❗JANGAN LUPA VOTE, KOMEN, AND SHARE❗
Happy reading
Tandai typo
.
.
.
.o0o
Malam hari ini, bulan tampak bersinar terang bersama bintang-bintang untuk menghiasi langit yang luas. Jalanan kota juga tampak ramai dengan aktifitas warga.
Sila berjalan santai menelusuri jalanan kota yang ramai dengan berjalan kaki. Ia menutuskan untuk berjalan kaki saat pulang kerja.
Tangan-nya ia masukkan kedalam kantung jaket cardigan-nya agak tetap hangat. Matanya menelusuri setiap sudut kota yang terlihat berwarna-warni.
Saat ini pikiran-nya melayang-layang memikirkan kejadian beberapa jam yang lalu. Ia masih syok dengan kejadian itu.
Jujur, Sila bukanlah perempuan yang selalu memperlihatkan ilmu agamanya. Sila juga bukan perempuan yang sangat pandai akan agama.
Tetapi, Sila paham betul akan kesalahan atas kejadian beberapa jam yang lalu. Kesalahan yang bisa berakibat fatal untuk kebelah pihak.
Sila masih bingung mengapa Yoongi dengan santainya mengatakan-nya.
Ya, walaupun suka terhadap lawan jenis itu wajar, tetapi mengapa harus Sila yang notaben-nya baru genap 1 tahun ia kenal.
Mungkin Yoongi mengenal Sila baru 1 tahun, tetapi Sila mengenal Yoongi sudah hampir 6 tahun lamanya. Tepatnya 1 tahun setelah debutnya Bangtan.
Sila akui, ia juga sudah gagal dalam menjadi fangirl, ia gagal memenuhi kriteria fangirl yang sesungguhnya. Walaupun begitu, ia tetap sadar diri akan hal itu.
Tadi siang, hal yang Sila nanti-nantikan pun tiba. Ya, hal yang sangat Sila nanti-nantikan selama 5 tahun belakangan ini. Tetapi bukan ini yang ia maksud, bukan ini yang ia harapkan, dan bukan ini yang ia minta agar dikabulkan.
Cukup dengan hidup berdekatan dengan member saja ia sudah bahagia. Apalagi harapan yang ia harapkan 5 tahun belakangan ini terwujud ia akan lebih bahagia, ia kira itu semua mustahil. Sampai ia lupa jika tidak ada yang mustahil bagi Allah SWT.
Ternyata keinginan yang ia minta agar tidak terkabul itu dikabulkan oleh Allah SWT siang tadi.
Salah satu idolanya mengatakan suka terhadapnya. Sila tidak bodoh untuk mengartikan kalimat 'Aku menyukaimu' yang diucapkan oleh seorang yang telah dewasa.
🐱🐱🐱
Keesokan harinya, Sila berniat untuk jogging disekitaran Sungai Han. Kebetulan hari ini adalah hari minggu dan ia mendapatkan jatah libur. Sila gunakan waktu itu untuk refresing sembari berolahraga untuk menyehatkan tubuhnya.
Sila jogging pagi hanya menggunakan outfit simple dipadukan dengan pasmina instan yang ia miliki.
Sila berlari-lari kecil dipinggiran Sungai Han sembari mendengarkan musik dari aerphone-nya.
Sungai Han minggu pagi ini tidak terlalu ramai akan pengunjung. Biasanya Sungai Han akan ramai pada waktu sore hari menjelang malam untuk menikmati indahnya sunset.
Setelah kurang lebih 15 menit ia jogging disekitaran Sungai Han, Sila memutuskan untuk beristirahat disalah satu bangku yang disediakan disitu.
Pengunjung semakin berkurang kala matahari semakin menampakkan dirinya.
Sila beristirahat dengan sesekali memotret pemandangan Sungai Han di handphonenya. Tak lupa ia juga memotret dirinya sendiri untuk ia kirimkan ke sahabat-sahabatnya yang berada di Indonesia, Rika dan Inas.
KAMU SEDANG MEMBACA
Different Religion -Min Yoongi
Fiksi Penggemar[REPUBLIS] [SEBAGIAN BELUM DIREVISI] Ini kisah antara Sila dan Yoongi yang mungkin lebih dikenal dengan sebutan Suga BTS "Apakah yang dikatakannya benar?tetapi, aku belum bisa terlalu yakin akan perasaanku" ________________________ "Aku saja tidak m...