.
.
.
.Mereka berempat menghabiskan masa libur mereka hanyalah berada dirumah GD oppa kerana mereka takut keadaan luar sangat berbahaya untuk adiknya kerana adiknya baru sahaja debut.Untuk menjaga nama adiknya baru sahaja naik mereka hanya melakukan aktiviti yang sederhana agar adiknya tidak penat.Rose sangat memanfaatkan waktu yang bahagia dengan baik malah selama bertemu dengan kakaknya susah betul rose melepas dari kakaknya setiap berkepit ke sini sana.Jimin pun terkena sekali, memandangkan rose pada masa itu tidak berapa sihat, rose merengek menyuruh jimin dan goeun tidur sekatilnya malah mereka hanya menuruti semua keinginan adiknya.Selama libur disitu rose langsung tidak membuka telefon kerana dia sangat terlupa untuk charge telefon.
"Oppaaaaa tolong ambekkan ituuuu"jerit rose manakala seketika jimin baru sahaja selesai mandi mendengar adiknya menjerit terus dia keluar menuju adiknya itu.
"wae rose?"tanya jimin dalam basah.
"oppa tuuuuu...ambekkan remote control oppa"ucap rose sambil senyum kaku,
"Yak rose kau hanya memanggil hanya untuk itu sahaja???"tanya jimin sambil menyambil remote control untuk rose."ish nasib kau adik aku kalau tak."guman jimin.
"Hehehehehhehhe mian oppa,ni kan malam terakhir kita bersama entah bila kita berjumpa lagi?"ucap rose dalam nada sendu.
Jimin mendengar suara rose yang mula sendu begitu ada rasa kesian terhadapnya."Heyy rose,kalau kamu rindu dengan oppa dengan unnie kamu datanglah ke tempat oppa.Oppa akan terus kesana dan jangan risau tempat selamat untuk kita bertiga.Maaf kalau oppa belum siap mengambil risiko untuk memberitahu public pasal hubungan kita kerana oppa takut kamu dengan kakak terkena tempias bila oppa melakukan kesalahan tapi bila yang sesuai oppa sendiri beritahu ke public tentang kita"tegas jimin sambil mengusap kepala rose yang sedang terpegun dengan kata2 oppanya begitu sayangnya jimin terhadapnya.
"Betul yang dikatakan oleh jimin,rose-ah.kalau kamu perlu kami berdua, kami selalu ada buat kamu walaupun beribu membuang kamu , kami tetap ada dibelakangmu sayang. Jangan risau unnie oppa akan selalu menyokong kamu roseah.Tetaplah bersemangat. Unnie selepas liburan ini kamu akan melakukan comeback dan unnie mohon jaga diri ,jaga makan yang paling penting if kami sakit bagitahu unnie atau oppa sekurang2 kami tahu rose yah,please jangan menutup dari kami berdua,unnie mohon"kata goeun sambil menahan air matanya kerana dia adiknya itu seseorang yang suka memendam rasa sorang diri.
"Yakkk unnie jangan menangis seharusnya kita happy esok kita akan memulakan kerja kita seperti biasa.Jangan risau unnie oppa aku akan menjaga diri ku sendiri.Dan kamu berdua orang paling pertama ketahui bila aku sakit,promise' ujar rose yang sedang mengangkat jari hujungnya membuktikan dia berjanji kepada unnie dengan oppanya.
"baiklah unnie dengan oppa akan pegang kata2 kamu tadi" ujar goeun. jimin pun memandangkan rose dengan lama kerana nanti mereka busy dengan kerjaya masing2.
Di sisi lain,gd mendengar apa tiga beradik adik bualkan."Takpe jimin dan goeun selagi aku hidup akan memastikan kalian bahagia,itu janji aku kerana kalian aku dapat melihat adiknya tersenyum semula.Ini tanda terima kasihku"guman gd oppa sudah bergenang airmatanya.Begitu dalamnya sayangnya buat rose.
.
.
.Keesokkannya harinyaaaa.
Didorm blackpink.
Jennie,lisa dan jisoo sudah ada kat dorm mereka sementara rose tidak menunjukkan bayangnya ke dalam dormnya.Mereka hanya pelik dengan rose sejak akhir2 ini.
"Unnie kemana perginya rose? ini sudah petang ini jarang rose begini unnie? selama kita melibur rose saja yang mendiamkan diri , aku hubunginya tapi tak pernah dia jawab."tanya lisa kepada kedua unnienya.Lisa bingung dengan rose kerana dia berada di Thailand so dia terpaksa berfikiran positif tentang rose.Sementara jennie pun berfikir rose macam ada sesuatu dia sembunyikan dari mereka.
YOU ARE READING
Can I stay ?
No FicciónSeorang gadis menjalani kehidupan sebagai seorang idol di Korea Selatan baru sahaja didebutkan oleh YG . Band girl yang dinamakan sebagai BLACKPINK yang mempunyai empat orang iaitu JISOO,JENNIE,ROSE and LISA. Setelah berjaya menawan hati pengemar m...