BAB61💜

7.6K 338 25
                                    

"Sya bersiap cepat, kita pergi hospital sekarang" kata kata yang keluar dari Luth Zafran berjaya menghasilkan kerutan di dahi Aisya Humaira.

"Huh?"

"Bersiap. Kak Zu dah bersalin" faham dengan Aisya. Luth Zafran ulang ayatnya bersama penjelasan.

Sesaat, Aisya mengangguk faham. Bangun berdiri tanpa banyak bunyi walaupun masih lagi tidak dapat menangkap kejadian sebenar.

Belum sempat dia membuka closet baju, laju Aisya Humaira memandang kearah suaminya yang berada di meja solek.

"Kak Zu bersalin? Dah keluar baby?" Masih lagi tidak percaya. Luth Zafran yang mendengar jeritan tersebut terus memandang Aisya Humaira dengan gelengan perlahan.

"Iya sayang. Kak Zu dah bersalin, baby boy katanya" jelas Luth Zafran kepada isterinya.

Angguk sekali, terus Aisya Humaira melompat gembira.

"Sayang jangan lompat. Behave Aisya Humaira" nah kau sekali nama panjang disebut. Terus tersengih Aisya Humaira dibuatnya.

"Sorry abang" tayang muka tak bersalah. Aisya layang flying kiss. Luth Zafran hanya mampu menggeleng perlahan.

Perangai tak pernah nak berubah!!













"Wah!! Tomenya~" Aisya bersuara kecil sambil menguis lembut pipi bayi di dalam dukungan Zulaikha

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Wah!! Tomenya~" Aisya bersuara kecil sambil menguis lembut pipi bayi di dalam dukungan Zulaikha. 

Zulaikha yang tidak dapat menahan senyum terus mencubit geram pipi Aisya. Mak buyung ni dari kecil lagi dah buat kita geram dengan dia.

"eeeeee masalahnya awak pula yang comel aisya oiiii" ujar Zulaikha kegeraman. Aisya hanya sengih sambil menggosok lembut pipinya.

Perlakuan Aisya itu sekali lagi membuat Zulaikha geram. Belum sempat tangannya mahu mencubit pipi bulat itu, tangan Luth terlebih dahulu menghalang.

"Kak" alih Luth lembut sambil menggeleng kepala perlahan, Zulaikha mencebik menyampah.

Tahuleeee sayang bini. Heh!

Manakala kedua ibubanya serta Luth Zarif hanya menggeleng kepala perlahan dengan perangai seketul Luth Zafran.

"Sayang jom, teman aku" ajak Luth sambil menarik lembut tangan Aisya. 

"huh?" bingung namun dia juga turut bangun.

"Pergi mana luth?" soal Dato Luth Mikael bersama kening diangkat sedikit. Semua yang berada disitu juga turut mengangguk perlahan. Tertanya-tanya!

"Makan. Lapar" jawabnya jelas dan terang. Aisya hanya senyap disampingnya sambil kepala mengingat kembali bahawa suaminya sudah makan dirumah sebelum datang kesini.

'Lapar lagi?'

Faham, Dato Luth Mikael hanya mengangguk sekali. "Hmm pergilah, hati-hati luth"

Selesai bersalaman, tangan kecil Aisya ditarik keluar dari ruangan itu. Tujuan dia sekarang nak ke secret recipe! Dia terliur nak makan kek chocolate indulgence dekat situ.

Mrs. Luth: Bidadari Milik SyaitanWhere stories live. Discover now