Dah berhenti kerja ni sedih gak, tak dapat nak sapa menyapa dengan Aeshraf di pagi hari, jumpa Aeshraf dalam kereta tiap hari. hemm windulah ehek.
Sekarang ni aku tengah dalam pasar raya sebelah, nak masak lauk berbuka sebab Yoongi balik awal harini yeayyyy. Boleh buka sama, tidaklah aku kesunyian sangat. Sweater hitam yang hampir melorot aku betulkan. Baru lepas hujan tadi, sejuk yuolls.
Baru pukul 1:30 tengah hari tapi eksaited benor nak belanja barang dapur. Yoongi order nasi ayam dengan ayam masak merah. Kemain order tapi takpelah, ikutkan ajelah. Tengah puasa kan, buat baik pahala berganda-ganda.
Aku pergi ke bahagian ayam. Pilih ayam dan lepastu cari bahan-bahan nak masak semua. Sepatutnya ada mama harini tapi tak jadi datang. Plan yang kata lepas berhenti kerja nak stay rumah mama cancel sebab mama risaukan anak manja nepal dia tu, kang berbuka entah makan ke tidak, risau katanya. Halah halahhhh.
Disebabkan esok papa outstation lagi, jadi mama tukar tarikh nak mai esok, lepas papa pergi, mama pun bolehlah berenjoy sakan. Siot je mak aku ni.
Wahh kelihatannya ada potongan harga ya ni? Murah dari yang biasa ya. Waduh waduhh, rejeki ni.
Tengah aku syok duk happy berdialog indon dalam hati, tiba-tiba...
"hai~"
Helmi muncul depan aku dengan senyum selamba. Terkejut aku. Hampir membutang juga mata aku.
Aku diam tak membalas sapaan dia. Terkejut kau tahu, apesal dia ada kat sini pula ni? Kalau kata beli belah takde apa pun dia pegang.
"cari apa?"
Mungkin dia perasan aku duk perhati tangan dia, laju aku geleng dan nak pergi dari situ.
tapi dia ikut aduh.
"awak nak apa?"
Aku tanya tanpa menghentikan langkah kaki.
"saja, saya nak teman awak"
Aku berhenti, wajah Helmi aku pandang tak puas hati.
"awak ikut saya dari tadi ke?"
Dia sengih.
"em, dari keluar rumah lagi sebenarnya"
Dia jawab sambil tersenyum malu. Bapak ah, seram sia.
"jangan ikut saya"
Aku terus melangkah laju dan cilok masuk sana, sini, dan dia masih ikut aku. Eii geramnya aku.
"awak ni kenapa? apa masalah awak? jangan ikut saya boleh tak?"
Aku hampir menjerit marahkan dia. Dia pula acah senyum-senyum kat orang yang ada berdekatan kami. Macam minta maaflah gitu sebab aku menjerit kat situ.
"Ira, janganlah jerit kat sini, malu orang tengok tau"
Matanya masih mencuri tengok orang sekeliling. Ah peduli apa aku.
"awak ikut saya lagi, saya jerit. Saya cakap betul eh"
Aku pandang dia tajam. Apa masalah kau nak follow aku ke sana ke sini, tak paham bahasa.
YOU ARE READING
CRUSH haku hensem || KTH [Completed✔️]
Fanfiction+Bila kau ada crush pada budak sebaya kau tapi dia masih bersekolah (form 6) dan kau pula merupakan seorang guru. Guru tadika yang chumel... Pfftt.. ⚠️ amaran keras ⚠️ - cerita tak sempurna ni ada byk masalah seperti :- • grammar bm yang kelaut...