Sorry lama menghilang atau tak perasaan pun 😂.
.
.Hospital Seoul 12 am
Setelah minho memberi ubat pada rose keadaan semakin stabil dari tadi. Rose hanya terlalu stress dan kelelahan punca kondisi tubuh semakin teruk.
Minho sanggup menunggu rose sampai dia sedar kerana dia takut bila rose sedar takada orang menunggunya. Minho memberikan segala tugasan kepada doktor lain untuk mengurus sementara itu.
"Rose jangan terlalu memikir , kakak dengan abangmu sayangkan kamu tapi mungkin dengan keadaan ini sangat sulit bagi mereka. Mungkin rose menginginkan kasih sayang seorang ibu tapi mereka pernah bersama ibumu mungkin berita ini sangat terkejut membuat mereka susah menerima. Kepergian untuk seseorang special dihati sangat sukar untuk kita terima tapi bila kita sudah menerima kepergian itu dengan baik. Oppa susah untuk terangkan tapi rose pun salah dengan mereka jugak ada silapnya. Oppa harap kalian selesaikan secepatnya."ucap lembut minho sambil mengelus kepala rose. Tanpa minho sedar airmata rose mengalir disudut matanya.
Clekk
"Oppa bagaimana keadaan rose"ucapan seorang gadis dengan keadaan cemas.
"Jennieyaa kenape kau datang kesini??"terkejut minho dengan kedatangan jennie secara mendadak dan dia fikir suga akan sampai.
"Aku kesini untuk melihat rose"ucap jennie dengan datar kerana dia taknak minho buruk sangka pada goeun dan jimin.
"Jennieyaa. Aku ada disini menjaganya dengan baik. Ini akan membahayakan kamu kesini tanpa dikawal. Jennie fikir keselamatan diri itu dulu. Oppa taknak itu berlaku. Arasoo"ucap minho dengan jelas.
Jennie mengganggukan kepala saja kerana apa yang dikatakan oleh minho benar jugak. " ara oppa, aku janji tidak melakukan lagi"ucap jennie lalu menghampiri katil rose.
Minho hanya mengelengkan kepala saja melihat tingkat laku jennie. "Apa kau akan pulang setelah ini?"tanya minho.
"Aniya. waeyo??"jawab jennie.
"Takada kerana oppa ingin keluar sebentar, apa2 berlaku tekan button itu"ucap minho sebelum keluar dari jennie.
"Eh suga, cepat sekali kau disini"terkejut kali kedua minho harini setelah bertembung dengan suga setelah keluar dari bilik rose.
"Erk hyung, Aku ingin melihat keadaan rose saja baru aku akan tenang."jelas suga
"Ish kamu sama dengan jennie. Sudahlah hyung ke bilik sebentar. Rose sudah semakin stabil mungkin dia akan sedar. Hyung pergi dulu"ucap minho menepuk bahu suga dengan bergerak menuju bilik kerjanya.
Clekkk
"Jennie"tegur suga apabila melihat jennie sedang memeluk tangan rose ditepi katil.
"Oh oppa sudah sampai"ucap jennie sambil mengelap airmatanya.
"Jennie kau kena kuat untuk rose , jangan menangis didepannya dia akan mengetahui bahawa dia beban buat kita"ucap suga sambil menepuk belakang jennie dengan perlahan.
"Oppa tahu ini bukan mudah tapi kita kena tunjuk bahawa dia bukan beban untuk kita. Arasoo."ucap suga.Jennie berhenti menangis apabila mendengar pujukkan dari suga. Suga menghampiri kepala rose. Suga merapatkan kepalanya pada telinga rose. "Selamat harijadi adik oppa, cepatlah bukak mata oppa tak sabar melihat senyummu rose. Ayuhlah apa birthday girl tidur lama-lama. Oppa masakkan sup rumput laut untuk rose.Oppa sediakan hadiah special buat kamu. Jangan .. hiks...tinggalkan ... hiks ... oppa rose."ucap suga menahan airmatanya turun dan mencium dahi rose sedikit lama.
"OPPAAA lihat mata rose"terjerit jennie apabila melihat air keluar dari mata rose.
"Apa oppa bisikkan sampai rose menangis"ucap jennie.
"Aniya oppa hanya menyuruh dia bangun agar makanan kita masak dia akan makan sepuas-puasnya"ucap suga dengan semangat.
Suga pun lalu ke sofa dengan berbaring dalam beberapa saat dia sudah ketiduran. Jennie mengeluh berat melihat suga sudah tertidur dan jennie pun tertidur sambil memegang jari rose dengan kemas.
.
.
.Mansion Park Sean
"Jimin ayuh bangun cepat kita ada kerja yang diselesaikan."marah goeun kerana sudah beberapa kali dia kejut jimin tapi bergerak.
"Eughhh noona ada apa? aku terlalu penat saat ini."ucap jimin.
"Jimin kita harus tembus kesalahan kita pada rose . Noona rasa sangat bersalah sampai tak boleh tidur kerana takut rose benar2 pergi tinggalkan kita hiks jimin hiks."ucap goeun dengan nada bergetar.
Mata jimin membulat mendengar bicara goeun.
"Noona apa yang mengarut rose takkan meninggalkan kita. Takkan dan takkan selagi aku hidup dia boleh pergi"tegas jimin."Tapi apa yang noona lakukan semalam membuat dia kecewa dan noona ingin menunaikan impian dia jimin. Jimin fahamkan apa yang noona maksudkan."tanya goeun.
Jimin was was untuk melakukan itu. "Hmm aku akan melakukan apa-apa untuk rose. Tunggu bagi aku bersiap dulu" ucap jimin , Goeun tersenyum melihat jimin setuju dengan ideanya.
"Bagus noona akan hubungi ayah dan noona tunggu dibawah"ucap goeun dan segera meninggalkan bilik jimin.
"Ayah"ucap gouen dan menceritakan apa yang dia ingin lakukan pada hari ini pada ayahnya.
"Iya Ayah aku yakin. aku dengan jimin akan kesana kita akan bergerak ke hospital bersama"ucap goeun dengan tulus. "Baiklah, sampai jumpa nanti"goeun memutuskan panggilan telefon.
.
.
.Mansion Lee Jiah
"Sayang, aku ada berita baik. Goeun dan jimin akan kesini dan kita akan bergerak bersama melawat rose."ucap park sean dengan girang dan memeluk tubuh kecil isterinya.
"Benar oppa, aku tak sangka mereka menerimaku secepat ini. Aku tak kisah mereka ingin mengambil waktu yang lama untuk menerimaku semula dan aku faham perasaan mereka."ucap lee jiah ingin menangis kerana impiannya ingin menjadi keluarga semula terkabul.
"Iya sayang, oppa tak tipu goeun dan jimin akan kesini. Nanti kita lihat ye. Sayang apa hadiah dan kek untuk rose sudah siap?"tanya suaminya. Mereka sudah rancang untuk bertemu dengan rose hari ini sempena birthday anak bongsu tapi tak sangka akan menjadi lebih meriah sekali dengan kedua anak mereka.
"Oppa, aku sudah siapkan semuanya. Dan aku tak sabar ingin memeluknya oppa"ucap lee jiah.
"Selepas ini kita hidup sebagai keluarga yang paling bahagia kan sayang"ucap park jin.
"Dan rose janji dengan ayah jangan tinggalkan kami semua."guman park sean sambil memeluk isterinya dengan erat.
❤️🥺
YOU ARE READING
Can I stay ?
Non-FictionSeorang gadis menjalani kehidupan sebagai seorang idol di Korea Selatan baru sahaja didebutkan oleh YG . Band girl yang dinamakan sebagai BLACKPINK yang mempunyai empat orang iaitu JISOO,JENNIE,ROSE and LISA. Setelah berjaya menawan hati pengemar m...