"te...tepon saya..."Aku jenguk ke bawah. Bapak ah mesti berkecai 14. Tingkat 14 ni.
"huwaaaaaaa"
Aku mencangkung dan tutup muka. Sumpah aku menangis sekuat hati. Aku luahkan rasa terbeban dalam hati aku harini.
Lantaklah ada Aeshraf ke takde. Nasib kaulah kalau nampak hingus aku.
"err..awak..s-saya minta maaf.."
Aku dengar Aeshraf minta maaf. Sudahlah Aeshraf, maaf kau tak boleh kembalikan henfon aku. Dia tak boleh terbang naik atas balik jadi kembali ke bentuk asal. Maafmu tak diterima!
HUWAAAAAAAAAAA
"..awak.."
Dahlah jangan kacau aku sekarang. Aku tak sampai hati nak halau tapi tolonglah pepaham. Kau pergilah tidur sana. Nanti esok kau pujuklah aku balik.
Aku diam tak membalas panggilan dia. Aku cuma nangis je tapi macam tak molek je mencangkung ni. Habis lemak kaki semua dia nampak ni kang. Aku duduk bersila.
"..Aira saya minta maaf buat awak terkejut..s-saya tak sengaja.."
Duh, tak pergi lagi rupanya. Nak aku hantar masuk ke acaner ni.
"Aira.."
Asal suara dia makin jelas ni.
Aku alihkan tangan dan HEOL BILA MASA KAU MASUK RUMAH AKU NI?? CEMANA KAU BOLEH ADA KAT DEPAN AKU PULA NI???
Aku tengok dia, aku tengok beranda rumah dia, aku tengok dia lagi. Kau panjat ke weh?
"ce..cemana...awak.."
Tak boleh habiskan soalan. Terkejut dia melompat satu hal, ni ada depan mata lagi satu hal. Aku dah mula syak dia ni ada kuasa macam Kai exo, teleport.
Dia duduk bersila depan aku. Ala berdebar pula ada dia depan mata dekat camni.
"saya panjat hehe"
Dia berhehe. Box smile hshshshshs
"awak saya minta maaf. Saya takde niat pun nak buat awak terkejut. Saya minta maaf sangat"
Aku masih terkebil-kebil tengok dia ada depan mata. Aku paling muka dan lap air mata dan air hidung.
Jap, dia cakap apa tadi? minta maaf? pasal henfon...
Henfon aku....huwaaaaaa
Aku kembali menangis bila teringatkan henfon aku dan aku nak bangun tapi Aeshraf halang.
"eh nak pergi mana?"
"amik henfon...hiks"
"err..takpe biar saya amik"
Tanpa dengar apa aku nak cakap dan aku memang tak nak cakap apa-apa pun, Aeshraf terus melompat ke beranda rumah dia dan pergi turun bawah amik henfon aku.
Aku duduk bersila menunggu. Lepas 5 minit, Aeshraf kembali melompat masuk beranda rumah aku dan duduk bersila depan aku lagi. Dia hulur henfon aku yang dah tak rupa henfon. Habis segala isi perut terburai. Screen fon dah terpisah dari badan. Ya Allah, henfon aku. ㅠㅡㅠ
Arwah banyak berjasa hmm.
Aku cuba pasang tapi tak boleh. Huwaaaaaa kenapa harini teruk sangatttt?? Huwaaaaaaa
"saya ganti fon awak"
"takpelah, hiks mungkin jodoh saya dengan dia tak panjang...hikss.."
Sumpah aku sedih gila nak mampus, nak menangis je rasa.
YOU ARE READING
CRUSH haku hensem || KTH [Completed✔️]
Fanfiction+Bila kau ada crush pada budak sebaya kau tapi dia masih bersekolah (form 6) dan kau pula merupakan seorang guru. Guru tadika yang chumel... Pfftt.. ⚠️ amaran keras ⚠️ - cerita tak sempurna ni ada byk masalah seperti :- • grammar bm yang kelaut...