107

1.6K 132 48
                                    



"...awak nak lepaskan abang Naim?"

Masih terngiang-ngiang suara Aeshraf dalam kepala aku walaupun dia tengah mandi sekarang ni. Dah balik apartment. Yoongi dah balik rumah mama, jadi aku berdua dengan Aeshraf.

Haihh..

Apa aku nak buat?

Esok last puasa. Ya Allah tak pergi terawih tadi. Masyarakattt.

"eit"

Hidung aku dicuit. Eh? Dah habis mandi dah?

"termenung apa?"

Soal Aeshraf sambil lap rambut guna tuala kecil. Rambut dia basah. Aku alih pandangan. Mengancam siot. /telan air liur/

Aku geleng kepala. Dia datang duduk sebelah aku.

"okay tak ni?"

Aku cuma angguk perlahan dan tunduk kepala sambil bermain dengan jari.

"sayang"

Tangan aku disentuh lembut dan Aeshraf aku pandang.

"kenapa ni? hm? pikir pasal abang Naim eh?"

Aku kembali tunduk. Keluhan berat aku lepaskan.

"saya..saya tak tahu..nak buat apa.."

Sumpah aku tak tahu nak buat apa. Otak ni tak boleh nak pikir dah pebenda perkara yang sepatutnya aku kena buat.

Tiba-tiba tuala kecil yang Aeshraf guna tadi elok terletak atas kepala aku.

"sekarang ni, awak pergi mandi dulu"

Mandi? Nak kena mandi ke? Ahaaaa malaslah. Aku sengih dan angguk kepala. Haihh, mesti dia bau aku busuk, sebab tu dia suruh mandi an. Halus cara kau tegur aku Aeshraf, Halusss.

Sebagai seorang isteri yang solehah lagi mitahli, aku pun akur dan maka, mandilah aku dengan wanginya. Dah macam baya jual minyak wangi. Kemain wangi rambut gue, hmm~wangi~

Selesai mandi, aku keluar, jap, toleh kanan kiri, tak nampak batang hidung Aeshraf pun? Haa takpe, boleh aku lap rambut macam yang Aeshraf buat tadi. Peh bergaya betul, lap rambut depan cermin je pun. Ewah macam iklan syampu gittuuw.

Tengah sedap aku berangan ala-ala iklan syampu sambil tutup mata, feeling lebih gitu, sekali bila aku celik je mata haa kau, terkejut beruk aku tiba-tiba Aeshraf ada kat belakang.

"MAKKAUHITAMM! eHH!"

Terus aku tutup mulut dan pusing menghadap Aeshraf.

"awak ni! janganlah buat saya terkejut!"

Spontan aku pukul lengan dia. Dia ketawa.

"hahaha eleh, dia yang berangan, marah kita pula"

Ishhh dia nampak pula aku berangan. Siootttt!

Terus aku pusing menghadap cermin balik. Segan weh.

"mana ada"

CRUSH haku hensem || KTH  [Completed✔️]Where stories live. Discover now