Aira mula sedar dari pengsan. Kepalanya terasa sangat berat. Dahinya terus disentuh lama. Tangan Aira mula dipenuhi darah. Kemudian kedengaran bunyi gelak tawa seseorang.
Suara itu cukup dikenali Aira.
Laila terus menghampiri Aira.
"Laa princess dah bangun ke ? Macam mane birthday celebration ? Meriah tak ?" tanya Laila sambil heret rambut perang Aira.
"Laila ? Kau ? Tolong aku Laila, lepaskan ikatan kat tangan aku ! Ada orang jahat culik aku ! Bebaskan aku Laila !" rayu Aira penuh sakit.
Kepala Aira terus dihantuk kasar ke dinding. Lantas rambut Aira terus diheret penuh kasar.
"Orang jahat ? Jangan bodohlah Aira. Orang jahat tu aku! Dah kenapa aku nak selamatkan orang yang aku culik. Kau tahu tak yang aku tak puas hati dari kau ? Kau tak mati - mati lagi ! Ilmu apa yang kau pakai sengal !" jerit Laila sambil tolak dahi Aira.
"Apa yang kau cakap ni Laila ? Aku ni sahabat kau ! Kenapa kau culik aku, tak tak aku tak percaya. Bukan kau yang culik aku kan ?" soal Aira yang masih enggan percaya.
Laila terus gelak.
"Bodohnya kau Aira, sejak bila aku anggap kau sahabat hah ? Kalau kau nak tau aku tak pernah anggap kau sahabat pun ! Aku selama ni tak sudi langsung nak kawan dengan kau, kau nak tahu apa yang aku nak dari kau ? Danny. Haa aku nak Danny tapi kau rampas hak aku ! Kau patut mati !" jerit Laila sejurus mencekik leher Aira kasar.
"Enough Laila !" laung Hazim lantang dari belakang.
Tubuh kurus Laila terus ditolak jauh dari Aira.
Aira cukup tergamam sejurus melihat kelibat Hazim. Sungguh ketika ini, dia masih tidak mengerti.
Hazim terus menghampirinya.
Wajah Aira terus disentuh lama.
"Sabar okay sayang, dah tak lama dah. Lepas Danny ceraikan you kita kahwin. I akan jaga you sweetheart don't worry." ucap Hazim sejurus mengelap darah di dahi Aira dengan tangannya.
Aira terus renung wajah Hazim tajam.
"Syaitan ! Aku tak sangka kau boleh jadi sejahat ni ! Apa salah aku ? Kenapa korang culik aku ?" laung Aira penuh benci.
Hazim dan Laila terus gelak.
"Apa salah you ? Salah you, okay I tell you. Firstly, salah you sebab curi hati i !" ujar Hazim sambil tangannya laju menampar pipi Aira.
"Secondly, salah you sebab tak terima I !" Pipi Aira ditampar lagi.
"Thirdly, u boleh terima adik I !" Pipi Aira ditampar lagi buat kali yang ketiga.
"Lastly, you kahwin dengan Danny !"
Pipi Aira terus dicengkam kasar.
"Tapi you jangan risau sweetheart, lepasni you takkan buat salah lagi. Lagipun I akan paksa Danny untuk ceraikan you sweetheart." ujar Hazim yang masih mencengkam pipi Aira yang mula lebam dan mula dipenuhi darah.
Aira terus meludah di wajah Hazim.
"Jangan mimpilah syaitan, aku takkan kahwin dengan kau lah ! Even Danny dah ceraikan aku, aku tak sudi langsung nak kahwin dengan syaitan bertopengkan wajah manusia macam kau ! Psycho !" jerit Aira penuh benci.
Hazim terus pegang pipinya.
"Kurang ajar kau perempuan !" laung Hazim sambil melempang pipi Aira kasar.
Aira terus tidak sedarkan diri.
"Setelkan dia, aku ada hal !" pesan Hazim pendek sambil beredar dari situ.
Laila terus senyum jahat.
"My pleasure !" ucap Laila penuh jahat.
Di dorm, Shaila mula kelihatan risau.
Dia risau kerana sudah 2 hari Aira tidak balik ke dorm, malah setiap kali dia col Aira terus masuk voicemail.
Laju jari Shaila mendail nombor Danial.
Selesai sahaja bercakap dengan Danial, dia terus bergegas keluar dari dorm seperti yang dipinta oleh Danial.
Tujuan Shaila hanya satu.
Ingin ke balai polis untuk membuat laporan polis mengenai kehilangan Aira.
"Charly hope ketua selamat. Ya Allah lindungilah ketua." ujar Shaila perlahan.
YOU ARE READING
NIKAH MUDA 🦋 [Completed]
Roman d'amourUsia 18 tahun ? Tetapi sudah mendirikan rumah tangga. Airabella dan Danial Lee yang sudah 3 tahun menjalani hubungan percintaan akhirnya beralih ke tahap yang lebih serius iaitu ke jinjang pelamin. Tetapi perkahwinan mereka itu tiada siapa tahu, k...