"hai Aira"Dia senyum,
tapi aku tak senyum.
Aku tengok je dia tanpa berkelip dan aku nampak reaksi kekok dia bila aku tak bagi respond atas sapaan dia. Lagi kena tenung dengan aku hakhakhak
Aku takleh nak buat apa sebab aku terlalu shook kau tahu. JUNGSHOOK.
Hasil siku dari Yoongi alhamdulillah aku tersedar dari terus jadi patung kat depan Aeshraf.
Baru rasa macam mana nak bernafas woii. Aku terbatuk-batuk.
"uhuk! uhuk! uhuk!"
"Ya Allah budak ni kau kenapa pula"
Yoongi mengusap lembut belakang badan aku. Lepas aku rasa okay, baru aku pandang balik Aeshraf dengan abang Syafiq.
Cuba senyum.
"h-hai..cik-cik-ci-"
Ya Allah kenapa tersekat-sekat ni? ada batu ke kat kerongkong aku?
Aku berdehem.
"abang tahu abang hensem sangat, janganlah terkejut macam tu tapi kalau boleh kat luar ni janganlah panggil cikgu. Panggil abang je"
Ujar abang Syafiq. Mungkin dia tak nak orang tahu dia seorang cikgu atau pun dia memang poyo nak aku panggil dia 'abang'.
Aku senyum lagi.
"hai....abang Syafiq"
"yeah, hai Mairah~"
Abang Syafiq bagi wink. Uwoww ngorat kitew ke tuww!
Tetiba pula bayangan kak Ija muncul dalam kepala hotak aku. Haishh sebuk je.
Yoongi sebuk berborak dengan abang Syafiq sambil beratur menunggu giliran masuk.
Sekarang giliran Aeshraf pula. Haih macam mana aku nak sapa dia ni, jantung aku dah mula dah buat hal. Dia nampak hensewm ngatt ya Allah!
Ini rupanya agenda kau Yoongi, tahulah tengah takde keje, ni nak jadi cupid pula ke? Ohoks
Terima kasih Yoongay, aku tak tahu pula dia sapot aku dengan Aeshraf OMEGOD
ehem
"hai awak"
ya Allah dah dua kali dia sapa aku tapi aku tak balas sapaan dia. Kesian.
"h-hai Aeshraf"
"ni air awak, saya dah belikan tadi"
Air pepsi dihulur ke arah aku. Waduh suwitnya awok belikan kita air.
"..terima kasih"
Aeshraf senyum
"sama-sama"
Aku melting ya tuhan.
Kami maju ke belakang abang Syafiq dan Yoongi berdiri. Beberapa orang sudah mula beratur dibelakang kami.
Aku tak tahu nak buat apa. Aeshraf betul-betul ada sebelah aku. Rapat.
Oh goat 🐐
Inikah perasaan bila keluar pi tengok wayang dengan boyfriend? Aku sentiasa berdebar ya Allah. Mulut ni tak boleh nak behave, asyik nak senyum je.
"awak dah makan ke tadi?"
Tanya Aeshraf. Mungkin dia nak pecahkan suasana kekok antara kami.
"belum"
Jujur tau memang belum makan pun. Kau ingat potato chip tadi tu boleh buat aku kenyang sampai malam?
"oh takpe, nanti lepas tengok wayang kita pergi makan. Lagipun ni ada popcorn, so kita boleh kongsi nanti"
YOU ARE READING
CRUSH haku hensem || KTH [Completed✔️]
Fanfic+Bila kau ada crush pada budak sebaya kau tapi dia masih bersekolah (form 6) dan kau pula merupakan seorang guru. Guru tadika yang chumel... Pfftt.. ⚠️ amaran keras ⚠️ - cerita tak sempurna ni ada byk masalah seperti :- • grammar bm yang kelaut...