktu makan tengah hari dan sekejap lagi budak-budak ni akan beratur untuk amik makanan.

Aku dan Aeshraf bertungkus-lumus hidangkan semuanya dalam dulang makanan.

"em, dah cukup semua kan?"

Aku rasa macam dah cukup ni.

"dah cukup dah ni rasanya"

"eii belum"

Tiba-tiba seorang makcik yang mesra dipanggil ibu datang bersama dulang yang penuh dengan buah tembikai. Semua dah siap dipotong.

"eh, haahlah, buah tembikai. hehehe lupa pula"

Aku tersengeh.

Buah tembikai ni menggiurkanlah pula. Sedapnyaaa. Aku telan air liur.

"amiklah kalau nak"

Ibu menepuk lembut lengan aku. Alamak dia perasan pula.

"hehehe nantilah kejap lagi"

tapi lepastu aku tengok lagi buah tembikai macam zombi nak terkam manusia. Ibu ketawa kecil tengok aku, kemudian dia ke dapur.

Kejap lagilah Yaya, kita makan sama-sama dengan yang lain okay. Aku duduk di kerusi yang ada.

Tiba-tiba Aeshraf hulur sepotong buah tembikai tadi depan muka aku.

Terkejut den.

"makan je"

Aku tengok Aeshraf yang tengah melahap sepotong buah tembikai. Amboi dia pun sama rupanya, kecur air liur ler tu.

Aku amik buah tembikai yang dihulur dengan senyuman yang bisa membuatkan Ihah melempar aku ke dalam loji.

Aeshraf amik lagi sepotong dan duduk di sebelah aku.

Nak meroyan jap.

KYAAAAAAHSYEHEHEBDUOWKWUEYWYWUWIWNSBZZUEHEYSHHSHSSHHEYSHEUEUEJEIE

AKU BERDEBAR KENAPAA ALAHAIII

Cara Aeshraf duduk tu aduhai. Penyandar kerusi dia menghadap aku, jadi dia duduk lepastu dia tongkat kepala dia kat penyandar kerusi tu. DEKAT KAU TAHU DEKAT DENGAN AKU

Takkan nak alihkan kerusi, nanti dia ingat lain pula tapi aku berdebar ya tuhann.

"eh tak makan lagi?"

Tiba-tiba dia pusingkan kepala menghadap aku. Sumpah weh sumpah aku dah nak tercampak buah tembikai ni tadi kat muka dia.

Aku sengeh dan alihkan pandangan. Buah tembikai aku gigit dengan penuh sopan. Gittuw.

Kenapa awak tengok kita lagi ya Allah malu kita nak makannnn.

Aeshraf senyum.

"awak malu ke?"

Eh boleh tanya pula kauu ofkoslah bang hshshshshs

"t-takdelah.."

Aku gigit lagi sepotong.

Dia tengok lagi aku dengan tersenyum-senyum. YA ALLAH KENAPA KAU MACAM NI

Aku beranikan diri pandang dia dari mata ke mata acewahh

"kenapa? ada apa-apa ke kat muka saya?"

Aku menyentuh pipi. Hm takde apa pun, nak cakap aku makan meleleh takde. Ke ada taik hidung?

Dia geleng kepala, masih tersenyum.

"h-habistu... kenapa awak..tengok saya dari tadi..?

Dia ketawa kecil, kemudian dia pandang depan.

CRUSH haku hensem || KTH  [Completed✔️]Where stories live. Discover now