"Nad" bisik Rayyan.
Terkejut dirinya melihat kekasih hati yang menghilang tanpa pamit itu sekarang berada betul-betul di hadapannya.
"Sayang" panggil Nadia yang menahan sebak.
Rayyan terus menuju kearah Nadia dan memeluk erat tubuh kurus wanita itu.
"Where have you been dear? I rindu you. Kenapa you tinggal kan I? You cakap you sayang kan I then why you tinggal kan I?" soal Rayyan dengan air mata sudah membasahi pipi.
"You tak marah I?" Tanya Nadia tanpa membalas soalan Rayyan.
"For what Hm? perlu I marah sedangkan I tahu kenapa you menjauh dari I?. I cuma terkilan you ikut cakap mummy untuk tinggal kan I. I sayang you dear" Rayyan mengeratkan lagi pelukan.
Nadia membalas.
"I takut... I takut kalau I bantah cakap mummy you akan buat kita lagi jauh sayang" bisik Nadia.
Rayyan menggeleng.
"Kalau you bantah I ada dengan you I sayang you dear not anyone else" balas Rayyan yakin.
"Betul you sayang I?" soal Nadia meminta kepastian.
Rayyan mengangguk laju.
"Jadi you tak sayang kan tunang you?" soal Nadia lagi.
Rayyan tersentak.
"Yes!".
"I hanya sayang you. Jadi janji dengan I jangan tinggal I lagi okay? Pasal mummy I boleh handle janji jangan pergi dari I lagi dear I tak kuat" bergetar suara Rayyan.
"I promise Yan" janji Nadia.
Tanpa Rayyan sedar dia sudah memungkiri janji pada dirinya sendiri untuk mencintai Sara Aleaya. Dia tipu hanya kerana Nadia!.
***
Aku hanya duduk termenung mengingatkan apa yang disampaikan oleh doktor siang tadi.
Flashback...
"Macam mana doktor? Nothing bad things happen right?" soal aku takut-takut.
Doktor Hilmi menunduk.
"Maaf, I only have bad news for you Sara" balasnya.
Air mata aku sudah bertakung di kolam mata.
"Wha... What.. Dok?" soal aku bergetar.
"Kanser hati stage 2" balas Doktor Hilmi senafas.
Air mata aku gugur mendengar berita itu.
"Kan... Kanser.. Hati?" soal aku lagi.
Doktor Hilmi mengangguk.
Makin laju air Mata aku jatuh seperti air terjun.
Doktor Hilmi yang melihat raut wajah pesakitnya hanya mampu bersimpati.
"But don't worry it's still early. Kita masih boleh rawat you still can recover" ceria doktor Hilmi.
Aku tersenyum nipis.
"I still have chance?" soal aku perlahan.
Doktor Hilmi mengangguk.
"If it couldn't work? I'm dead?" soal aku lagi.
"Sara don't be so negative!. Sakit awak masih boleh dirawat jangan risau saya akan pasti kan semua itu inshaallah" tegas doktor Hilmi.
Aku tersenyum hambar.
"Inshaallah dok.. kalau tak panjang umur pun saya reda" entah mengapa semangat aku untuk sembuh seakan hilang. Aku hanya fikir satu.. MATI. Itu yang kerap berlegar dalam fikiran aku.
Tersentak Doktor Hilmi mendengar kata negatif dari mulut Sara.
"Sara..".
"It's okay doktor. Thanks saya hargai jasa doktor untuk sembuhkan saya, tapi kalau saya tak panjang umur doakan kesejahteraan saya di alam sana ya?" ucap aku.
Selepas membayar bil aku terus pulang ke rumah.
End Flashback..
"YA Allah, perkara yang paling aku takut untuk berlaku akhirnya terjadi"bisik aku sendiri.
" Tolong ya Allah hilang kan rasa sakit ini ketika aku berhadapan dengan orang yang aku sayang "pinta aku.
Air Mata aku hari ini terlalu murah. Sentiasa jatuh tanpa dipinta.
" Kau kuat Sara! Jangan tunjuk kau lemah, orang lain tak boleh sedih sebab kau! " ingat aku pada diri sendiri.
Aku akan ada dikala diperlukan. Tetapi akan pergi disaat dipinggirkan. Apa yang mampu aku lakukan? Aku tidak kuat untuk melihat orang yang aku cinta menangis kerana ku. Ianya terlalu menyakitkan!.
Mungkin kebahagian ini hanya dipinjam sementara bagi aku merasa bahagia atas doa aku yang terdahulu. Kini aku hanya mampu berpura-pura aku kuat dihadapan manusia yang aku cinta.
Sara Aleaya.
Maaf kalau singkat dan hambar, saya kekurangan idea. Dengar lagu while reading OK?!.
YOU ARE READING
THE RAYYAN'S LOVE!
RomanceKisah cinta sang gadis kepada sang jejaka yang pada mulanya dianggap cinta monyet yang tidak akan berkekalan sampai ke alam perkahwinan bak kata sang jejaka. ''Abang Ray! Sara sayang abang tau, ingat tu!''Sara Aleaya ''Kau dengan cinta monyet kau ni...