124

1.2K 105 34
                                    

Selesai study tadi, aku duduk sendirian kat laman rumah. Termenung. Hmmmm..

Sebenarnya aku tengah fikir macam mana aku nak sambung belajar ni? Perut ni nanti makin lama makin membesar.

Perut yang masih leper ni aku usap. Macam mana ni baby? Ibu takut tak boleh fokus nak belajar, tak sebenarnya ibu lagi takut pasal apa orang pikir nanti.

"Aira, buat apa kat luar ni?"

Aeshraf duduk sebelah aku. Tangannya diletakkan di belakang kepala aku. Spontan aku baringkan kepala kat bahu dia. Tersenyum dia. Sukalah tu.

"pikir apa ni? Macam sedih je?"

Aku diam, nak bercakap tapi mulut tak nak buka.

"sayang?"

Panggil Aeshraf sambil toleh aku yang masih baringkan kepala ni.

Aku rasa aku nak peluk dia tapi aku malu nak peluk tapi aku memang teringin gila nak peluk.

"kenapa ni sayang?"

Aeshraf usap kepala aku lembut.

Ah lantaklah, aku nak peluk juga.

Jadi aku pun peluklah Aeshraf. Terkejut dia, siap terkaku selama 22 saat gitu.

"alololoo nak peluk saya rupanya, kenapa tak cakap"

Dia balas pelukkan aku. Suka aje dia ni. Lepastu kami diam sambil merenung langit—eh tak, aku je tenung langit, Aeshraf pi tenung muka aku rupanya dari tadi.

Aku angkat kening tanda bertanya, eh dia tiru kita pula. Dia pun angkat kening juga. Aku kecilkan mata pandang dia, dia pun buat benda yang sama. Eyy.

Aku jelir lidah ejek, dia pun ejek sama.

"kenapa ikut saya?"

Aku soal dia.

"kenapa ikut saya?"

Seriouslah aku cakap pun dia nak tiru.

"awakk"

"awakk"

"janganlah ikut saya cakap"

"janganlah ikut saya cakap"

"aeshraf!"

"Aira!"

"apa?"

"apa?"

"ishh"

"ishh"

Aku pukul manja dada dia. Dia pula pukul manja lengan aku. Eh dia ni, main-main pula. Ni kalau lama-lama macam ni, naik angin juga aku.

"dahlah awak stop"

"dahlah awak stop"

Ishh dia ni, aku tenung dengan wajah yang geram. Dia pula cuma senyum comel sambil balas pandangan mata aku.

"tak nak peluklah"

Aku acah-acah nak lepaskan pelukkan, laju Aeshraf tahan.

"alalala okay okay tak, saya stop. Awak peluklah saya"

Tangan aku tadi diletakkan kembali ke pinggangnya supaya aku kekal memeluknya macam tadi. Dasarrr.

Aku masih merenung matanya tajam, muka serious ni. Dia masih tersenyum dan menarik lembut kepala aku supaya baring di bahunya lagi.

Nasib baik awak hensem, jadi saya nak peluk awak lagi.

"sayang kenapa ni? Hm? Pikir apa? Duduk kat luar malam-malam ni tak elok tau,embun malam ni dahlah sejuk, nanti jadi apa-apa kat awak cemana?"

CRUSH haku hensem || KTH  [Completed✔️]Where stories live. Discover now