"saya.. err.."Aku tak pandang Aeshraf sebab aku tahu dia nak cakap pasal apa dan AKU MALUU
"em saya nak cakap pasal.."
Dia nampak tak selesa dengan keadaan sekeliling. Mungkin sebab dia segan nak cakap depan pintu bilik ni.
tapi aku rasa dia takde motif kot nak malu sebab depan pintu je kot bukan depan mak ayah aku.
"saya...weh Ihah, kau boleh tak masuk tidur sana"
Aku terus toleh ke arah tingkap.
Lahh makcik ni tengah skodeng aku rupanya. Patutlah Aeshraf duk saya saya saya dari tadi.
"alaaa aku tengok je. Takpelah, korang berbuallah, aku tak kacau hehe"
Eii dia ni sebuk betul.
"Ihah kau boleh tak tidur? tolonglah"
Aku pula yang suruh dia tidur tapi dia masih tersengih-sengih kat situ.
"tak nak, aku tak mengantuk lagi. Takpelah, korang borak jelah cepat. Aku dengar kat sini je"
Aku pergi dekat tingkap lepastu aku tutup tingkap, eh dia buka balik, aku tutup lagi dia buka lagi dan dekat 5 minit juga kami main tutup buka tingkap ni.
"takpelah Aira, kita..cakap kat sana jelah"
Ajak Aeshraf ke tepi pantai.
Haaa cadangan bernas! Aku laju mengangguk.
Sebelum tu aku toleh Ihah dan bagi tenungan maut aku dan dia cuma buat muka je.
"amboiii, nak pergi jauh-jauh nak buat apa ha? sajalah tu nak kena tangkap basah nanti boleh kawin free kan?"
Ya Allah mulut dia nii. Rasa macam nak cuci dengan berus jamban.
"kau boleh tak diam, pergi tidur sana"
Aku terus meninggalkan dia dan membontoti langkah Aeshraf. Sayup-sayup aku dengar suara Ihah memanggil tapi aku tak peduli.
Ahhh jangan kacau orang nak dating.
Sampai di tepi pantai, aku masih dibelakang Aeshraf. Segan nak berdiri sebelah dia.
Aku berjalan perlahan menikmati alam semula jadi. Ombak kuat terus menghempas pantai. Nampaknya air pasang malam ni.
Tiba-tiba Aeshraf berhenti. Aku pun berhentilah. Dia pusing pandang aku.
Aku tak berani nak balas pandangan dia huii sis takut sis pengsan kat sini.
"Kenapa jalan belakang saya? sinilah sebelah"
Aku cuma tersengih dan mengikuti arahannya. Kemudian kami berjalan lagi. Ya Allah sumpah berdebar gila ni. Dahlah jalan berdua dengan crush, tepi pantai pula tu. Sepertinya dalam mimpi waduhh.
tapi bila dia nak cakap ni? Aku nak tanya tapi malu. Alahai
Tangan kirinya di masukkan ke dalam poket seluar manakala tangan kanannya mula mengusap tengkuknya.
"em..pasal..apa yang saya bagitahu awak tadi tu.."
Huishh makin berdebar ni.
"..saya minta maaf. Saya tahu mesti awak terkejut. Tiba-tiba je kan saya cakap macam tu..ahahaa hm"
Aku tak tahu nak balas apa ya tuhann. Aku tengok je kaki sambil berjalan. Sebenarnya kasut aku dah penuh pasir ni sebab aku jalan sambil sepak cengkerang yang ada.
"emm...saya suka awak"
DIA CAKAP LAGI YA AMPUNN
Rasa dia macam sup! naik ke atas. Jadi aku menggunakan sensodyne untuk melegakannnya AHH APA AKU MEREPEK NI AKU TAK BOLEH AH DENGAR DIA CAKAP 'saya suka awak' AHHHHHGHH
YOU ARE READING
CRUSH haku hensem || KTH [Completed✔️]
Fanfiction+Bila kau ada crush pada budak sebaya kau tapi dia masih bersekolah (form 6) dan kau pula merupakan seorang guru. Guru tadika yang chumel... Pfftt.. ⚠️ amaran keras ⚠️ - cerita tak sempurna ni ada byk masalah seperti :- • grammar bm yang kelaut...