Bab 17 | Comfort

12.5K 148 3
                                    

Aku menyandar tubuh pada badan sasa Rayyan yang terdedah. Jelas terdengar kuat jantungnya berdetak. Aku peluk tubuh Rayyan erat. Badannya yang masih menerbitkan bau peluh membuatkan aku bagaikan kemaruk dengan bauan itu.

Rayyan pula memeluk bahu aku kemas. Comforter ditariknya bagi menutup tubuh aku yang tiada seurat benang.

Hujan lebat diluar sana ditemani dengan hembusan nyaman penghawa dingin membuatkan tubuh aku sedikit menggigil kesejukan.

Aku yang tadinya hebat memadu asmara dengan Rayyan langsung tidak menyedari bumi diluar sana sudah dibasahi dengan hujan lebat. Malah cuaca yang redup dan sejuk merancakkan lagi aktiviti asmara kami disiang hari. Berkali-kali Rayyan memancutkan benih hangatnya dalam pintu rahim aku.

"Sayang... why are you so wild? Something happened?"

Suara Rayyan mematikan lamunan aku. Aku dongak kepala memandang Rayyan.

"Why? You don't like it?"

Rayyan ketawa. "Do you really have to asked me that? Didn't I've had prove you enough hmm?" Rayyan mengusap lengan aku yang terdedah.

Aku mengeratkan lagi pelukan. Aku kucup dadanya. "I just miss you so much b..."

"B?" Dahi Rayyan berkerut, dia menunduk memandang muka aku sebelum dia ketawa riang. Hidung aku dicuitnya. "Tau pun siapa suruh merajuk lebih-lebih? Last-last you juga yang horny teruk."

Geram dengan kata-kata berbaur usikan Rayyan, aku gigit putingnya yang tertimbul keras.

"Auchhh sayang sakitlah! Nakal lah you ni." Rayyan menjentik telinga aku.

Aku buat tidak endah saja malah kepala aku kembali sandarkan pada dadanya. Sungguh tenang aku rasakan tika ini. Berdua-duaan dengan orang yang aku cintai tanpa sebarang masalah membelenggu. Tidak perlu kata-kata, cukup sekadar tangan kami saling mengusap dan menyentuh tubuh pasangan. Sentuhan yang tetap setia menggetarkan naluri kewanitaanku.

"B... bila you start sukakan I?"

"Hm.. at first sight?"

"And when is that?"

"2..3..4...5..6 years ago?" Kata Rayyan gelak-gelak dengan tidak serius.

Aku tahu Rayyan sengaja cuba mengelak daripada menjawab jujur soalan aku. Dia langsung tidak pandang ke dalam mata aku tika menjawab.

"You okay sayang?"

"Hm?" Aku mendongak memandang Rayyan. Serasa pelik bila soalan sedemikian diutarakan Rayyan tiba-tiba.

"I tau mesti ada something happened before I balik tadi that's why you acted so unlike you. I dah kenal you sayang.."

Aku terdiam. Jujurnya aku sudah pun lupa hal itu sebaik saja Rayyan menarik aku ke dalam dakapannya.

"Tak ada apa lah. I just miss you crazily. Bangun pagi-pagi tadi pun you terus keluar... sorry tak sempat nak prepare your breakfast." Sengaja aku bercakap dengan nada sayu. Seboleh mungkin aku tidak mahu Rayyan ungkitkan hal ini.

Aku tidak jamin hubungan kami akan mesra seperti biasa bila Rayyan dapat tahu gara-gara perasaannya buat aku, bekas isteri dia dulu yang mana juga merangkap kakak aku tegar aniaya aku sejauh itu.

Lebih parah kalau Rayyan tidak mempercayai aku lagi kerana masakan semudah itu aku biarkan hal itu berlalu?

Tapi itu lah hakikatnya, aku tidak mahu memanjangkan hal ini lagi. Yang sudah lepas itu biar lah ia terkubur bergitu sahaja. Rayyan tak akan tahu dan dia tak akan tertekan selagi antara kami tiada yang bangkit semula isu ini.

Padamkan Ragu ✔️ Where stories live. Discover now