BAB 34

3.7K 125 7
                                    

Alhamdulullah. Itu yang aku mampu ucapkan sekarang kerana masih diberi peluang oleh Allah untuk bernafas lagi.

Flashback..

Semua ahli keluarga Sara tak berhenti berdoa selepas kejadian tadi. Hampir setengah jam juga mereka nenunggu.

Klak..

Semua menoleh ke arah pintu.

Orang pertama yang mendapat kan dokter Aini semestinya Datin Suria.

"Dokter macam mana anak saya dokter?" kalut Datin Suria menyoal.

Dokter Aini tersenyum nipis.

"Alhamdulullah Cik Sara dah sedar" dia tumpang gembira kepada keluarga ini. Dia sendiri menyaksikan bertapa sedihnya dan berharapnya keluarga ini nenunggu seorang Sara Aleaya untuk sedar.

Semua yang mendengar sudah mengucap kata syukur.

"Alhamdulullah YA Allah terima kasih" ucap Datin Suria.

"Datin boleh nak tengok Cik Sara tapi saya minta jangan tekankan perkara yang boleh buat dia sakit ye?" pesan Dokter Aini.

Mereka mengangguk. Dato Nazri dan Datin Suria terus masuk diikuti kembar dari belakang.

"Kakak" panggil Datin Suria perlahan.

Aku yang sedang termenung tersentak. Aku menoleh ke arah mereka dan tersenyum manis walaupun muka tersangat pucat.

"Umi, babah" panggil aku.

Terus kedua suami isteri itu menerpa ke arah anak perempuan mereka dan memeluk lembut tubuh yang semakin kurus itu.

"Maaf buat semua tertunggu akak untuk bangun" ucap aku.

"Jangan cakap macam tu kakak, babah tahu kakak penat kan? It's okay to take a little bit rest" pujuk Dato Nazri sambil menggosok belakang badan Sara.

"Tapi kalau lama sangat buat Umi takut" balas Datin Suria pula.

Aku tertawa kecil dan melepaskan pelukan.

"Alhamdulullah tak lama pun, baru tiga hari kan?" ujar aku bagi memeriahkan ruangan yang tampak muram itu.

Mereka ketawa kecil.

Aku menoleh ke arah adik kembar aku. Mereka hanya diam tidak berkutik, takut agaknya aku di hadapan mereka hanya khayalan.

"Don't you miss me boys?" tegur aku.

Kedua lelaki itu sudah tidak tertanggung lagi rindu yang berat terus sahaja memeluk tubuh kakak mereka.

"A lot. I miss you a lot my sister" bisik Aiman.

"Me too. Jangan la tidur lama sangat, siapa nak teman Ar pegi jalan-jalan. Sapa nak tolong pilih kan baju untuk Ar, sapa nak teman Ar bahan Aiman" sampuk Arfan juga. Bagai mahu luruh jantungnya ketika kakaknya sendiri sudah seperti dihujung tanduk nyawanya tadi.

Makin aku ketawa mendengar luahan mereka. Ketawa yang penuh dengan luka.

"Tak gentle la baby akak nangis macam ni" usik aku.

Datin Suria dan Dato Nazri tersenyum melihat anak mereka. Air Mata usah dikata dari tadi tidak berhenti.

"With you I don't want to be gentle anymore. You are my favourite after Umi. You are my sister and your are soulmate. Please, I'm begging don't do like that anymore" pinta Aiman lagi. Tidak pernah dia menangis seteruk ini selalunya dia lah kaki mengusik, dia lah yang suka mengutuk kakaknya tapi sekarang dia adalah selemah-lemah lelaki. Baru kakaknya yang sakit belum Umi dia sudah lemah sebegini.

THE RAYYAN'S LOVE!Where stories live. Discover now