93

1.3K 152 84
                                    

lek ah, helmi baru nak buat comeback. janganlah kecam dia sangat gaes😂. dahlah dah nak akhir baru timbul balik. ye, gaes chh dah nak sampai ke penghujung 😌 mohon sedia untuk rindu.

————

"mekaseh pakcik"

Aku keluar dari kereta audi hitam setelah membuat pembayaran. Tak, sebenarnya pemandu grab ni muda lagi, maybe dalam baya Yoongi tapi aku panggil dia pakcik sebab mulut dia tak berhenti bercakap macam chef wan. Sebab tu dia pandang aku tak puas hati je tadi hokhokhok.

Nasib dia buat grab guna kereta audi tu, dapat jugalah aku merasa naik kereta mahal. Em, biasa je, ingatkan harga kete memahal boleh terbang ke tapi atas jalan raya juga dia bergerak.

Beg belakang yang sudah hampir melorot aku betulkan, lift aku masuk dan mula bergerak naik. Aku tengok jam, baru pukul 8:30 malam, Yoongi belum balik lagi. Nasib baik bawa kunci rumah spare ni, kalau tak, melangoklah aku kat luar tunggu dia sampai pukul 2 pagi.

Sampai di tingkat 14, pintu lift terbuka dan aku pun keluar dari lift tapi langkah aku terhenti bila aku nampak Helmi tengah berdiri kat tembok sana tengok langit ke apa aku tak tahu.

Oh sheet.

Ada je mamat ni kat mana-mana. Macam mana ni? Apa aku nak buat ni? Malaun tu ada kat situ pula aduhh.

Aku berjalan perlahan tanpa sebarang bunyi sampailah depan pintu rumah. Aku toleh dia, fuhh dia tak perasan lagi. Cepat buka pintu!

Bodoh tangan aku menggigil dah kenapa?

'Pak!'

(mohon terima bunyi kunci ni dengan hati yang terbuka ayiihaaa)

Bunyi kunci terjatuh ke lantai bergema. Aku terus terkaku. Ohgoat...

Tanpa melihat Helmi yang entah dia perasan ke tidak tu, aku terus amik kunci dan kelam kabut nak masukkan kunci ke lubang masuk kunci ni. Aduhai time nilah dia tak nak masuk wehhh janganlah camni WEHH.

Aku dengar bunyi langkah kaki semakin dekat. Cepatlah buka! Cepatt masuk lubang kunci ni WOIIII!

"Ira.."

Aku terhenti. Tangan aku menggigil. Jantung berdegup laju. Takutlah gila. Aku tak berani nak toleh dia.

"Ira...saya tahu..awak bencikan saya..tapi please pandang saya.."

Aku pejam mata. Aku takut kalau aku tak ikut arahan dia, dia mula naik angin. Dia ni sebenarnya panas baran kalau perasan. Pastu emosi tak menentu, piyed ke apa? memula cakap lembut, pastu tetiba naik angin nak maki. Maaf cakap tapi macam orang gila. Sewram kita.

Aku perlahan pusingkan kunci untuk unlock pintu ni, nak masuk dalam. Tak nak pandang dia tolonglah! 😣

"Ira please..."

Dia merayu lagi. Allah. Kenapa suara dia sedih sangat ni? Rasa bersalah pula aku.

Dalam takut-takut ni aku beranikan diri pusing menghadap dia. Japgi dia buat benda tak elok aku jerit je. Dua beradik tu ada kat rumah kan. Aku perasan pintu rumah dia tak bertutup rapat dan bunyi macam orang tengah memasak tadi.

Aku cuba bertenang. Tak pandang dia.

"awak..saya minta maaf...saya tak sengaja.."

Aku rasa kalau kira dia minta maaf, jawapannya : ♾. Dah banyak kali siot dia minta maaf.

"saya betul-betul minta maaf."

Aku angkat muka perlahan pandang dia yang sedang menundukkan kepala. Memang nampak dia betul-betul ikhlas minta maaf dari hati. Muka sedih takleh bincang.

CRUSH haku hensem || KTH  [Completed✔️]Where stories live. Discover now