86

1.3K 150 67
                                    

YA ALLAH HENSEMNYA BANG JOONIE


————

Ting!

019 7654321 :
assalam
saya nak jumpa awak

Malaun mana pula ni tibe je wasep nak jumpa. Lu pikir lu sapa?

Yaya :
w'salam
ni malaun mana ye ni?

Dahlah aku tengah bad mood. Saja je an Ihah dengan kak Ija tinggal aku sesorang kat pantai, kata nak selpilah, nak itulah inilah pastu tetiba je cakap tak jadi. Paling sakit hatinya dorang dah sedap lepak kat bilik. Nate beruk betul.

Bebudak laki pi mandi kat tasik tadi. Takkan nak intai Aeshraf sesorang, malulah aku.

Ting!

019 7654321 :
ni saya Helmi

Allah dia lagi. Apehal pula kau ni. Mana kau dapat no aku ni?

Yaya :
saya takde masa, kbye.

Aku terus bergerak nak pergi ke bilik.

"kejap je"

Kaki aku terhenti dari terus melangkah. Aku pusing belakang. Aik, dah terpacak kat sini?

"saya nak balik bilik"

Dahlah penat mengayuh. Lepak gila badan. Aku pusing balik nak balik bilik tapi mamat ni boleh pula buat scene tarik tangan kat sini.

"Ira kejap je"

Aku pandang dia tajam dan tarik tangan aku laju.

"apa ni?!?"

"so-sorry okay sorry..saya cuma nak cakap dengan awak je"

Aku hembus nafas kasar dan berpeluk tubuh. Jap gi kalau dia nak tarik lagi haa aku bagi kaki terus.

"haa cakap ah"

"saya nak ajak awak makan sama malam ni boleh tak? dinner dengan saya, just two of us"

Omegod part mana yang dia tak paham ni weh? dia tak nampak ke aku dah suwit sawit dengan Aeshraf tadi? tak pepaham lagi ke? patutnya kau dah tua ni dah paham.

"sorry saya tak boleh"

"kenapa?"

"saya datang sini dengan kawan-kawan saya, kenapa saya nak kena dinner dengan awak pula?"

"alah kejap je"

"saya tak boleh, saya tak nak"

Ni kalau tak paham gak aku tak tahulah nak guna bahasa apa. Tamil? Senorita?

Dia berdecit. Cermin mata hitamnya ditanggalkan.

"saya tahu kenapa awak tolak saya, sebab Aesh kan?"

Haa nak libatkan Aeshraf pula lamakk dia ni. Sebelum Aeshraf muncul pun memang aku dah tolak kau awal-awal.

"kalau bukan sebab dia pun, saya memang takkan terima awak"

"why??"

"malas ah nak cakap benda yang sama banyak kali, awak sendiri tahu kenapa, dah bai"

Lagi sekali aku pusing dan lagi sekali dia tarik tangan aku.

"saya lagi matang dari budak tu, saya lagi berkerjaya dari dia, saya boleh tanggung awak Ira"

Aku rentap tangan aku dari genggaman dia.

CRUSH haku hensem || KTH  [Completed✔️]Where stories live. Discover now