BAB 3

2.5K 103 0
                                    

''Okay semua itu sahaja untuk kelas hari ini saya harap semua dapat siapkan tugasan yang saya dah bagi tadi dalam masa seminggu dari sekarang assalamualaikum''ucap Puan Mira.

Satu kelas mengeluh mendengar tempoh yang diberikan untuk menyiapkan tugasan yang diberikan itu.

''Haih Puan Mira ni dia tak athu ke hari minggu untuk pelajar cuti bukan untuk semakkan kepala dengan kerja?''bebel Bella.

''Biasa la tu macam kau tak biasa dengan dia,bukan baru hari ni kenal dah masuk semester kedua dah kita dengan dia''balas aku.

Bella merungut lagi dan lagi sehingga la kami sampai di rumah sewa kami berdua.

''Babe lepas exam akhir semester kita pergi langkawi nak? jalan-jalan tenangkan diri? ajak Bella.

Aku menggeleng.

''Tak boleh la umi aku suruh balik katanya ada nak pergi mana tah so aku tak boleh nak bantah lagipun kembar pun ikut sekali takkan aku tak pergi kan? balas aku dan mengambil tempat disebelahnya.

''Ala! kenapa? huargh'' rungut Bella dengan mulut muncung.

''Ala apa nak heran ajak la abang Ruhaikal kau''usik aku.

''Heh dari aku ajak dia baik aku ajak beruk atuk aku lagi bahagia''cemuhnya.

''Apa-apa la babe'' pening kepala dengan karenah perempuan ni.

                                                                                   ***















''Hello Malaysia!''ucap Puan Catrina teruja.

Suaminya hanya tersenyum melihat keterujaan isterinya.Anaknya? hanya kembar yang gembira yang lagi dua muka dah macam apa lagi masam sangat!

''Honey dah la jom kereta dah sampai''panggil Tan Sri Harris.

''Balik terus kan?tak ada singgah mana-mana?''soal Rayyan.

Mereka menggeleng.

''Balik la mummy pun dah penat ni lama tak naik flight jauh-jauh''ucap Puan Sri Catrina.

''Heh ingat dah dapat balik sini dah tak penat''sinis Rayyan.

Puan Sri Catrina menjeling anak terunanya.

''Dah jangan gaduh Riyad Raid angkat beg bawak masuk bonet''arah Tan Sri Harris.

Mereka mengangguk.

Riyanna dengan muka tak puas hati melangkah menuju ke arah kereta.

''Abang honey tak sabar nak jumpa Ria''ucap Puan Sri Catrina teruja.

Akhirnya selepas lapan tahun berpisah mereka akan bertemu kembali.







THE RAYYAN'S LOVE!Where stories live. Discover now