"Yaya!"
Aku baru nak tutup pintu pagar tadika menoleh ke kanan. Mika duk terlambai-lambai dari pintu pagar sekolah menengah sana, nak keluar tak boleh sebab pakgat tu dah berdiri kat tepi perhati.
"cepatlah!"
Aku geleng kepala. Dah kenapalah pula mamat ni. Masuk je sekolah tu aku senyum dulu kat patgat, alhamdulillah dia pandai balas senyum aku. Nampak gigi depan takde. Ahaaa ingat comel ah tu?
"kau ni kenapa? terjerit-jerit. Eh, takde kelas ke tetiba kat sini?"
Aku tengok jam tangan. Baru pukul berapa ni, dah merayap sampai ke sini mamat ni.
"alah, cikgu mensyuarat. Nak air tak?"
Air kotak soya dihulur. Aku amik dan minum. Tekak pun tengah haus. Kami bergerak ke gazebo macam biasa.
"jaga koperasi ke?"
Mika angguk.
"Ihah mana?"
Bahu dijongket.
"aik? tak tahu?"
Dia geleng lagi. Dah ni mulut tak boleh bercakap ke?
"hmm, Mika mana Mika?"
Aku saja buat-buat macam tengah cari dia. Dia kerut dahi dengar.
"aku kat sinilah, kau dah kenapa?"
"lahhh ada? aku ingat aku sorang je tadi. Takde bunyi pon"
Dia buat muka. Air disedut menggunakan straw.
"weh Yaya, kau pandai melukis an?"
"hmm, sikit-sikit tu boleh ah"
"haa bagus, nanti tolong aku boleh?"
"tolong apa?"
Mika buang air kotaknya dan kembali duduk.
"tolong aku ajar bebudak melukis"
Aku pandang dia pelik. Ajar bebudak ni? Bila masa pula kelas dia ada amik seni?
"ajar budak kelas kau?"
Laju dia geleng.
"ehh, bukan. Budak form 4. Ada budak ni dia minta tolong aku sebab dia bodoh gila nak melukis."
"cikgu dia tak boleh ajar ke?"
"cikgu dialah yang suruh dia cari aku. Masalahnya kalau sorang dua takpe gak, ni sampai dekat 10 orang. Macam mana aku nak ajar ramai sangat"
Aku diam mengangguk. Hmm, melukis eh. Aku boleh kalau nak ajar tapi sis tak pro sangatlah.
"tapi aku takdelah pandai mana nak ajar weh."
"ala takpe, bukannya nak ajar lukis orang. Biasa-biasa je."
"hmm ajak Ihah tak?"
Dia geleng.
"aku belum tanya minah tu lagi. Tadi study hard betul dia. Kiri kanan pun tak pandang"
Huish, biar betul Ihah study kiri kanan tak pandang? Sampuk apa pulalah tu.
Bunyi loceng sekolah bergema dan berpusu-pusulah pelajar balik. Mika pergi jaga koperasi sebab biasanya memang ramai juga yang tapau makanan koperasi ni bawa balik.
Aku pula tengok henfonlah. Tiba-tiba..
'In my dreams~ you with me~ will be everything I want us to be~~'
Aeshraf 💘
Hehehehe
"hello?'
YOU ARE READING
CRUSH haku hensem || KTH [Completed✔️]
Fanfiction+Bila kau ada crush pada budak sebaya kau tapi dia masih bersekolah (form 6) dan kau pula merupakan seorang guru. Guru tadika yang chumel... Pfftt.. ⚠️ amaran keras ⚠️ - cerita tak sempurna ni ada byk masalah seperti :- • grammar bm yang kelaut...