INTRO💜

34.8K 768 38
                                    

PENGENALAN pertama membuatkan si gadis kecil menyukai sang jejaka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


PENGENALAN pertama membuatkan si gadis kecil menyukai sang jejaka.

Jejaka dingin!

Gadis kecil yang berusia 5 tahun menyukai sang jejaka yang berusia 11 tahun. Mengarut? Ya, bagi kita mengarut tetapi tidak bagi seorang Aisya Humaira.

Dia-LUTH ZAFRAN sang jejaka dambaan Aisya Humaira.

"Abang nak dukung" pinta Aisya . Tangan kiri dihulur kearah sang jejaka, tangan kanan pula setia memeluk patung beruang berwarna coklat.

"Malas"satu patah perkataan yang membuatkan si kecil merenget.

"Ala abang~nak jugak--"muka sengaja dicebik.

Dengan terpaksa luth zafran menggamit aisya ."Ish ye ye. Meh sini"

Aisya bersorak gembira bila didukung luth zafran. Dengan selamba muka disembamkan pada ceruk leher luth zafran.

Terkejut dengan tindakan drastik Aisya, segera kedua tangannya menampung tubuh badan kecil Aisya. Sesaat itu, luth zafran melepaskan keluhan kasar.

"Tak payah peluk boleh tak? Rimas!" marah luth zafran. Sengaja suara dibuat marah untuk menakutkan Aisya. Namun diendahkannya, tidak semena-mena hidung menghidu wangian dileher luth zafran.

"Tak nak. Abang wangi, kita suka" pelukan semakin dieratkan.

Luth zafran memutar biji mata keatas tanda menyampah.

"tapi tak payah sampai kau hidu-hidu. Hah satu lagi, apasal ramai-ramai orang dekat sini aku juga yang kena dukung kau?"soal luth zafran hairan. Yela ramai-ramai orang dekat sini dia juga yang kena.

Alahai~

"sebab abang hensem" balas aisya bersahaja.

"Gedik" bidas Luth Zafran.

Pengenalan ini membuatkan Luth Zafran rimas dengan kehadiran Aisya. Walaupun Aisya baru berusia 5 tahun tapi bercakap tak ubah orang dewasa. Petah berkata-kata.

"Abang nak pergi mana tu?" soal Aisya sambil kaki menapak kearah Luth Zafran.

"Tak payah sibuk boleh tak?" rimas yang dirasakan sekarang. Baru je nak keluar--

Abang nak pergi mana?

Nak ikut abang boleh?

Ada saja yang disoalnya. Haih pening kepala~

"Ala orang tanya je pun. Tu pun nak marah" jawabnya berjauh hati.

Nak taknak dibawanya juga Aisya. Sahabat-sahabatnya sudah masak dengan perangai seorang Aisya yang selalu melekat dengannya.

Masalahnya Aisya seorang je perempuan. Walaupun dimarah Luth Zafran, itu sama sekali tidak mengurangkan rasa cintanya.

Kerana satu cabaran bodoh kawannya, Aisya yang menjadi mangsa. Semuanya musnah ketika gadis itu berusia 15 tahun, dirinya dihina dan dicaci, sehingga nenek kandung sendiri membuang dirinya. Nasib ada keluarga angkatnya yang sudi menerimanya.

Tidak tahan dengan hinaan yang dilempar, dia membawa diri ke luar negara, dimana kediaman keluarga sang ayah.

Siapa sangka pemergian Aisya membuatkan wajah kacak dan sifat dingin milik Luth Zafran tidak mampu untuk berdiam diri. Diupahnya penyiasat untuk mencari keberadaan gadis itu, namun hampa.

"Aku nak kau cari dia sampai jumpa"arahnya dingin. Tiada secalit senyuman diwajah kacaknya.

"Dia dah balik dua hari lepas"berita yang disampaikan sahabatnya hanya dibalas dengan anggukan.

"Macam mana kau tahu?" soalnya setelah keadaan sepi seketika.

"Aku detect guna tiket flight. Itupun nama lain tapi aku yakin punya budak tu yang kau cari" terbit senyuman sinis diwajah kacaknya.

Kepulangan gadis yang mempunyai warna mata yang unik dirahsiakan. Tapi apakan daya rahsianya telah sampai ke pengetahuan Luth Zafran dan ini membuatkan perasaan menginginkan gadis itu semakin membuak-buak.

Tergamam Luth Zafran melihat penampilan baru Aisya.

"Kau Aisya kan?"

"Eh-eh- t-taklah encik sa-salah orang kot"

"Jangan tipu aku Sya"

"Betul nama saya aira bukan Aisya"

"Aisya Humaira?"

"E-er-erk"

"Walaupun mata kau warna lain tapi aku yakin ini kau"

Berbeza pula dengan Aisya. Dia beranggapan bahawa Luth Zafran tidak lagi mengenalinya. Sangkaannya meleset bila Luth Zafran mula mengganggunya.

-
-
-

Dia bukan lagi Aisya Humaira yang dulu.

Dia pulang dengan semangat yang baru.

Dia gadis yang tabah mengharungi 1001 ujian yang menimpa dirinya.

Dia gadis yang tabah mengharungi 1001 ujian yang menimpa dirinya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aisya Humaira

Aisya Humaira

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Luth zafran






TBC

SYS✌️

Mrs. Luth: Bidadari Milik SyaitanWhere stories live. Discover now