Aku tarik nafas, hembus.
Aku tengok jam. Dah dekat 30 minit aku sampai bilik, dah duduk depan dia dengan kak Ija dah ni tapi tak cakap apa pun. Aku start raver kang jangan tanya kenapa.
"apabendanya ni? kenapaaaaaa??"
Masuk ni dah 12 kali aku tanya. Ihah masih mengetuk dagu macam tengah berfikir. Kak Ija pula sebuk main henfon. Aduii baik aku buat maksiat tadi dengan pakwe aku. Ehehehe kita ada pakwe au.
"IHAH WOII!"
Dia pandang aku selamba, kak Ija pula terkejut.
"ish janganlah jerit Yaya ni"
"habistu orang tanya tak nak jawab!"
Haa aku geram ni. Buang masa aku je.
Mata kak Ija membulat tengok aku menjerit kat dia. Alamak, terlepas sudah.
"ehehehee..sorry sorry..ter kak TERR"
Dia jeling aku lepastu sambung main henfon.
"aduii kalau takde apa Yaya nak keluarlah"
Dahlah aku tak wasep lagi Aeshraf dah sampai bilik. Nanti dia risau acane? haa.
"eh eh eh! duduk, duduk dulu"
Mata ke atas, genggam penumbuk. Aku tumbuk juga minah ni kang.
"kau nak apa ni weh? dari tadi duk garu jerawat kau tu, kata ada benda nak bincang"
Aku berpeluk tubuh. Kau Ihah jangan sampai aku picit jerawat kau tu sampai berlubang dagu kau.
"okay, okay, ehem, macam ni, aku dengan kak Ija dah bincang dulu benda ni tapi disebabkan kita bertiga tidur sebilik, aku kena berbincang dengan kau juga"
Akhirnya dia mulakan lepas—jap aku tengok jam— haa lepas 45 minit jadi bahan makian aku dalam hati.
"haa bincang pe"
Aku tayang muka marah.
"hem, sekarang ni, bilik ni ada tiga katil, satu kat tingkat bawah dimana pintunya yang berbentuk seperti peti ais tu, sebenarnya bukan pintu pun, just kain je, dua kat sini yang kita tengah duduk ni, ke tiga kat tingkat atas. So kita kena bincang nak tidur kat katil yang mana satu."
YA ALLAH BENDA HINI YANG HENGKAU NAK BINCANGKAN? KAU TAHU TAK KAU DAH KACAU AKU NAK BERASMARA DANA DENGAN AESHRAF TADI ADUI SAMATHA NILAHH
Aku face palm.
"ya Allah benda ni pun kena bincang ke? tidur je memana takleh?"
Dia geleng. Muka tu tak payah serious sangat.
"tak boleh, nanti tak adil"
"haa yelah yelah, aku pilih atas"
"eh akak dah cop dulu"
Kak Ija bersuara sambil mata tak lepas dari tengok henfon. Geram betul bila tengah berbincang ada yang buat perangai macam ni. Nak dimaki dah tua.
"kalau macam tu aku pilih sini jelah."
"takleh, sini aku nak sebab katil king heheh"
Aku urut kepala.
"DAH TU NAK BINCANG APA SETAN KALAU SEMUA DAH PILIH KATIL MEMASING"
Perangai ya Allah
Apa dosa aku dapat kawan macam deme ni. Kehanatan yang berkekalan abadi hingga ke neraka.
"alah, lek ah, asal nak memarah"
Aku gulingkan mata. Sakit betul hati. Kalau bukan tengah dating tadi pun aku sakit hati. Dah pilih sendiri lepastu kata nak bincang. Dahlah buang masa sampai 45 minit. Banyak benda boleh buat tauuu.
YOU ARE READING
CRUSH haku hensem || KTH [Completed✔️]
Fanfiction+Bila kau ada crush pada budak sebaya kau tapi dia masih bersekolah (form 6) dan kau pula merupakan seorang guru. Guru tadika yang chumel... Pfftt.. ⚠️ amaran keras ⚠️ - cerita tak sempurna ni ada byk masalah seperti :- • grammar bm yang kelaut...