"INGAT apa yang aku pesan. kau tu bila bila mas—"
"ye ye aku tahu la apa nak buat. Hish!" potong si gadis dengan sebal. jejaka ditepinya dipandang tidak puas hati. dah beribu kali dia dengar ayat yang sama.
Naik muak jadinya!
"apa apa ? nak ngadu dekat tuan la tu! pergi laa... ingat aku takut " sambungnya lagi apabila jejaka disebelahnya pandang tidak puas hati.
seketika jejaka itu hanya menggeleng kepala. tak boleh nak buat apa. gadis kesayangan tuannya. cakap lebih nanti dia pula yang kena.
sabar jelah!!
"kalau I buat kerja ni, apa yang I dapat hmm?" soalnya dengan lenggok menggoda. jemari halusnya asyik bermain di kolar baju sang jejaka.
manakala sang jejaka masih lagi fokus menghadap laptop miliknya. selepas sahaja mendengar soalan itu keluar dari mulut gadis itu, segera perhatian diberi sepenuhnya kepada sang gadis. badan disandar penuh pada kerusi sambil menikmati belaian sang gadis.
"apa yang kau nak ?" soalan di balas soalan. wajah cantik sang gadis direnung penuh minat.
"everything! termasuk your time for me"
sejenak Darell tergelak besar sebelum tersenyum sinis.
"tamak ya kau hmm" gilirannya pula membelai lembut rambut panjang sang gadis.
Rian membuat muka bangga.
"of course!" Darell angguk sekali. puas dengan reaksi Rian.
"as your wish" ujar Darell lagak seorang gentleman. Rian tersengih suka.
"thanks" kepala disandar manja pada dada Darell.
yup, bagi Rian, he's such a gentleman. only for her!
"ORANG dah angau bini~mana ada nak duduk borak dengan kita dah pa" ujar Noah sambil pandang Dato' Luth Mikael.dia tak berani pandang depan. sebab dia tahu Zafran tengah tenung dia sekarang. manakala Dato' Luth Mikael hanya menggeleng dengan telatah menantunya itu.
suka mengusik!
"dah" bahu Noah ditepuk lembut sebelum Dato Luth Mikael menggamit Zafran kearahnya
"Zaf sini, papa ada nak cakap sikit dengan kamu berdua" Zafran akur. sempat dia cium sekilas kepala Aisya.
Noah dan Zulaikha serentak mencebik.
menyampah!
Aisya pula sudah menunduk malu. habis bahang pipinya, apabila ibu mertuanya tersenyum suka.
"tak lama lagi meletop la ni" Zulaikha menggosok lembut perut boyot Aisya. Aisya angguk sekali.
"InshaAllah, kalau ikutkan due date lagi 2 bulan " beritahu Aisya gembira.
tak sabar tunggu baby sendiri keluar~
"haa—taklama dah tu. barang barang dah prepare ?" soal datin Amy
"dah, abang tolong Sya kemas semua" serentak datin Amy dan Zulaikha mengangguk.
"baguslah"
"SEKEJAP ya miss. saya inform tuan Noah dulu" Rian angguk tanpa bicara.
"jom miss, ikut saya" Rian membuntuti langkah pekerja wanita tersebut.
Rian diarahkan supaya menunggu Noah di ruangan menunggu. selang beberapa minit, kelibat Noah memasuki ruangan tersebut. pantas Rian bangun berdiri. sapaan hormat diberi.
depan boss kena tunjuk baik !
"miss Rian, right ?"
"yes" balas Rian yakin
"good. Jom ikut saya jumpa boss" Rian kerut kening tidak faham. Noah yang seakan faham terus bersuara.
"the big boss"
"I see" Rian bersuara perlahan. dia ingatkan jejaka dihadapannya ini ialah boss, rupanya ada lagi boss lain.
so—mission start!
"COME in"
setelah mendapat kebenaran Noah membuka pintu tersebut.
"Zaf— I means tuan Zaf" segera Zafran berpaling kearah Noah apabila jejaka tersebut menggelarnya dengan panggilan formal.
Rian terpana. unexpected yang Darell menyuruh dia menggoda jejaka tersebut.
perfect! desis hati Rian.
"here's your new PA"
"good" balas Zafran tanpa nada
"miss Rian, this is our boss. tuan Zafran" ujarnya formal.
Noah pandang pelik pada Rian. gadis itu tidak memberi respon. pantas dia memetik jari dihadapan wajah gadis tersebut.
"miss, miss Rian" bagaikan baru tersedar, Rian menoleh memandang Noah dihadapannya.
"sorry" Noah geleng perlahan. sempat Rian memandang Zafran. jejaka itu tetap dengan muka tanpa riak.
"Noah kau dah boleh keluar. and—serahkan Rian dekat kak Zara" arahnya tanpa memandang mereka.
helaian file dibuka selamba. Noah angguk akur sebelum meminta pamit
"jom miss"
"HUH! macam mana aku nak buat ni? office hour dah nak habis tapi sekali pun dia tak panggil aku" rungut rian sendiri. dia buntu!
seharian dia dekat office, zafran tidak memanggilnya untuk masuk kebilik jejaka itu. malah dia disuruh untuk tolong kak Zara.
sedang dia merungut, tiba-tiba pintu bilik zafran dibuka dari dalam. terpampang seketul zafran. masih kemas dan segak walaupun office hour sudah hampir tiba.
segera Rian bangun untuk menyapa zafran.
"Tuan" zafran pandang PA barunya. Phone masih ditangan, hendak membalas pesanan daripada Aisya. Perasan Rian hanya senyap, Zafran jungkit kening.
Seakan baru tersedar, pantas Rian berdeham.
"Ehem, er...Tuan nak ke mana?" soal gadis itu hairan. Sedangkan dia tidak tahu apa apa tentang jadual Zafran.
Zafran membuang keluh. Ingatkan nak tanya pasal kerja. Sejujurnya sekarang ini adalah seketul Luth.
"None of your business!" terus kaki mengorak langkah keluar dari ruangan tersebut sebelum sempat Rian membalas.
Hilang bayang Zafran, Rian hentak kaki kegeraman.
"ish aku belum habis cakap lagi!" dia mengomel sendirian. Kak zara yang melihat hanya menggeleng menyampah.
Penyondol detected!!
here we go~~~
happy reading!
YOU ARE READING
Mrs. Luth: Bidadari Milik Syaitan
Jugendliteratur"abang nak dukung"pinta si gadis sambil menghulurkan tangan. "Malas"balas sang jejaka. "Ala~abang nak--"pinta si kecil. Muka sengaja dicebik. "Ish, ye la. Meh sini"dilayankan sahaja. Gembira tak terkira si gadis bila didukung sang jejaka membuatkan...