74

1.5K 189 46
                                    

Aku laju melangkah ke arah kak Ija dan duduk di sebelahnya. Aku tengok satu meja tu ada abang Syafiq lepastu sebelah aku ni kerusi kosong.

Damn. Mesti tempat dia.

Jantung aku masih berdegup tak normal. Rasa macam nak halimunan je sekarang ni aduii.

"kak, tukar tempat nak?"

Kak Ija tengok aku pelik. Dia geleng.

"kenapa? Yaya duduk jelah situ"

Aku baru nak buka mulut abang Syafiq dah panggil kak Ija nak membawang.

Haishh macam mana ni? aku tak tentu arah dah ni.

srekk

Bunyi kerusi ditarik betul-betul
buat aku terkejut. Sampai terhincut bahu aku.

Tak payah toleh dah tahu siapa yang duduk sebelah ni. Aku pandang kiri je.

Senyap. Tak bercakap.

Pengetua berucap sikit lepastu dia ada cakap dia nak pergi nepal pula hari ni. Asyik berjalan je orang tua ni tapi pehh nak ikott! nak jumpa Bitihyes! ><

Okay sekarang dah sampai masa nak makan. Aku tak rasa aku boleh makan ni. Bapak gugup dia sampai rasa nak sembelit aku.

Aku tengok Aeshraf amik setiap satu makanan. Lapor ke bang? Banyak betul, penuh satu pinggan.

Lepastu dia swipe pinggan aku dengan dia. Whatttt

Dalam segan-segan nak mati ni aku toleh dia. Aku naikkan kening. Dia senyum YA ALLAHHH

"makanlah, untuk awak"

Terus aku palingkan muka. Buat-buat garu dahi. YA ALLAH MALUNYA AKUUUU

Kak Ija sengaja senggol lenggan aku.

"apa?"

Kak Ija cuma gelak. Biadap, bukan nak tolong aku ke apa.

Sebab kesayangan dah amikkan kan EHE, so, terpaksalah makan juga EHE.

Selesai makan kami mula bersurai. Aku ikut rapat kak Ija. Tiba-tiba rasa nak jadi kembar siam pula.

"kenapa Yaya ni? akak nak jalan pun tak senang"

Dia tolak aku. Ahh takkan ku lepaskan dirimu yinihh. Aku eratkan lagi pelukkan.

"akak, kita nak balik dengan akak boleh kan? kan? kan?"

Aku pandang dia secomel boleh dan aku yakin kecomelan aku boleh membantu bila dengan kak Ija. Macam biasa kalau dengan Yoongi ni mau dia tanam muka aku kat gaung Afrika.

"kenapa? dah muak ke naik dengan kekasih hati?"

"hishh kak Ija ni, takkanlah sampai ke situ"

Aku pukul lengan dia. Terkekek dia gelak.

"dahtu yang nak naik akak ni kenapa? gaduh eh? em, tapi tadi elok je tengok. Siap tibai semua makanan dalam satu pinggan untuk Yaya lagi"

Dia garu dagu. Alahh, sibuk pula dia nak tahu. Aku minta tumpang je pun.

"alahh, tak kesahlah akak nak pikir apa pun, yang penting harini akak tumpangkan Yaya eh? boleh en?"

"ishh yelah. Pi bagitahu cikgu Syafiq sana"

"hehehe..akaklah tolong cakapkan"

Aku menyengih.

"ehhh, akak pula?"

Aku mengangguk laju.

"siapa nak tumpang siapa ni? kenapa akak yang kena cakap?"

"sebab cikgu Syafiq kan kekasih hati kak Ija"

CRUSH haku hensem || KTH  [Completed✔️]Where stories live. Discover now