.
.
.
.
.
.
.
.
.Ting Ting Ting
"Siapa yang datang pagi2 buta ini?"ucap GD dalam setengah sedar.Gd terkejut melihat sebalik pintunya terdapat jihoon sedang mendukung adiknya begitu pucat.
"Yakkkkk rose kenape hyunggg?"tanya gd dengan panik terus mendukung tubuh adiknya dia sofa ruang tamu rumahnya.
" Rose terlalu penat gd kerana ia baru saja selesai untuk partnya harini dann...."ucap jihoon dengan rasa bersalah untuk menyatakannya.
"Dan apa hyung?"tanya gd dengan muka yang begitu panik.
"Dia tidak memakan ubat seharian kerana ia terlupa membawanya"keluh jihoon menunduk wajah kerana melihat muka gd yang sudah merah menahan marahnya.
"Apaaaaaaa....kau sebagai managernya kenape kau tidak mengingatkannya.Kau fikir penyakit rose biasa2 saja.Arghhhhhh kau akan bertanggungjawab jika berlaku sesuatu kepada adikku."ucap GD dengan nafasnya turun naik untuk menahan emosinya, baginya lebih penting.
Ringgg Ringg Ring
*Jimin is calling. GD menjawab panggilan tersebut.Jimin seakan tahu apa terjadi dekat adiknya.
"Hello hyung apa rose ada denganmu hyung dari semalam aku hubungi tapi dia tak menjawab.Entahlah aku merasakan sesuatu terjadi kepadanya"ucap jimin dengan nada risau.
"Rose ada dengan hyung, apa kamu tidak busy untuk harini?"jawab gd , dia ingin mengetahui jimin sibuk ke tidak sebelum dia memberitahu tentang rose.
"Aniya, hari ini aku hanya jadual pada belah petang saja hyung. Kenape hyung menanyakan tentang jadualku? Apa rose baik2 saja hyung?"tanya jimin dengan cuak kerana tiba2 saja gd menanyakan tentang jadualnya.
"Marilah datang ke dorm hyung , Rose seperti kelelahan sangat ini . Mukanya pucat sekali kerana ia tidak memakan ubatnya seharian kerana ia terlupa membawa dan kerja sampai kepagi. Rose sedang berehat dirumah oppa"jelas gd kerana ia tidak mau membuat jimin risau.
"Apaaa ia tidak memakan ubatnyaa. Arasoo aku akan kesana sekarang dan aku akan bagitahu goeun sekali gus."ucap jimin lalu menutup telefonnya.
"Seperti kuduga akan jadi begini"guman gd.
.
Dorm Blackpink.
"Lisa macam mana dengan kakimu"tanya jisoo yang sedang duduk dihujung kakinya. Lisa seperti orang bahagia ketika itu kerana kedua2 unnienya ada sisinya sekarang.
"Aku merasakan baik sebelumnya. Unnie aku lapar."rengek lisa kepada jisoo.
"Alolololo adik unnie ingin memakan apa?"ucap jisoo melihat lisa memanja kepadanya.
Jennie hanya mendiamkan diri saja. Fikirannya melayang ke Rose entah kenapa dia begitu risau kepada rose.
"Jennie unnie malam ini aku ingin tidur bersamamu. Bolehkan aku hanya takut saja kalau malam nanti aku ingin ke tandas tiada orang membantuku"pinta lisa dengan cutenya.
"Yak lisayah kau hanya ingin aku tidurku semata-mata ingin membantumu pergi ke tandas saja.Ini sangat tidak adil."bantah jennie kerana lisa sengaja mengenakannya.
"Aniya aku hanya rindukan pelukkan unnie saja"jelas lisa dengan perlahan.Dia cuba menahan airmatanya dari jatuh.
"Apa aku tidak boleh minta tidur bersamamu seperti jennie tidur dengan rose? Kenape unnie dengan jisoo unnie lebih kisah pada rose berbanding dengan diriku? Apa yang ada kat rose siapa kalian begitu menyayangi sampai kalian abaikan aku sini. Kalian lebih mengenali diriku sebelum rose. Kenapa kalian membuang diriku ketika rose ada bersama kalian. Apa kau fikir diriku hanya batu , tunggul disitu ? Apa kalian tidak mengerti perasaanku apabila memiliku dirampas dengan orang lain"teriak lisa kerana sudah lama ia memendam perasaannya.
YOU ARE READING
Can I stay ?
Non-FictionSeorang gadis menjalani kehidupan sebagai seorang idol di Korea Selatan baru sahaja didebutkan oleh YG . Band girl yang dinamakan sebagai BLACKPINK yang mempunyai empat orang iaitu JISOO,JENNIE,ROSE and LISA. Setelah berjaya menawan hati pengemar m...