BAB 13

2K 93 1
                                    

Hari ini hari dimana aku akan mengikuti perkhemahan bersama rakan satu fakulti aku. Kami akan berkhemah di Rumah Kebun Camping Ground yang terletak di Selangor.
Kata Ketua Pensyarah merangkap ketua penasihat untuk perkhemahan kali ini iaitu Tuan Faliq hanya tempat itu sahaja yang agak tak dikerumini ramai Dan senang mahu melakukan aktiviti jadi kami ikut kan sahaja.

"We nanti dekat sana ada line tak?" soal Bella.

Belum sempat aku mahu membalas ada yang lain sudah menyampuk.

"Asyik Internet je kau ni Bella, cubalah hidup nature sikit hayati Alan sekitar. Ini tak asyik nak tengok Instagram la tik tok la" marah Ziqri kawan sekuliah aku.

Bella yang menerima ceramah percuma terus meluap marah.

"Eh eh pak Cik kepoh, saya ada mintak pendapat awak ke? Tak ada kan, jadi tak perlu lah awak nak masuk campur hidup saya. Kalau ye pun saya ni asyik dengan Internet saya tak mintak awak bayar kan bil Internet saya bulan-bulan pun! So mind your own business Mr Ziqri Farish! " sungguh bersahaja Bella berkata.

Merah muka Ziqri apabila dikata begitu di hadapan rakannya yang lain. Orang tegur pun salah!.

Aku terus menuju ke arah Ziqri.

" Sabar la Ziq Bell kan memang macam tu sejak azali. Jangan ambik hati, sejahat mulut dia pun nanti dia datang mintak maaf balik" pujuk aku.

"Tak apa aku tak marah cuma tegur je tak sangka kena sembur macam tu haih" keluh Ziqri.

"Sabar bro" ucap Afiq Dan Fuad.

Aku menggeleng. Nasib baik ramai yang sudah masak dengan perangai selamba si Bella tu.

















Akhirnya selepas hampir satu jam perjalanan akhirnya kami sampai di destinasi kami.

Kami menaiki bas yang disediakan oleh pihak universiti. Satu untuk perempuan Dan satu untuk lelaki.

"Iyaa sampai juga, kebas dah bontot aku lama sangat duduk" ujar Bella.

Aku menjeling.

"Baru 40 minit babe kau dak kebas bontot, tu kau duduk dalam panggung wayang tiga lima jam boleh pulak tak mengeluh kebas bontot" sindir aku.

Bella tersengih.

"Ala babe tu lain ini lain. Itu sebab fokus cerita dia tak jadi nak kebas,tapi sekarang asyik menunggu waktu nak sampai itu yang kebas" balas Bella sambil meletakkan tangan ke atas bahu aku.

"Okay semua boleh berkumpul disini senang saya nak kira" laung Dr Syed.

"Eh Dr Syed ikut? Aku ingat dia tak ikut sebab dalam kelas dia tak cakap apa-apa pun" soal aku.

"kan sebab dalam kelas serius je muka sampai aku nak buat lawak pun tak sanggup" sokong Bella.

Aku ketawa.

"Lawak sengal apa kau nak show"soal aku.

"Lawak duduk 40 minit boleh kebas bontot" ujarnya sambil tersengih.

Aku menampar lengannya.

"Pengotor punya perempuan" marah aku.

Kami ketawa Dan terus mengmbil langkah ke tempat berkumpul.

"Okay semua beratur elok-elok saya nak bahagikan Kumpulan siap-siap. Jadi lepas ni kamu akan bergerak secara berkumpulan. Jadi yang dah siap saya bagi Kumpulan boleh berkumpul Dan duduk dekat Puan Syifa bawah pokok sana. Faham" soal Syed.

Kami mengangguk.

"Okay Kumpulan satu. Hadaf, Ani, Jidin, balqis, Dan Azri"

"Kumpulan dua. Afiq, Haraf, Bella, Sufiah Dan Nina.

THE RAYYAN'S LOVE!Where stories live. Discover now