43

1.2K 150 23
                                    


So harini sukan.

Yeahh sukannn!

Mohler kita pergi ke padang. Aku ikut kak Ija bersama anak muridnya ke padang. Sepatutnya pagi tadi sukan tapi sebab tiba-tiba je hujan lari, so kita sukan lepas rehat.

Hujan lari tahu tak? Hujan yang ada kaki boleh lari hakhakhakhak lol bodohnya penerangan kau Yaya.

Hujan lari tu hujan yang turun sekejap je lepastu cerah balik. Kak Ija tukar jadual dengan cikgu sejarah kelas dorang.

"okay kelas! kita warm up dulu. Beratur sini!"

Mereka pun menuruti kak Ija dan mula bersenam. Aku pun tak nak ketinggalan juga hewhewhew.

Pergi belakang sekali dan ikut sama. Kalau aku tergolek ke takdelah orang nampak aku.

"Yayaaa!"

Uish, siapa siot menjerit nama aku ni?

Aku toleh ke arah punca suara. MashaAllah Samatha! Dia berlari anak mendekati aku.

Alamak. Aku dahlah memang nak mengelak dari minah Samatha ni.

"Yayaaaa! I miss youuuu!"

Sekelip mata tubuh aku dipeluk. Tak kalau cuma ada dia je aku tak kesah sangat. Lagi pun anak murid kak Ija ni semua form 1. Adik-adik lagi takdelah aku malu sangat.

TAPI

Satu kelas Ihah sekarang ni tengah berlenggang menuju ke padang juga. Ya Allah malunya!

"eh eh eh! dah dah! orang tengok nanti ingat aku penyokong rainbow flag pula"

Ihah lepaskan pelukkan. Mulalah tu buat muka cemberut.

"eleh kau, kau sengaja an nak lari dari aku? aku wasep tak reply, apa kes?"

Soalan Ihah aku biar tak berjawab sebab mata aku sekarang terpaku pada dua manusia yang sedang mesra berjalan bersama.

Siapa lagi kalau bukan Aeshraf dengan minah ikan tu.

Okay sorry, Fish.

"oi! kau dengar tak? kau tengok ap—oww tengok incik kerash kew? eh jap minah tu buat apa siak kat situ?"

Lagi sekali aku cuma membiarkan Ihah bercakap seorang diri. Biar orang ingat dia gila hahahaha.

Aku kembali fokus pada senaman. Walaupaun hati aku pedih sekarang ni, aku kena cover. Nanti kantoi pula dengan Fisah yang aku suka Aeshraf.

"weh, kau kenapa? alah, lek ah. Biar aku halau minah tu"

Ihah dah start kepal penumbuk. Weh minah ni bior benor. Laju aku halang.

"kau ni dah kenapa? over benor"

Ihah pandang aku.

"aku nak tibai minah tulah, dari tadi beb sebuk gegedik dengan Aeshraf. Boleh buta mata aku tengok kegedikkan dia tu. eww"

Aku pandang balik dua manusia yang sedang kami bawangkan sekarang ni.

Aeshraf duduk di kantin bersama gengnya manakala Fisah yang sebuk nak join sekali dipalau di tepi.

CRUSH haku hensem || KTH  [Completed✔️]Where stories live. Discover now