Tidur aku terusik bila bahu aku yang terdedah dilatari dengan ciuman bertalu-talu. Aku mengeliat merenggangkan urat-urat yang terasa lenguh lama sangat mengulit atas katil.
"Sayang bangun. I dah beli lauk favorite you for our lunch." Sekali lagi bahu aku dicium sebelum comforter yang membalut tubuh aku cuba dileraikan Rayyan.
Aku pegang hujung comforter kuat. Segan nak tayang tubuh yang bertelanjang bulat pada hari siang dengan lovebites penuh merata satu tubuh.
"Erm you keluar lah dulu. I nak basuh muka dulu nanti I keluar kay?" Jawab aku dalam mamai. Masih mengantuk walaupun hari sudah kesiangan.
Kami sampai ke rumah kira-kira pukul 4 pagi semalam. Sampai rumah je masing-masing terus tertidur dengan baju tak berganti. Penat yang bergayut pada tubuh membuatkan aku langsung tidak ambil pusing dengan sisa solekan yang masih belum dibilas. Padahal memang pantang sekali bagi aku bila tidur dengan keadaan muka belum dibasuh bersih daripada sebarang sisa solekan.
Seawal pukul 5.50 pagi kami terjaga untuk menunaikan solat subuh. Baru saja aku letakkan kepala atas bantal mahu menyambung tidur lepas subuh, Rayyan meminta aku melayan nafsunya. Walaupun tubuh aku kepenatan, nafsu aku tetap bangkit bila sering dibelai dengan sentuhan tangan nakal Rayyan pada tubuh aku.
Entah pukul berapa Rayyan keluar tadi pun aku tidak sedar. Celik mata sahaja, diluar sudah kesiangan dengan Rayyan lengkap bertshirt kolar dan seluar jeans hitam.
"Jom I dukung you ke tandas." Baru Rayyan mahu menyelak comforter sekali lagi aku pegang kuat dengan kepala aku menggeleng tanda tak nak. Tangan dia pada lengan aku tepis-tepis menjauh.
"What?"
"You keluarlah dulu B. I segan lah.." gumam aku dengan suara rendah.
Rayyan ketawa melihat tingkah aku yang malu-malu bagaikan gadis sunti.
"Sayang lebih daripada ni pun I dah pernah tengok kan you nak malu apa lagi.." usik Rayyan dengan tangannya mula nakal menjalar masuk ke dalam comforter.
Terus aku tampar-tampar lengannya yang suka merayap tidak tahu duduk diam itu. "Ishh you ni kan... kalau tak merayap memang tak sah kan?! Pergilah keluar sana, give me 5 mins to freshen up myself first."
"No. I don't want to." Rayyan menunduk cuba mengucup bibir aku.
Tidak mahu terlanjur lagi, aku terus menyelubungkan seluruh tubuh dengan kepala sekali ke dalam comforter. Aku menjerit dari dalam comforter. "Selagi you tak nak keluar I pun tak nak keluar dari comforter ni. So suit yourself!"
Ketawa Rayyan bergema kuat dalam ruangan kamar ini. "Mengada-ngadalah sayang ni. I dah tengok semua tau. Semua pelosok body you pun I pernah rasa. Tak payah nak gedik buat-buat malu macam anak dara pula!" Laung Rayyan seraya keluar dari kamar tidur kami.
Geram dengan sindiran Rayyan, aku baling sebiji bantal ke arahnya. Malangnya balingan aku tidak mengena. Rayyan lebih pantas menghilang diri disebalik pintu yang sudah tertutup.
Tanpa berlengah lagi, bingkas aku bangun dan capai baju tidur yang bergumpal atas lantai. Aku sarung pada tubuh ala kadar dan kaki aku terus melangkah ke tandas untuk membasuh apa yang patut. Nak mandi nanti-nanti jelah, kang lama sangat naik pula ulat bulu orang tua tu.
Aku tarik kerusi dan duduk berhadapan Rayyan yang sudah sedia menanti di meja makan. Lauk-pauk semua sudah sedia terhidang. Nasi juga sudah siap dicedok atas pinggan makan.
Satu sikap Rayyan yang wajar dipuji. Rayyan memang tidak kekok dan sentiasa rajin tulang menolong aku di dapur. Bila hari bekerja, balik saja dari kerja aku akan terus memasak ala kadar untuk makan dua orang. Rayyan tak pernah komplen walaupun kadang lauk yang aku masak untuk sehari itu simple sangat, sambal telur mata kerbau dengan sup sayur.
YOU ARE READING
Padamkan Ragu ✔️
RomanceNurul Inaraa Batrisya. Nama secantik orangnya. Namun sikapnya yang keras kepala dan pantang dicabar mendatangkan seribu satu rasa pada Mohamad Rayyan Rizki. Mengalah dengan mudah adalah satu kepantangan buatnya. Mengapa perlu mengalah jikalau hati...