.
.
.Setelah menghantar doyoung ke dormnya, rose memandu keretanya ke agensinya kerana ingin bertemu dengan gd hyung yang sangat busy saat ini.Rose sudah memakrir keretanya dilobi bawah tanah dan menuju ke studio oppanya.
Rose dengan tidak sopannya terus membuka pintu studio gd oppa tanpa mengetuk terdahulu. Gd dengan beberapa producer terkejut dengan tindakan rose itu. Gd memandang tajam rose kerana sikap yang itu. Rose merasa bersalah itu terus memohon maaf kepada mereka disitu dan meninggalkan studio gd setelah itu.
"Ish tengok yang kau lakukan rose. Kenape kau selalu membuat semua orang marah kepadamu"bebel rose kepada sendirinya. Rose ingin mengambil udara segar di rooftop.
.
Gd saat itu baru saja selesai meeting bersama producer untuk projek terbarunya.Gd melihat jam ditangannya sudah menunjuk waktu makan tengah hari dan dia teringat pada rose saat itu. Gd keluar dari studionya dan mencari rose menghilangkan dirinya.
"Kemana budak ini pergi kesemua tempat aku mencarinya melainkan diroof..."guman gd terus berjalan ke lif untuk naik ke rooftop.Setelah pintu lif terbuka dan gd berjalan mencari sosok tubuh rose dan ternyata "Ya tuhan apa yang difikirkan dikepalanya"ucap gd lalu berlari mendekati rose yang sedang tidur disitu dengan keadaan mengigil.
"Yak roseah. Kau kenapa tidur disini? Disini sangat dingin malah kau hanya memakai pakaian sangat nipis "marah gd sambil memeluk rose memberi kehangatan pada tubuh kurus adiknya itu.
"Mian oppa , aku tiba- tiba saja pening kepala dan aku cuba memejamkan mataku seketika dan aku tak sedar aku ketiduran disini"ucap rose dengan perlahan dan tubuh badannya mengigil.
Gd merasa muka rose sudah kemerahan dengan segera mengendong adiknya untuk membawa dia pulang ke rumahnya.Kejadian itu dapat dilihat oleh beberapa staff disana membuat gossip tentang rose tersebar di agensinya.
.
Dorm Blackpink,12 pm
"Unnieeeeee"jerit lisa memangil kedua kakaknya diruang tamu.Jisoo dari dapur manakala jennie baru saja siap mandi bergegas ke ruang tamu.
"Unnie aku mendapat berita dari maeng bahawa di YG saat ini tengah kecoh kerana gd oppa mendukung rose"ucap lisa dan laju.
"So kenape? Apa yang salah dengan itu?"tanya jisoo heran dan bingung. Jennie pun berfikir untuk memahami ayat lisa.
"Yakkkk mereka melihat gd oppa mendukung rose kerana muka rose kemerahan dan badannya saat mengigil seperti kesejukkan."jelas lisa kepada kedua unnienya.
"APAAAAAA, ROSE SAKIT???"ucap jisoo dan jennie serentak.
"Ayuh unnie kita pergi kerumah rose sekarang"pinta lisa yang sudah berdiri dipintunya.Jisoo berlari kebiliknya untuk mengambil apa yang patut manakala jennie hanya memakai apa yang sempat dia jumpai.
Jisoo terus memandu keretanya menuju ke rumah rose.Jennie hanya memain jarinya kerana ketakutan dirasai saat itu. Lisa hanya mendiamkan diri saja dan cuba menahan dirinya agar tidak menangis nanti.
.
Di Mansion Park Sean.
BTS saat itu sedang libur kerana telah siap melakukan persiapan album terbaru mereka. RM dan V sedang bermain dengan luar seketika itu manakala jungkook , jhope dan jimin hanya menonton dan menjadi penyokong buat RM dan V. Jin dan suga lebih menghabiskan waktunya bermain game diruang tamu.
"Yak hyung kau bermain curang. Ini tidak adil"marah V kerana RM sengaja bermain kotor dengannya.Mereka bereempat terketawa kerana melihat V yang sangat kesal saat itu.
YOU ARE READING
Can I stay ?
Non-FictionSeorang gadis menjalani kehidupan sebagai seorang idol di Korea Selatan baru sahaja didebutkan oleh YG . Band girl yang dinamakan sebagai BLACKPINK yang mempunyai empat orang iaitu JISOO,JENNIE,ROSE and LISA. Setelah berjaya menawan hati pengemar m...