B, you look so beautiful with hijab🖤🦋

2.6K 131 2
                                    

Di dalam wad Danial Lee

Air mata Aira asyik gugur membasahi pipi Danial.

"Why ? Why you always make me cried ? Why Danial, tell me ! Honestly, aku dah cukup penat, penat tunggu kau." Aira mula nangis lagi.

"Kenapa kau still tak bangun-bangun ? Kau tak sayang aku ke ? Mana janji kau ? Janji kau nak lindungi aku, tapi kau mungkir janji. Aku cukup penat Danial." luah Aira sebak.

Aira terus tergamam apabila tangannya mula dipegang oleh Danial. Aira ingin bangun untuk memanggil doktor tetapi langkahnya terus terhenti apabila tangannya masih dipegang oleh Danial.

"Stay with me." ujar Danial penuh lemah. Air mata Aira masih laju gugur.

"Hey, look at me baby." arah Danial apabila Aira enggan berpaling kearahnya. Aira gagahkan jua semangatnya untuk berpaling kearah Danial. Danial terus merenung wajah Aira lama.

"You cry ?" Aira terus mengelap air matanya.

"Nope, who says ? Mata aku masuk habuk." bohong Aira pendek.

Lantas, jari Danial laju mengelap air mata Aira.

"So that's mean mata I pom masuk habuk ?" soal Danial saat itu kerana matanya juga mula berair.

"I don't know." respon Aira pendek setelah penipuannya terbongkar. Danial mula perlahan - lahan bersandar di birai katil. Lantas dahi isterinya dicium lama.

"I am sorry for hurting you, for making you cry, and i am sorry for making you wait for me. Please forgive me?" pinta Danial lemah.

Aira terus menjauhkan dirinya dari Danial.

"What are you talking about ? Kau tak pernah sakitkan hati aku pom, aku tak pernah terluka pun." bohong Aira lagi. Aira masih lagi bohong walaupom matanya masih tampak bengkak.

"Laa, so that mean aku hanya bertepuk sebelah tangan jelaa ? Hmm tak berbaloilah aku sedar dari koma, baik aku koma je balik." Danial mula pura - pura merajuk.

Lantas bahu Danial ditampar kasar oleh Aira. Riak wajah Aira terus berubah menjadi muram. Wajah Danial hanya direnung lama. Tak sampai 5 minit air matanya gugur kembali. Tubuh Danial terus dipeluk lama.

"No, don't leave me alone, I miss you. Miss you so bad. I really mean it." ucap Aira berserta dengan tangisan.

Danial terus mengusap lembut rambut isterinya.

" I know, and you know what ? I miss you more than you know. I am sorry okay ? I love you more and more." pinta Danial sebak.

"No, I will never forgive you." ujar Aira sejurus meleraikan pelukan.

"But why ?" Danial mula keliru. Aira terus menyelok poket jubah graduasi yang dipakainya.

Lantas kotak yang berisi cincin berlian dibuka.

" I akan maafkan you, kalau...."

Aira terus tunjuk kearah jarinya.

" You nak bagi I kahwin lain." usik Danial sambil gelak. Aira terus renung wajah Danial tajam.

"Ce...... !" ujar Aira sekadar bergurau.

Danial terus diam seketika. Jarinya laju menyentuh bibir isterinya.

"Noooo, never cause you are mine, forever you will be mine." ucap Danial tegas. Aira terus gelak.

"Yaa I know, just kidding okay, sorry." pinta Aira sambil senyum. Danial juga terus senyum.

Jari Aira terus dipegang lama, lantas cincin berlian tersebut disarungkan semula di jari Aira.

Cincin berlian milik Danial juga turut Aira sarungkan semula ke jari suaminya.

Aira tampak sedih lagi apabila merenung cincin mereka berdua yang sudah terpasang di jari masing - masing.

"Hey b don't cry. Today is your graduation day. So, you should be happy." ujar Danial sambil memeluk tubuh kecil isterinya lama. Jujur saat ini dia betul-betul rindukan Aira.

Danial yang saat itu ingin mengusap rambut isterinya mula menyedari bahawa ada hijab yang sudah tersarung di kepala isterinya. Dia begitu bersyukur sekali saat itu. Ternyata isterinya mula juga cuba untuk menjadi yang lebih baik.

Terharu sekali dia saat itu.

"B, you look so beautiful with hijab." puji Danial sambil cium pipi isterinya seketika.

"Thank you. Cantik ke aku pakai hijab ?" soal Aira pula.

"Lebih dari cantik. Aku betul - betul terpegun dengan kecantikan wife aku. Bila kau pakai hijab makin berganda kecantikan kau. Too pretty and i love it. Love it so much." ucap Danial sambil senyum manis.

"Hmm hubby, sebenarnya aku nak minta maaf. Aku nak minta maaf sebab dah buat kau berdo...." Kata - kata Aira terus terhenti di situ sejurus mulutnya ditutup dengan jari suaminya.

"Syhhh dah jangan sedih - sedih. Aku dah lama maafkan kau sayangku. Lagipun takde manusia yang sempurna kat dunia ni. Tapi aku bersyukur sebab wife aku cuba untuk jadi yang lebih baik." ucap Danial penuh kasih sayang.

"Tapi macam mana kau tahu yang aku nak minta maaf ?" soal Aira sedikit hairan.

Danial terus gelak kecil.

"Orang cakap, walaupun koma still boleh dengar luahan hati orang yang datang melawat." desis hati kecil Danial.

Dia tidak menjawab soalan dari isterinya. Lantas pipi isterinya terus disentuh lama.

"Aku pun sedar yang aku bukan suami yang baik. Maafkan aku sebab aku tak wish birthday kau yang ke 19 tahun. Sorry b. Happy belated birthday sayangku. Cepat kasi aku anak" pinta Danial berserta dengan gelak tawa.

"Hish suami aku ni gedik semacam !" Aira hanya senyum sinis ketika itu.

Kemudian, dia diam seketika.

"Thanks Danny." ucap Aira lembut.

"Dah tidur sini." arah Danial secara tiba - tiba sambil tunjuk ke arah sebelahnya.

"Tapi aku kan pakai jubah. Panas nanti kau. Kau pun baru je sedar. Nanti kau tak selesa." respon Aira prihatin mula mengingatkan suaminya tentang jubah graduasi yang dipakainya itu.

"Dah datang je sini." arah Danial lagi yang masih tunjuk ke arah sebelahnya.

Aira terus menuruti kemahuan suaminya. Dia terus tidur di atas pangkuan lengan suaminya. Tubuh suaminya juga dipeluknya erat.

Danial terus gelak kecil.

"Laju eh." sakat Danial sengaja.

"Biarlah, Danial Lee Airabella yang punya." respon Aira sambil sengih nampak gigi.

Danial terus mengusap kepala isterinya yang ditutupi dengan selendang hitam itu berulang kali.

"Btw nanti kita bina family kecil kita okay ?" ujar Danial secara tiba - tiba. Sebuah ciuman terus singgah ke dahi Aira saat itu.

Aira hanya senyum sinis sahaja saat itu.

Kerap betul si Danial mengulangi perkataan tersebut.

2 hari kemudian

Danial akhirnya dibenarkan keluar dari hospital.

Keluarga Danial dan Aira juga sudah tiba di hospital.

Ayah tiri Danial kelihatannya cukup sebak apabila berjumpa dengan Danial.

Dia tidak henti - henti memohon kemaafan dari Danial. Lily juga sama.

Aira cukup kesal sekali apabila mengetahui suaminya sudah memaafkan Lily dan Tan Sri Aiman.

"Hmmm sorry pakcik, kitorang balik dulu. My husband, he need enough rest." ujar Aira ingin pulang setelah terserempak dengan kakaknya.

Aira sebenarnya masih tidak dapat memaafkan kakaknya dan kerana itu dia ingin cepat - cepat pulang ke kondo.

"Papa, Danny balik dulu." Danial terus bersalam dengan ayah tirinya.

Lantas kerusi roda yang dinaiki Danial terus ditolak laju.

Sheila hanya senyum kearah Aira, malangnya Aira sedikit pun tidak memandang wajahnya.

NIKAH MUDA 🦋  [Completed]Where stories live. Discover now