𝐃𝐢𝐚𝐧 𝐌𝐚𝐢𝐬𝐚𝐫𝐚 | 7

7.5K 342 17
                                    

1 bulan kemudian.

"Sara!dekat mana tu?" Jerit seseorang dari arah tangga. Dian yang sedang mencuci pinggan di dapur tersentak.

'kus semangat'

"Ye,Sara dekat sini!" Balas nya sedikit kuat. Kalau perlahan risau tak dengar pula,ye lah jarak antara dapur dan tangga agak jauh.

"Lah,buat apa dekat sini" soal orang itu.

"Cuci pinggan lah,kenapa abang Zarul cari Sara ni?" Soalnya Curiga. Tak pernah abangnya memanggilnya bagai nak roboh rumah ni.

Tipu je,ni rumah batu bukannya kayu sampai nak roboh bagai.

"Abang nak ajak Sara teman abang keluar,jomlah" ajak Zarul.

"Bila? Sekarang ke?"

"Yup sekarang,jomlah"

"Kejap ye,bagi Sara habiskan cuci semua ni dulu,nanti Sara ikut"

"Alah,tinggal je nanti Mak Kiah boleh sambung,cepat lah" desak Zarul lagi.

"Abang ni,kalau tak sabar ajak Fea lah, Sara nak buat ni dulu" cadang Dian. Eii tak menyabarlah abang dia sorang ni,ajak lah Fea, aku ni dah lah malas nak keluar.

"No,Fea tak nak,kejap lagi Fea nak keluar dengan kawan-kawan Fea" balas Sofea secara tiba-tiba. Bila entah dia sampai, tiba-tiba menyampuk.

"Eh Fea,buat apa dekat sini" soal Dian pelik,tiba-tiba budak ni muncul, patutlah wangi je bau.

"Hehehe, saja Fea haus sebenarnya, itu lah ke dapur ni"

"Lah ye ke,nak air apa biar akak buat kan" pelawa Dian sambil tersenyum.

"Eh,tak payah lah kak,Fea nak gerak dah ni,nanti lambat pulak,bye kak,Fea pergi dulu,mmuah" dia melangkah kearah Dian dan memeluk kejap Dian, sebagai tanda selamat tinggal.

"Bye, abang Zarul busuk!" Jeritnya dari arah ruang tamu,lantas berlari dengan laju,risau abangnya itu mengejar nya.

"Fea!" Jerit Zarul. Kurang asam punya adik!

Dian yang mendengar abang dan adiknya bergurau itu tergelak kecil.

"So..."

"Hah,so?"

"Haish ye lah, Fea busy, jadi adik abang yang sorang lagi ni lah kena teman, please" rayunya sambil kedua tangan di satukan,mata dikerdipkan beberapa kali, meminta simpati dari adiknya yang satu ini.

"Haish,fine kejap bagi Sara bersiap dulu,lima minit nanti Sara turun balik"

"Kejap nya,bukan selalunya perempuan siap satu jam ke?" Soal Zarul sedikit hairan,ye lah kalau keluar dengan adiknya yang bongsu itu selagi tak sejam selagi tu tak siap.

"Siapa kata?"

"Ye lah,Fea kalau bersiap paling sekejap pun satu jam tau"

"Haish,abang itu Fea,bukan Sara, lagi pun sara just tukar baju dan seluar lepastu sarung tudung bawal"

"Oh,ye ke"

"Iye,dah lah Sara bersiap dulu,abang Zarul tunggu dalam kereta ye"

Kaki terus melangkah meninggalkan Zarul yang sedang memerhati gerak-geri nya. Tangga didaki perlahan lahan sopan!

🦋

1

2

3

"Bahh" sergah Dian.

Zarul yang berada di dalam kereta itu tersentak. Ingat pontianak mana yang sergah aku ni.

C | DIAN MAISARAWhere stories live. Discover now