PART 49

62 14 0
                                    

.
.
.

Final day Konsert BLACKPINK SEOUL.

Hari yang dinantikan oleh penduduk korea kerana malam itu blackpink akan mengadakan konser permulaan tour world mereka di Seoul. Sehari sebelum hari konser tersebut penjualan tiket habis dijual dan pihak yg sudah menambah tiket dan dalam beberapa saat habis terjual. Berita itu membuat blackpink terharu kerana betapa ramai menyayangi mereka.

Stadium Seoul , 6.00pm

"Jisoo unnie kemana rose menghilang setelah selesai makeup?"tanya jennie yang sedang duduk dimeja makeup.

"Oh maybe dia berada diluar sana, aku pun taktahu dia berada dimana"jujur jisoo kerana dia lagi sibuk bermain game ditelefonnya.

"Okay jenniesii makeup kamu sudah siap"ucap maeng selaku juru makeup blackpink.

Jennie mendengar itu terus bangun keluar mencari rose. Langkah jennie semakin laju keran entah kenape dia merasa sesuatu yang tidak kena pada rose.

Tiba2 langkah kaki jennie semakin perlahan apabila melihat rose sedang mencari lubang untuk melihat peminatnya yang sudah bersorak didepan sana.

Jennie cepat menghampiri rose lalu menarik tangan rose dengan perlahan untuk membawa ke sesuatu tempat.

"Unnie ingin membawaku kemana?"tanya rose kerana terkejut apabila jennie menariknya secara tiba2.

Jennie hanya diam rose lalu membawanya ke backstage dan berbisik salah satu staff disana.

"Sini ikutku"ucap jennie dengan datar.

Rose seperti kebingungan buat apa dia disini. Jenni dan rose sedang berada dibawah stage mereka.

"Naik sedikit saja kerana aku ingin melihat mereka disana"arah jennie pada staff. Staff hanya mengikuti jennie.

"Apa yang unnie lakukan?"tanya rose.

Sekali jennie hanya diam tidak menjawab soalan rose.

Crekkkk

Rose terpegun apabila melihat betapa ramainya peminatnya di sana. Tanpa sedar airmatanya mengalir apabila melihat ahli keluarganya dan para member bts di bangku vvip dan terdapat ahli keluarga para membernya jugak.

"Ayuh kita harus bilik salinan, konsert akan bermula sebentar lagi."ucap jennie sambil menepuk bahu jennie.

Rose menganggukkan kepala. Sebelum sampai ke bilik salinan baju , rose memegang lengan jennie.

"Unnie terima kasih, aku sayang sangat sama unnie."ucap rose lalu memeluk jennie dengan erat sebelum rose melepaskan pelukannya rose menghadiahkan satu ciumam dipipi jennie.

Jennie menjadi kaku kerana mendapat perilaku manis dari rose. Jennie taktahu mahu reaksi macam mana kerana dalam hati dia sedikit marah pada rose tapi pada yang sama dia taknak melepaskan rose pergi.

"Ne"ucap jennie hanya sepatah.

"Yak kalian pergi kemana, cepat tukar pakaian kamu berdua"ucap jisoo.

"Hehe mian unnie"ucap rose lalu cepat mengantikan pakaian sama dengan jennie yang hanya diamkan diri saja.

"Kenape jennie"guman jisoo.

.
.
.

POV FAMILY & BTS

"Hyung lihat stage mereka benar keren. Aku menjadi tidak sabar melihat mereka nanti"ucap jhope teruja.

"Aku tidak sabar mendengar lagu solo rose.Kamu rasa dia menyanyikan lagu apa eh ?"ucap suga.

Can I stay ?Where stories live. Discover now