36. Bölüm

1.1K 133 17
                                    


Keyifli okumalar!

***

Genç adam sabah erken saatte kalkarak gitmeden önce halletmesi gereken işleri halletmek için çarşıya inmişti. Çarşıda herkes Aras Aksoy'un düğününü konuşuyordu. Aras'ın esnaf tarafından sevildiğini bilen genç adam gülümseyerek onları dinlemişti. Kimi gelinin güzelliğinden kimi de Aras'ın kendine göre iyi bir eş seçtiğinden dem vuruyordu. Biraz daha ilerlediğinde karşı taraftan gelen kadını görünce yerinde duraksamıştı. Neredeyse yarım yıldır görmediği eski karısı karşıdan kendisine doğru ilerliyordu. Genç kadınında kendisini gördüğünü fark ettiğinde ona selam vermekten başka çaresi olmadığını anlamıştı. Kadının kendisine doğru ağır adımlarla ilerlemesini izlediğinde garip bir şekilde rahatladığını hissetti. Ona baktığında içinde hiçbir duygu yoktu.

Ne sevgi, ne nefret...

Bir zamanlar sevdiği, aşık olduğu kadına karşı tamamen hissizdi. Bu durum karşısında gülümserken yanına gelen kadın "Merhaba," dedi. Cenk başını sallayarak ona cevap vermişti.

"Merhaba, nasılsın?" Seda genç adamın sorusu ile mahcup olmuştu. Buruk bir şekilde gülümseyerek Cenk'e baktığında derin bir nefes almıştı.

"Daha iyiyim, uzun zaman oldu görüşmeyeli. Okuldan ayrılmışsın?" Seda'nın sorusu ile Cenk gerilmişti. Bakışlarını genç kadından çekerek başını salladı.

"Evet, bir süre buralardan uzak kalmak bana iyi gelecek. Aras abi Almanya'da olduğunu söylemişti."

"Evet, teyzeme gittim. Düğünden sonra döneceğim."

"Anlıyorum... Hakkında hayırlısı." İkili bir süre sessiz kaldıktan sonra Seda dayanamayarak konuşmuştu.

"Özür dilerim, hayatını çekilmez yaptım. Seni yerinden yurdundan ettim." Cenk kadının sözlerine karşılık şaşkınlıkla ona bakmıştı. Onun şaşkınlığına gülen Seda adamı kendine getirdi.

"Suç sadece senin değildi, başından bu işe kalkışmasaydık bu durumda olmazdık."

"Seni evliliğe ikna eden bendim Cenk, kendini suçlamamalısın. Benim hırslarımın kurbanı oldun."

"Seni sevmiştim Seda, sevmeseydim evlenmezdim." Seda adamın sözleri ile üzülmüştü. Cenk'in 'sevmiştim' sözleri canını yakmıştı.

"Biliyorum, o sevgiyi hak etmiyordum. Annemin ve ailemin sana yaşattığı onca şeyden sonra benden nefret etmeni beklerdim. Ama sen burada durmuş benimle konuşuyorsun."

"Her şey insanlar içindir Seda, umarım bundan sonra çok mutlu olursun. Senin üzülmeni istemem. Bizim evliliğimiz başından beri yalnızdı. Tek taraflı sevgi bir yuvayı kurtarmaya yetmiyor. Umarım karşına gerçekten sevebileceğin biri çıkar."

"Teşekkür ederim, inşallah benim yüzümden yeniden sevmekten vazgeçmezsin." Cenk kızın sözleri ile dikkatle onun ifadesini incelemeye başlamıştı. Seda'nın bakışları bile değişmişti. O bakışlarda eski hırs ve küçümseyici ifade yoktu. Derin bir iç çekerek kadının mutlu olmasını diledi.

"Uzun bir süre sadece mesleğimle ilgileneceğim. Aşk meşk işlerini rafa kaldırdım." Seda adamın sözlerine üzülmüştü. Cenk'in harika bir eş, baba olacağını biliyordu. Kendi hatası yüzünden yuvası dağılmıştı. Belki kocasını onun sevdiği gibi sevmiyordu ama bildiği bir şey vardı ki Cenk onu mutlu etmek için elinden geleni yapmıştı.

"Akşama düğüne gelecek misin?" Seda konuyu değiştirerek sorduğunda Cenk onun ne yapmak istediğini anlamıştı.

"Arya ve Aras abi beni davet etti ama kararsızım. Annenle karşılaşmak istemiyorum."

Tatlı HataHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin