"KAU PATUT MATIII!!"
Majlis pengebumian berjalan dengan lancar. Segalanya dipermudahkan. Langit turut bersedih dengan kehilangan seorang gadis kecil molek itu. Hujan membasahi tapak perkuburan jalan Tok Meon. Semua menangisi pemergiannya......
"NAFISAH! APA YANG AWAK BUAT NI?!!"
Jeritan seseorang menyedarkan aku dari dalam kubur—eh tak tak, aku belum mati.
Aku membuka mata dan melihat Fisah yang sedang terkejut beruk melihat sesuatu. Dahan di tangan serta-merta dijatuhkan dan dia mengundur ke belakang selangkah demi selangkah.
Aku menoleh ke arah punca suara tadi dan Aeshraf dengan Mika ada di situ.
WOII AKU TAK PAKAI TUDUNG NI WOI YA ALLAHH RAMBUT AKUUU ASDFGHJKKLJSHHS
Kelam kabut aku cuba cover rambut aku tapi ya ampun nak cover cemanoii aduhhh. Nasib baik kat sini gelap sikit.
Tiba-tiba Aeshraf meletakkan sweater kelabu bercorak tata dan mang miliknya di atas bahuku. Tanpa berterima kasih, laju aku menarik hoodie menutup kepala.
Ahh rasa lega bila dah bertutup. Aku cepat bangun dan berdiri di belakangnya.
"kau okay tak? ya Allah berdarah dahi, tangan semua"
Tanya Mika risau. Aeshraf turut melihat aku kemudian dia menoleh Fisah tajam.
"apa kau buat ni Fisah?!"
Tanya Aeshraf lagi.
Perasan tak? dia tak guna awak saya.
Fisah yang ketakutan hanya menggeleng. Air matanya mula bergenang.
"t-tak...m-mana a-ada s-saya buat apa-apa k-kat dia..."
"habis tu yang aku nampak tadi apa?! kau nak pukul Aira kan?! siap jerit patut mati, MELAMPAU FISAH!"
Wuish terkejut aku tengok Aeshraf mengamuk macam ni. Tak, bukan aku je, semua yang ada kat situ terkejut. Dia tak pernah marah sampai macam ni. Selalu dia lembut je. Waduhh gawat ni.
"...Aeshraf...saya..saya..sayang awak..sebab tu saya buat semua ni.."
Aeshraf mengurut kepala. Dia pandang Mika.
"kau pergi panggil cikgu"
Mika mengangguk dan aku mula cemas, aduhh nak kena panggil cikgu ke?
"Aira, saya minta maaf, sekarang benda ni dah tak boleh nak sorok. Dia dah melampau"
Aku tak tahu nak balas apa tapi aku masih tak nak benda ni diperbesarkan.
Mika baru nak gerak tapi sesuatu yang keluar dari mulut Fisah membuatkan dia terhenti.
"Mika! Mika ni d-dia suka perempuan tu kan? kan Mika? kau ada hubungan kan sebenarnya dengan dia kan??"
Aku menoleh Fisah. Kau cakap apa siaaa
"apa kau merepek ni Fisah?"
Aku laju membalas.
"kau diam! aku tak cakap dengan aku!"
Ehh menyirap betul aku dengan perempuan gila ni. Aeshraf menjeling dia tajam.
Mika pandang aku serba salah. Ehh yang kau ni pun kenapa?
"betul kan?! betulkan kau suka dia Mika??"
Apa ni? merepek apa ni? Mika suka aku? Takkanlah. Aku dengan Mika ni bro lah, lu gua sama-sama naik. Apa nak suka aku pula.
Mika pandang Aeshraf seketika kemudian memandang aku kembali.
"...betul..aku suka Yaya.."
Membutang mata aku. Kau cakap apa ni wehhh Mikaaaaa wehhh.
YOU ARE READING
CRUSH haku hensem || KTH [Completed✔️]
Fanfiction+Bila kau ada crush pada budak sebaya kau tapi dia masih bersekolah (form 6) dan kau pula merupakan seorang guru. Guru tadika yang chumel... Pfftt.. ⚠️ amaran keras ⚠️ - cerita tak sempurna ni ada byk masalah seperti :- • grammar bm yang kelaut...