BAB 14

1.9K 87 5
                                    

Hari ini merupakan hari kedua kami di sini. Banyak juga aktiviti yang kami lakukan, apa yang boleh aku katakan aku gembira disini.

"Okay semua boleh berkumpul kita nak mulakan aktiviti seterusnya" ucap Puan Mira.

Aku dan Kumpulan aku duduk dalam bulatan seperti yang diarah, Kumpulan lain turut melakukan sedemikian.

"Okay untuk aktiviti kalini kita akan buat sesi kenal mengenal dengan lebih mendalam. Saya tahu kamu dah kenal antara satu sama lain tapi apa kata kita Cuba untuk mengenali diri rakan-rakan yang lain dengan lebih mendalam. Contoh, em tentang kehidupan seharian, apa yang buat kita sedih and sort of" beritahu Puan Mira.

Yang lain sudah teruja, ialah mana yang ada crush dekat classmate atau course mate sendiri dapat menambah prngetahuan tentang pasangan kesukaan masing-masing.

"Eee tak sabar!" ujar Nina.

"Okay boleh mula dari Haraf" suruh Puan Mira.

Haraf tersenyum manis.

"Saya? Haraf Nadir. Orangnya segak ramai awek" gurau Haraf.

Ramai yang tertawa termasuk para pensyarah. Haraf memang begitu Rupa helok tapi playboy tapi jangan risau dia baik susah la dia nak tackle rakan sekelas sebab kami dah arif dengan perangainya.

"Tapi saya Jenis yang happy go lucky jadi jangan malu Dan takut untuk dekat ye? jangan takut saya tak makan orang" sempat lagi Haraf mempromosi dirinya. Hahhahha.

"Haraf serious!" tegas Puan Mira.

Kami ketawa melihat dia dimarah.

"Tak apa Mira ni baru Saling berkenalan sambil bergurau senda" sampuk Encik Razuan.

Perkenalan diteruskan sehingga akhirnya tiba waktu aku.

"Em saya tak ada apa sangat nak cerita just simple thing that no everyone know I think?" ujar aku.

"Saya Sara Aleaya as you all know Dan saya dah bertunang".

Ramai yang terkejut dengan kenyataan aku.

"Bila?!" soal mereka serentak.

"Dah dua bulan" balas aku.

"Amboi Lea diam-diam ubi berisi eh" usik Ziqri Dan Imran.

Aku tersenyum malu.

Mereka ketawa.

Kami meneruskan aktiviti sehingga waktu pukul 10 malam.

***













"Arfan kau pergi dekat kereta dulu aku baru teringat belum beli cake yang Umi pesan" ujar Aiman.

Arfan mengangguk.

Selesai membeli dalam perjalanan ke arah kereta Aiman terdengar suara pergaduhan.

"Ish you ni tak paham bahasa ke? I dah cakap kan I tak nak dengan you! Jadi blah la. Tu si Miranda tu nak sangat dengan you so pergi la dekat dia!!" marah Riyanna.

"Tapi I sayang you bukan dia! Apa yang susah sangat you nak faham. Apa I tak cukup hensem atau I tak cukup kaya ke untuk you" balas Fairus yang tak kurang kuat suaranya.

Riyanna cuba menarik tangan dari gengaman Fairus tetapi tidak boleh terlalu kuat!.

"Wo bro nak tackle awek pon bukan dengan cara ni, kasar sangat" sampuk Aiman.

Kedua manusia itu menoleh.

"Kau sibuk apa hal, ini urusan aku!" marah Fairus.

"Sibuk la yang kau pegang tu bakal isteri aku" tegas Aiman.

Riyanna terkejut.

Fairus terus berpaling ke arah Riyanna.

"Ouh ni la jantan yang you tergila tu sampai susah nak terima I" sinis Fairus.

"Haah dia. Kenapa you nak marah pulak you bukan abang atau ayah I nak marah-marah I nak dekat dengan siapa pun!" jerit Riyanna.

Aiman terus menarik tangan Riyanna dari pegangan Fairus Dan menarik Riyanna ke belakangnya.

"Kalau aku tahu kau ganggu laki bakal isteri aku memang MATI kau aku kerja kan" bisik Aiman di telinga Fairus. Dia terus menarik Riyanna berlalu dari situ.

"Masuk" arah Aiman tanpa nada.

Riyanna menurut takut juga dia melihat wajah beku lelaki di hadapannya.

Arfan yang sedang seronok berkaroke tersentak melihat seorang wanita masuk melalui pintu belakang kereta nya.

"Eh Cik silap.. Ana?" soal Arfan.

"Hantar dia balik dulu" arah Aiman tak berperasaan.

Arfan hanya menurut tanpa membantah.

Sampai sahaja di hadapan banglo tiga tingkat itu Riyanna terus keluar.

"Terima kasih Aiman, Arfan" ucap Riyanna lembut.

Arfan tersenyum Dan mengangguk.

Kereta itu terus bergerak meninggal kawasan perumahan itu.

"Pasal tadi ke dia langsung tak pandang aku" soal Riyanna sendiri.

Riyanna terus masuk ke dalam rumah Dan menuju ke biliknya tanpa menghiraukan abang keduanya di ruang tamu.

"Period agaknya" bisik Rayden dan menyambung permainan.

Riyanna meletakkan barang di atas meja dan baring di atas katil.

"Kalau tak suka tolong aku buat apa? Sengaja buat aku syok sendiri macam tu?" dengus Riyanna.

Tiba-tiba mutiara jernih jatuh dipipi.

"Aiman jahat! Aku tak mintak dia tolong pun dia yang nak tolong lepastu dingin dengan aku. Eeeee benci!" jerit Riyanna.















Aiman yang dari tadi menahan diri dari lepas menghantar Riyanna sehingga sampai dirumah.

"Eee kau dah kenapa Man? Jatuh cinta? Nonsense! Aku cuma tolong je" ujar Aiman sendiri.

"Tapi yang mulut ni pun!" geram dengan diri sendiri kerana terbabas mengungkap kata.

Aiman memang suka akan Riyanna tapi hanya dipendam malas mahu diperbesarkan. Dia diam tadi kerana sakit hati orang yang dicintai diperlakukan sedemikian rupa sebentar tadi.

THE RAYYAN'S LOVE!Where stories live. Discover now