14. Bölüm

1.7K 201 5
                                    

Keyifli okumalar!

***

Genç kız eve geldiğinde oldukça şaşkındı. Annesi ve kardeşi hummalı bir şekilde ev temizliyordu. Onlara isteme olayını henüz söylemediğini düşününce bu hazırlığın başka bir şey için olduğunu düşündü. Kolunda ki gümüş ince kemerli saate bakarak saatin akşam sekizi geçtiğini görünce derin bir iç çekti. Günler epey uzamıştı.

"Ben geldim," diyerek evin kapısını kapatıp salonda dinlenen babasının yanına gitti. Annesi uzaktan ona bakarak konuşmuştu.

"Saat geç oldu kızım nerede kaldın?"

"Okulda işlerim vardı anne, ayrıca limana uğradım." Emine Hanım 'liman' kelimesini duyunca dikkat kesilmişti. Elindeki toz bezini kenara bırakarak kızının yanına salona geçti.

"Hayırdır kızım, limanda ne yaptın?"

"Şu benim İstanbul da olan stajımda sorun çıktı anne, burada staj yapacağım."

"Öyle mi? Bunu daha önce söylememiştin." Arya kapıdan içeriye giren ikizine bakarak hafif gülümsedi. Alya'nın başında yemeni yaşlı kadınlar gibi kafası sıkılı bir şekilde kendisine bakıyordu.

"Bu sabah haber geldi anne, Aras ile konuşmaya gitmiştim. Şansıma onlarda stajyer alıyordu, limanda staj yapacağım." Alya şüphe ile kardeşine bakarken Arya ona susması için sadece kendilerinin anlayacağı bir şekilde işaret etmişti. İkiz olmak böyle bir şeydi. Sadece kendilerinin anlayabileceği bir şekilde konuşmadan anlaşabiliyorlardı.

"Hayırlısı olsun kızım, zaten uzak memlekete gidecek olman beni endişelendiriyordu." Ahmet Bey kızının başını okşayarak sevgiyle ona baktı.

"Uzak memleket demişken Alya'nın Sakarya'da staj göreceğini söylemiş miydik? Dayım bir projede Alya için kontenjan açtırmış. Bu onun için bulunmaz bir fırsat olacak." Karı koca diğer kızına bakarken annesi Emine Hanım kaşlarını çatarak ona baktı.

"Neden benim haberim yok Alya?"

"Söylemeye fırsatım olmadı ki? Sabahtan beri müstakbel dünürlerin için canımı çıkardın. Temizlik yapmaktan canım çıktı," diye sitem ettiğinde Emine Hanım kızına kaşlarını çatarak bakmıştı.

"Bana bak Alya, sakın Gülten hanımın yanında da bu şekilde densiz konuşup kadının huzurunu kaçırma." Arya annesine bakarak gülümsemişti.

"Gülten teyzeler mi gelecek anne, ne zaman?"

"Ağabeyin Ankara'ya gitti, kadıncağız hasta olmuş alıp buraya getirecek. Birde fakülteye gösterelim diyoruz." Arya başını sallayıp babasını onaylamıştı.

"Ankara da oldukça iyi hastaneler var baba, keşke orada da bir baksalardı."

"Varda kadıncağız sıra bulamıyor muayene için. Kalabalık bir şehir, onların olduğu yer de kalabalık olunca kadın gidemiyor."

"Neyse bırakalım bu konuyu da sen söyle bakalım, limanda staj yapmak istediğine emin misin?" Emine Hanım tatsız konuları kapatmak isteyerek konuyu değiştirmişti.

"Evet, hatta bu gün resmen başladım. Ayrıca size bir haberim var. Birkaç güne Aras ve ailesi bize gelecek." Arya babasından bakışlarını kaçırarak annesine bakmıştı.

"Bu ziyaretin bir amacı var mı kızım?" Emine Hanım sorarken bir yandan da kocasına bakmıştı. Arya derin bir nefes alarak annesinden bakışlarını kaçırdı.

"Beni istemeye gelecekler."

"Kabul mü ettin!" Alya'nın sesi yüksek çıkınca Ahmet Bey araya girdi.

Tatlı HataHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin