47💜🍡

485 46 13
                                    

JANGAN LUPA VOTE, KOMEN, AND SHARE

Haappy reading
Tandai typo
.
.
.
.

o0o

Jika kalian kira hubungan antara Yoongi dan Sila semakin hari semakin menjauh, kalian salah besar. Akhir-akhir ini hubungan antara Yoongi dan Sila semakin hari semakin dekat.

Ya walaupun mereka mempunyai kesibukan masing-masing, tetapi mereka sering bertukar kabar melalui media sosial. Sesekali mereka melakukan panggilan telepon atau bahkan melakukan panggilan video.

Suasana hati Yoongi pagi hari ini sangat cerah, berbanding terbalik terbalik dengan suasana diluar sana yang mendung.

Yoongi menjalani paginya seperti biasa.

Pagi hari ini Yoongi berada diapartemen-nya. Ia berencana memasak sarapan untuknya dan...

Sila

Ia akan memberikan sarapan berupa roti isi buatan-nya kepada Sila. Bentuk rasa terimakasih karena pada waktu itu ia dan member lain-nya sudah diberi makanan Gulai khas Indonesia.

Setelah menyelesaikan ritual mandi paginya, Yoongi bergegas menuju dapur dan segera membuat roti isi ala dirinya sendiri.

Pertama-tama yang dilakukan oleh Yoongi ialah menggoreng telur dadar kedalam teflon anti lengket. Setelah itu ia menambahkan 2 roti tawar dan diletakkan diatas telur yang sudah ia goreng tadi. Tak lupa juga ia menambahkan keju mozzarella, tomat, timun, dan selada sebagai sayuran pelengkapnya.

Setelah selesai menyiapkan roti isi ala dirinya sendiri, ia memasukkan roti isi itu kedalam tempat makan yang mempunyai tutup transparan.

Dipandanginya pintu apartemen Sila dari depan pintu apartemen-nya.

Ia melangkahkan kakinya menuju pintu apartemen Sila yang masih tertutup rapat. Dengan sekali menekan bel, pintu apartemen Sila terbuka dan munculah Sila dengan penampilan yang seperti biasa ia kenakan untuk ke rumah sakit.

Bawahan kulot berwarna hitam, dengan atasan kemeja berwarna cream sedikit kemerah mudaan dan bagian bawah kemejanya ia masukkan kedalam celana kulotnya, tidak lupa juga dengan hijab saudianya yang berwaran senada dengan celana yang ia pakai.

"Annyeong haseyo, selamat pagi" Sapa Yoongi.

"Nee, selamat pagi"

Yoongi menatap penampilan Sila daria ats sampai bawah. Yoongi mengira jika Sila mendapatkan shif pagi hari ini.

"Kau shif pagi hari ini? Bukan-nya kemarin kau bilang jika kau mendapatkan shif siang kali ini?" Tanya Yoongi.

Sudah dapat dipastikan sedekat apa mereka? Bahkan mereka sudah saling memberi tau hari ini mempunyai jadwal apa saja.

"Sebenarnya memang shif siang, tetapi tadi pagi dapat kabar jika disana kekurangan dokter untuk menjaga pasien yang berada di IGD" Jelas Sila.

Yoongi menganggukkan kepalanya tanda mengerti, "Kalau begitu biar kuantar"

Sila menggeleng tegas, "Tidak, tidak usah Oppa, aku bisa mengendarai kendaraanku sendiri" Tolak Sila.

"Tidak, tidak apa apa, Kajja!"

Yoongi berjalan mendahului Sila. Sila yang melihat itu hanya menghembuskan nafasnya lelah. Ia tidak bisa menolak jika sudah seperti ini.

Yoongi membalikkan badan-nya, "Kajja!" Timpal Yoongi.

Sila berjalan menuju kearah lift yang disana Yoongi sudah berdiri sembari menatapnya.

Didalam lift, hanya ada mereka berdua. Mereka berdua sama-sama diam. Yoongi sampai hampir lupa dengan kotak makan yang berada didalam totebag yang ia genggam.

Different Religion -Min Yoongi Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang