"Pssttt..."
Arfan yang sedang menghadap laptop meremang bulu romanya. Pucat lesi mukanya apabila menyedari Aryana sedang berada di belakangnya.
"A-awak buat apa ni?" terketar-ketar suara Arfan menyoal. Kini perhatiannya sudah tidak pada laptop. Dia dapat merasakan deru nafas panas Aryana pada tengkuknya.
"Aryana..." panggil Arfan dengan nafas yang tercungap-cungap.
"Awak busy ke?" Tangan Aryana sudah merayap di bahu Arfan.
"A-awak... ja-jangan buat saya macam ni." Bersusah payah Arfan cuba bersuara. Kelakuan Aryana malam ini lain dari biasanya.
"Wanginya awak..." bisik Aryana perlahan di telinga Arfan. Tangannya mula melingkar di leher Arfan. Sebuah ciuman dihadiahkan di pipi kanan Arfan sebelum cepat-cepat dia melepaskan rangkulan.
Arfan masih kaku di tempat duduknya. Langsung tidak bergerak walaupun sedikit. Titik-titik peluh yang menitik di dahi dibiarkan. Sekarang dia betul-betul terkejut dengan tindakan berani giler Aryana. Seolah-olah ingin menggodanya.
"Stay away from me..." ujar Arfan setelah berdiam diri agak lama. Tanpa mempedulikan Aryana di situ dia terus bangun dan berlari menuju ke tingkat atas. Dia tidak masuk ke biliknya sebaliknya dia terus menuju ke bilik yang diminta Aryana tempoh hari. Pintu bilik itu terus dikunci dari dalam dan dia duduk bersandar di situ. Dia memejamkan matanya seketika. Dada yang berombak kencang disentuh. Pintu bilik diketuk dari luar membuatkan dia tersentak. Arfan menjauhi pintu.
"Awak... awak okey tak?" Kedengaran suara Aryana dari luar bilik bersama ketukan yang bertalu-talu.
Arfan senyap. Mulutnya seakan-akan kelu untuk menjawab. Dia hanya membiarkan panggilan Aryana tanpa sahutan. Beberapa minit kemudian, telefon pintarnya pula yang berbunyi menandakan isyarat mesej masuk. Lantas aplikasi whatsapp dibukanya.
Aryana 🐈
Awk okey x? Ke awk pengsan?
Awk jawab la soalan sy... TT Jgn la bluetick sy.You
OkAryana 🐈
Err... sy tau awk mesti marah sy kan? Sorry 👉👈You
Mlm ni sy tidur sini.Aryana 🐈
Hah? Knp? TTYou
Awk tnya la diri awak knp.Aryana 🐈
Sbb sy peluk awk ek? Ke sbb sy cium pipi awk x mintak izin? Yg mne?You
Tengok tu! Pura-pura tak bersalah pulak. Geram kadang² dgn awk ni.Aryana 🐈
Itu adalah cara sy tunjukkan kasih sayang sy pd awk. Lgipun sy nk bls utk td aje. Xde niat lebih2 pun. 🥺You
Klau mcm tu apa² yg awk nak ckp or tanya, awk blh tnya sy melalui whatsapp. Sy nk lancarkan perang dingin dengan awk. 😤Aryana 🐈
Perang dingin? Oh no! Jgn la macam tu wak... Sy x nk berperang dgn awk. TTYou
Sy dh mengantuk ni. So, good night.Arfan terus mematikan telefon. Dia dapat mengagak dalam beberapa saat lagi Aryana pasti akan menelefonnya. Jadi, seeloknya dia mematikan telefon untuk mengelakkan dirinya diganggu oleh Aryana lagi. Langkahnya terus dibawa ke katil lantas tubuhnya terus dibaringkan di situ.
YOU ARE READING
Pencuri Hati Mr. Gynophobia
RomanceCINTA. Satu perkataan yang senang diungkapkan. Tapi, sejauhmanakah ketulusan yang terzahir oleh pengucapnya? Cinta itu buta. Sering membuat seseorang hilang kewarasan kerananya. Bagi Aryana Qistina, sukar untuk dia mempercayai ungkapan cinta yang t...