פרק 40 - אני יודעת הכל

1.4K 76 40
                                    


הלוואי הייתי מאלה שיכולים לשים זין על מי שפגע בהם. להיות מאלה שמספיק פגיעה אחת באמון והבן אדם מחוק מהחיים שלהם. להיות מאלה שיכולים להתעלם מבני אדם שלא עושים להם טוב. להיות מאלה שמסוגלים לשים איקס על בן אדם ולא לתת לו את האפשרות או את הפתח לפגוע בהם שוב.

זה יכל לעזור לי עכשיו אם הייתי מהאנשים האלה.

אבל אני לא.

זה לפעמים אפילו גבל בהרס עצמי, כי פשוט הייתי סלחנית מידי. הרבה פעמים קרה לי שהקטנתי את עצמי ונתתי לאנשים לדרוך עלי. יכולתי לשכוח כל דבר רע שבן אדם עשה לי ולזכור רק את הטוב. מן תכונת אופי מפגרת כזו, של תמיד לראות את הטוב שבאנשים ולדון אותם לכף זכות בלבד, מבלי לראות את הדברים הרעים שהם עושים לי או מבלי התייחס לעובדה שהפעולות שלהם פוגעות בי.

ואולי הייתי תמימה מידי. אולי הייתי טובה מידי. אולי הייתי סלחנית מידי. אולי הייתי ילדה טובה מידי. הייתי אופטימית חסרת תקנה שחשבה שלכל אחד מגיעה הזדמנות שנייה ושאנשים לפעמים פועלים באימפולסיביות ולא חושבים על הדברים עד הסוף. באמת ובתמים האמנתי שאנשים לא פוגעים בכוונת תחילה, שאין דבר כזה שנקרא רוע בתוך אנשים ואם נפגעתי ממשהו זה כנראה נעשה לי בטעות, לא במכוון.

זה השתנה אחרי התאונה.

התחלתי ללמוד קרב מגע והבנתי שאם אין אני לי, מי לי. הבנתי שהגיע הזמן להפסיק להיות ריילי החמודה והסלחנית, שתוותר על הכל העיקר לא לריב ולא להרחיק אנשים ממנה. הבנתי שאני צריכה לעמוד על שלי ולהפסיק לתת לאנשים את האפשרות לפגוע בי. אז הפכתי להיות קשוחה, לעקוץ לפני שעוקצים אותי, לברוח לשנינות ולצחוק לפני שמישהו ידחק אותי לפינה ויגרום לי להרגיש קצת פחות טוב. למדתי להיות בעודף ביטחון עצמי כדי להסתיר על חוסר הביטחון העצמי שלי מבפנים.

אבל הכל נעלם ברגע שהכרתי אותו וברגע שהתאהבתי לראשונה בחיי. תמיד תהיתי לעצמי איך זה יהיה להתאהב או איך יודעים בכלל אם מאוהבים. תהיתי לעצמי אם הפרפרים בבטן הם אמיתיים או סתם המצאה, אם הלב שלי באמת יגביר את פעימותיו כשאחשוב או אראה את הבן אדם שאני אוהבת. תמיד תהיתי אם זה נכון שכשמאוהבים המחשבה מתערפלת ומפסיקים לחשוב בהיגיון כשזה נוגע לבן אדם שאוהבים.

הכל היה נכון. כולל החלק האחרון.

המחשבה שלי בהחלט התערפלה בגללו. כל הדמויות וכל המסכות וכל המגננות נמסו ממני ברגע שהתאהבתי בו. ולמען האמת, גם עייפתי. בחיי שעייפתי להיות על המשמר, להיות צינית, לראות תמיד רק את האינטרס שאנשים יכולים לרצות ממני. עייפתי מלחשוד בכל דבר טוב שקורה לי, כי אולי מישהו מנסה לעשות לי משהו. עייפתי מלהיות דרוכה כל הזמן ולצפות למשהו רע שיקרה לי. קיבלתי בברכה את השינוי המרענן שבראיין הביא איתו והוא שינה אותי מקצה לקצה.

SECRETS | סודותWhere stories live. Discover now