BAB 2

2.6K 114 1
                                    

Melbourne.

Rayyan keluar dari perut kereta terus mengambil langkah menuju ke tempat yang telah ditetapkan oleh rakan-rakannya iaitu club malam tempat yang selalu dipesan jangan dijejak oleh kedua ibu bapanya itu juga dia pilih.

'' Bro sini'' jerit Aiden

Dengan malas dia melangkah ke arah  rakan-rakannya.

' 'Lambat Bro hari ni? Selalu awal kau. Apasal ada perempuan buat hal lagi ke?'' soal Danish.

'' Bukan pasal perempuan kalini tapi pasal parents aku''dengusnya perlahan apabila teringat perkara yang disampaikan oleh daddynya tadi.

Flashback.

''Mummy dengan daddy dah decide kita akan pindah balik Malaysia hujung bulan ni. And no excuse from each one from you titik! '' ucap Puan Sri Catrina tegas.

'' What! Why so sudden? Bukan kita memang akan tinggal sini forever ke my? You tak cakap apa pun sebelum ni sekarang you buat keputusan nak balik Malaysia. You ingat I tak ada kerja ke my nak selesai dekat sini'' balas Rayyan tak puas hati.

'' Betul tu mummy kenapa tiba-tiba je Ana pun dah nak best duduk sini ada kawan tup tup kena pindah kenapa? '' bentak Riyanna ADIK bongsu Rayyan.

'' Lagi siap lagi nak bagi kata tak puas hati cepat boleh kemukakan sekarang. Riyad? Raid? Kalau ada cakap sekarang'' soal Puan Sri Catrina.

Kembar itu menggeleng.

'' So dah tak ada kan? Keputusan mummy muktamad! You all kena ikut mummy and daddy balik Malaysia for sure!" Sesuai mengucapkan kata-kata itu dia terus melangkah ke biliknya.

Rayyan yang tidak puas hati itu terus bangun dan keluar dari rumah.

End Flasback

" So kau jadi la nak balik Malaysia?" soal Aiden sambil meneguk air kencing syaitan itu.

" Nak tak nak aku kena ikut jugak la. Ish malas la aku!" marah Rayyan.

"Ala Bro balik je la mana tau jumpa jodoh" usik Danish.

"Betul aku sokong" galak dua sahabat itu mengusik Rayyan yang sedang menahan marah.

"Heh kahwin? Dalam mimpi la aku kahwin" sinis Rayyan.

"Kau jangan Bro belagak sangat" balas Danish.

Mereka risau dengan Rayyan selepas sahaja putus dengan Nadia Ainina diri Rayyan berubah 100% menjadi Rayyan yang lain cinta sejati la katakan sanggup tak nak kahwin semata-mata nak tunggu cinta pertama.

Dalam menghayati muzik yang bingit di dalam kelab malam itu tak semena-mena Rayyan teringat kan seseorang.

"Aku balik budak" sangat sinis


"Aku balik budak" sangat sinis

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.





Sorry semua pendek je chapter ni dan hambar. I try my best.

THE RAYYAN'S LOVE!Where stories live. Discover now